torsdag 15. november 2012

10.og siste stråling...og følg med i journalen din...du tror det ikke før du får se det...

Onsdag 14.11.12 ...opp og hopp...nok ei svett natt...begynner å bli lei nå..tror det er på tide å bytte tilbake til det tynne sommerteppet mitt...sånn kan det ikke fortsette...well,ungene skal på skolen og jeg skal på sykehuset...

...10. og siste stråling i dag...ååå,det skal bli godt å bli ferdig for denne gang med strålinga...og jeg er veldig glad for at jeg omtrent ikke har hatt bivirkninger...var jo veldig spent da jeg starta på hvordan dette skulle gå,mot hodet og allslags...men det gikk over all forventning...piece of cake...

...og jeg tror at jeg fremdeles er meg selv...ikke en stråleskada kylling uten vett i hue...hihi...og jeg har ingen rare nykker og symptomer på noe som helst...jeg er rett og slett bare meg selv fremdeles...på godt og vondt...hihi...

...ellers så har jeg en kamp pågående med sykehuset som har irritert meg så mye at det er like før jeg har eksplodert ut av mitt gode skinn...det er gjort ting som har vært et stort overtramp på meg og mine rettigheter som pasient...

...og jeg har kjempet en kamp for å få rettet opp i ting i min journal som overhodet ikke er riktig,og rett og slett er en fornærmelse mot meg...dette er gjort av en lege som kun har sett/snakket med meg en gang og har tatt avgjørelser over hodet på min faste onkolog...

...jeg kunne fly i flint...heldigvis at jeg har et godt hjerte,ellers hadde jeg hatt hjerteinfarkt for lenge siden...for ikke å snakke om to eller tre...jaja,hedigvis har jeg en vilje av stål og gir meg aldri...men,et lite hint til dere andre...følg med på hva som blir skrevet om deg i journalen din...

...du tror det ikke før du får se det...

Torsdag 15.11.12 ...gjennomblaut seng i 4-tida i natt,ja...i dag er det ut med sommerdundyna og inn med sommerteppet igjen...får nok bare vente til kuldegradene er tilbake igjen...dette gidder jeg ikke lenger...

...ahhh...en fryd å ikke MÅTTE UT på noe som helst i dag...deilig å være ferdig for denne gangen...jeg fikk faktisk med meg maska mi hjem denne gangen...det var jo litt artig da..lurer på om jeg skal ta avstøpning inni den med gips,så kan jeg henge meg selv på veggen...hihi...

...på leit etter Broremann sine nye briller som er borte satte vi i gang en massiv leiteaksjon på rommet hans...vi fant ingen briller,men han har nå et rom som er ryddet og blåst og ganske så fritt for støv...aldri så gæli at det ikke er godt for noe...jeg fikk i allefall svetta meg skikkelig ut...

...ellers så venter vi på de nye mobilene våre med lengsel,samtidig som det sitter to ungdommer på Randaberg og venter på Iphonene våre stakkars...

...etter middag ble det en tur med K i det flotte været...det var uvant å gå tur i oppholdsvær og vindstille...dette var noe nytt...herlig med litt frisk luft i kinnene og etterpå hadde jeg min andre dusj i dag...

...i kveld sjekka mannen min sporing på mobilen sin,og jeg på min...hans hadde jo selvfølgelig kommet til postkontoret vårt,mens min var på terminalen i Oslo enda...men jeg fikk da iallefall en pakke med cover jeg kan kose meg med,så kan han bare sitte der med den dumme mobilen sin...så det så...(ja,han hentet pakkene med en gang..)

...nå kjenner jeg at jeg er klar for senga...det ble dårlig med kvil i dag...kroppen trengte det,men medrolen takket nok nei,atter en gang....den skiten...men det er ikke mange dagene igjen av den heller,så er jeg FRIIIIIIIIIIIII....!!!....
 

3 kommentarer:

  1. Hei

    SÅ godt å være ferdig med strålinga!!!!
    Ønsker deg og alle dine to og firbente en RIKTIG GOD HELG!!!

    klem fra marit

    SvarSlett
  2. Hei, har du sett dette programmet? Synes du burde ta en titt på dette, siden det kanskje kan være til hjelp, klem

    http://tv.nrk.no/serie/schrodingers-katt1/dmpv73002112/30-08-2012

    SvarSlett
  3. Håper du har det bra du kan :)
    At det står ting i din journal som er fornærmende må du sikkert slite med. Legen som har skrevet det notatet har plikt til å føre journaler slik han oppfatter pasienten, det kan være til god bruk senere i en sykdomsperiode. Jeg tror ikke den faste onkologen din kan blande seg inn i hva en kollega har skrevet, han var jo ikke der da og kjenner deg kanskje på en annen måte. Det er ting faste leger kan overse, nettopp fordi de mener de kjenner deg godt og ser derfor ikke på 'andre ting'. Alltid greit med en second opinion, uansett.
    Lykke til!

    SvarSlett