søndag 11. november 2012

Kræsjlanding,Farsdag med forviklinger og heit budrunde på en søndagskveld.....

Lørdag 10.11.12 ...jaja,da var det lørdag igjen...opp og hopp...det er en liten Felix som venter på oss i stua,og været har sørga for at det ikke akkurat ble ei så veldig god natt,med vind og regn rett i soveromsveggen...

...da jeg var ferdig med å spise sånn 9.15 fant jeg ut at det var bittelitt lette i været og ville benytte anledningen til å ta ut på min daglige tur...jeg hoppa i regnklærne fortere enn Nøkken og kom meg ut...men jeg hadde ikke kommet langt ned i bakken her før været tok av igjen...

...jaja,ikke dårlig vær,bare dårlig klær,regn gjorde meg blaut utapå,svette blaut inni...jeg gassa avgårde og måtte flere ganger ta svalestup over brede elver der veien gikk...det var oversvømmelser over alt...da jeg var på vei tilbake skulle jeg passere ei ny elv som gikk over veien jeg gikk på...

...jeg målte avstanden og tok et saftig fraspark...minuset var bare at der jeg satte ned foten litt uti søla lå det en liten vippestein gjemt under vannet...den så selvfølgelig ikke jeg og det endte med at først satte jeg kneskåla hardt og brutalt ned i elva,så gikk albuen på venstre side nedi og så velta hele jeg, pang på venstre side ned i elva...for et syn det måtte ha vært...!!!...

...du kan si det slik at jeg fikk veeeeldig vondt både her og der og jeg var veeeeldig glad for at ikke noen så meg...hihi...så da jeg reiste meg opp var det bare så vidt jeg klarte å gå...det ble haltende gange hele veien hjem og jeg priste meg lykkelig over at ingen så mitt svalestup med kræsjlanding...

...og selvfølgelig landa jeg på den verste sida når det gjelder oppspist skjelett...den venstre...jaja,da jeg kom hjem og gikk rett på badet,dassblaut,for å kle av meg så jeg at den hvite,venstre joggeskoen begynte å bli farget mistenkelig rød....det samme gjorde regnbuksa på innsida...
...så ikke heelt bra ut det venstre kneet nei,og begynnende blåmerker på venstre side av kne,lår og hofte...jaja,jeg bruker jo å ta godt vare på dem og ha dem lenge...kan jo bli spennende å se hvordan de neste dagene blir...for ikke å snakke om å komme seg ut av senga etter kvilen...hihi...

...jaja,vi skal på besøk i 14-15-tida,så da klokka var 13.30 kjørte vi hjemmefra...da hadde jeg en time tidligere kreka meg temmelig stiv,støl og vond ut av senga og med et kne som blødde en del...(ja,jeg blør tynt og mye når jeg slår meg..)

...det ble noen koselige timer på besøk,men vi måtte finne veien hjemover da det nærma seg tida for Skal vi danse...da vi kom hjem var nok Felix også passe lei av å sitte i buret sitt...han var helt turbo og overlykkelig over å se oss...kos...

Søndag 11.11.12 ...stønn...ikke helt god i diverse hofter,lår og knær da jeg skulle velte meg ut av bingen i dag,nei...passe stiv,støl og vond,ja...må nok bare avlyse turen i dag hvis dette ikke blir bedre i løpet av formiddagen...

...og for sikkerhets skyld har mannen min også plutselig fått vondt i fot/stortå i løpet av gårsdagen og forverring i løpet av natta,så dette er jo egentlig komisk(:))...han kreker seg rundt og klarer nesten ikke stå på foten...

...men,det er jo farsdag i dag,så jeg og Småfrøkna bestemte oss for å lage boller,med et spesialprodukt til pappa laget av henne...
...etter bollebakst og bollespising bestillte mannen min omsider tid på legevakta og dro avgårde noen timer senere...resultatet etter to blodprøvestikk i fingeren ble akutt urinsyregikt...jaja,så vet vi det...Naproxen i noen dager,så får vi håpe at det går over...

...som tidligere nevnt så har vi kjøpt oss nye mobiltelefoner og skulle selge de vi hadde...Iphone 4S,8 mndr gamle,som nye,er litt for råflott å legge i skuffa sammen med de andre avlagte mobilene,så jeg la dem ut på Facebook til høystbydende over 1500 pr stk,helst solgt samlet,innen kl 20.00...

...det ble så spennende på slutten at jeg holdt på å krepere...ble temmelig heit i kinnene på slutten da to aktører kjempa mot hverandre...min mann sitt søskenbarn gikk av med seieren,så nå er det to lykkelige ungdommer på Randaberg som er nye eiere av hver sin Iphone( og to tidligere eiere som var godt fornøyd) kanskje tidsfristen skulle vært lengre,neida....hihi...pjuh...da takker jeg for meg for i kveld...svett...!!!... 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar