mandag 17. desember 2012

Årets juleselskap!!


Søndag 16.12.12 ...ahh...deilig med fri og fred...hihi...litt å gjøre,litt å føre...alltid noe å gjøre når det går mot jul og vi ligger vel så langt etter som vi aldri har gjort før...så det er vel bare å komme seg opp og sette i gang...litt fikk vi i alle fall gjort...

...i 12-tida hoppa jeg til køys for å prøve å få meg litt søvn før vi skal i årets juleselskap hos mine svigerforeldre...men som alltid når jeg helst BØR,ble det dårlig med søvn og helst bare å ligge å vri seg....utgjort...slår aldri feil...grrrr...

...14.15 var vi faktisk kledd alle 4 for å dra i juleselskapet som starter klokka 15...foreldrene til mannen min inviterer hele familien til hver jul...den har etterhvert blitt ganske så stor,så for å få alle samla i løpet av jula har dette blitt en fast,koselig tradisjon...

...da kommer vi ramlende inn,både store og små,alle som det passer for,og julegaver byttes for de som ikke feirer jula sammen...det var som vanlig masse god mat(svigermor har vært kokke nesten hele sitt liv...),dessert,kaker og mye godt...
...som fast tradisjon kommer alltid nissen innom,dog med ymse utseende,med gaver til både store og  små...ungene kan nesten ikke vente,selv om de etter som årene går nok har innsett hvem nissen er i sitt synlige fravær...hihi...men det viktigste er vel pakken...

...og pakker ble det,til store og små...for det meste hjemmeproduserte til damene og jentene,mens mannfolka fikk flax-lodd...de store gevinstene uteble,en fikk 25 kr,men de hadde iallefall sjansen til å bli rike så lenge det varte...

...siden kvilen min ble så som så før vi dro kjente jeg at behovet for en ny kvil var høyst påkrevt utpå ettermiddagen,så den som måtte låne ei seng ble meg...så mye søvn ble det ikke i sjauen fra ungene,men jeg fikk iallefall lukka øyene ei stund...

....i kveldinga dro vi hjemover,årets juleselskap er over...koselig ble det denne gangen også...men det kommer en ny dag i mårra,så det er vel best å komme seg i loppa....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar