torsdag 20. desember 2012

Juletre og cellegift nr 2

Mandag17.12.12 ...opp og hopp...nok å gjøre i dag også,så det er bare å sette igang...ungene ut av huset først,så det de voksne sin tur til å få fillene på seg...

...første mål er legesenteret for å få tatt blodprøver til cellegifta i mårra...så er det bare å håpe at de holder mål så det ikke blir utsettelser...det gidder jeg ikke...det store spørsmålet er om jeg har klart å holde blodprosenten oppe,da slipper jeg blodoverføring samtidig med cellegifta...

...neste stopp er å få kjøpt oss juletre...vi har vel aldri noen gang vært så seint ute hverken med å kjøpe eller få opp og pynta juletreet...ja,det baller vel egentlig på seg når det blir litt kluss i opplegget...ingen tvil om det...

...vi stoppet i Njåskogen på juletresalget der og fant oss et flott tre...vi betalte bare 450 kr,det billigste treet vi har kjøpt på mange år...litt mathandling og hjem med oss...litt rydding og pynting,så er det loppekassen ei stund for meg...

...etter anbefaling fra juletreselgeren skal det stå i et kaldt rom til i morgen,før vi tar det opp i stua og begynner å pynte det...så da får det stå i vaskerommet og kose seg i natt...

...jeg stod opp til ferdig laga middag og ungene var ferdig med leksene,så da var det bare å spise og sette i gang med neste prosjekt...

....jeg har på forhånd med nabo Karin fått hjelp til å kjevle ut 20 pepperkakeformer som skal limes sammen med melis og bli et pepperkaketre...nå er stunden kommet til å lime det sammen og få pynta det med god hjelp av Småtrolla....det ble jo kjempefint...!!!...da krysses den av på lista...pjuh...
...jaja...da er det snart kvelden og på tide å komme seg i seng...i mårra er jeg forhåpentlig klar for cellegift nr 2...håper alt går som planlagt...zzz...

Tirsdag 18.12.12 ...tirsdag i dag og ny runde med legetime først og så cellegift,så nå er det bare å komme seg opp og i gang...ungene gleder seg for hver dag som forsvinner for nå går det mot juleferie...deilig for både store og små spør du meg...

...jeg ringte inn på poliklinikken for å få høre om blodprøvene var godkjent...det var de...pjuh...blodprosenten var 10,7(10,0 er grensa for blodoverføring....immunforsvaret var også godkjent)...pjuh,her var det GO!!...kjedelig med utsettelser,masse ekstra-arbeid..

...2 pakkelapper å hente først...den ene er 2 nye julecover til de nye telefonene våre,det hadde vi ikke...de ble bestillt i midten av november og har vært på laaang tur ser det ut til...godt det enda er desember da før vi fikk dem...(men jeg skal pakke dem opp på sykehuset mens jeg kjeder meg...)

...den neste kommer fra Portugal,så da vet jeg hva det er...ny lue fra min håndarbeidsflinke kusine...denne gangen i rødt...passet kjempefint...tuuusen takk skal du ha AnnBarbro,nok en gang for at du passer på at kusina di ikke fryser på hodet og øra...!!!!... ;)

...siden jeg henta pakkene før jeg skulle på sykehuset ble jeg 10 minutt forsinka inn på poliklinikken,men skitt au...lege først,de er aldri i rute likevel...jeg vente på dem,de vente på meg...hihi...

...og sånn ble det...jeg venta,ja...legen var fornøyd med at jeg ikke reagerte på den første Taxol-en,så vi håper at det fortsetter slik...ellers var han glad for å se at jeg var i fin form igjen...siden jeg ikke hadde problemer med cellegifta ville han at jeg skulle fortsette gjennom romjula med den...

...han syntes at 2 runder og pause var litt lite og siden jeg sa det var greit så fortsetter vi hver uke som planlagt,så neste gang blir 27.12 sånn ca 1,5 uke...helligdagene er poliklinikken stengt...syns det er litt trygt også jeg å fortsette turen...kanskje må vi på bytterunde likevel og kan slå 2 fluer i en smekk...

...fort og kjapt på med fryseboksen på hodet,vente 30 minutt før premedikasjonen ble kjørt inn og så inn med cellegifta...gikk greit denne gangen også..ingen allergireaksjon så det ble bare å ligge å slappe av og kjadre litt med sykepleieren...

...nok en gang ble jeg klar over en FEIL fra sykehuset ved å høre på hennes samtale med nabopasienten...hun hadde VAP og var inne til skylling....jeg måtte spørre sykepleieren hvorfor hun bare var inne til skylling...!!!???...

...joda: alle med VAP skal ha skylling av VAP-en annenhver måned når den ikke er i bruk...jaja...jeg har hatt min VAP i 3.5 år og gått laaaaaange perioder uten at den har vært i bruk...aldri har den blitt skyllt...sykepleieren bare så på meg med store øyer og et matt ansikt...

...ja,sa jeg...der kan jeg legge nok en feil inn i rekka over "feil,feilbehandlinger,ikke fått,skulle hatt,feil medisin,ikke fått medisin...osv" i det uendelige...jaja,men skal være frisk for å være syk...nok en gang: skremmende...hvem sitter med ansvaret...!!!???...

...jeg var omsider ferdig 14.15 med kjølehetta,på tide å komme seg avgårde før køa hjemover begynner...se det fine mønsteret skallen min har når jeg tar hjelmen av...kan dere forstå at den ikke er helt behagelig å ha på i over 3 timer...???!!!...
 ...frossen baconsvor...
..vel hjemme var det nesten bare å stupe i seng og få seg en kvil...det trengs når klokka har passert 15... etter en god middags kvil ble det jammen sveis på pyntinga av juletreet også...med god hjelp av alle mann ble det et flott tre til slutt...!!!...bedre sent  enn aldri...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar