fredag 21. desember 2012

Det nærmer seg julekvelden...

Onsdag 19.12.12 ...opp og hopp,ungene skal på nestsiste skoledag...gjett om de er glade for det...yess...og det er vel egentlig vi også...skal bli deilig å slippe vekkerklokka og lekser for ei stund...

...formen min er god...godt er det,for nå må vi prøve å få pynta ferdig,rydda og vaska så vi blir ferdig på det området...etter 4 timers arbeid var vi ferdig og da var det jul,reint og fint i begge etasjene etter god innsats fra oss begge...pjuh...ser frem til en god kvil...

...nå er det bare julebaksten som står igjen...ikke barebare det heller,da egentlig...alt tar jo sin tid og skal gjøres...får bare planlegge godt og prøve å nå målet innen juleaften...4 sorter,de vanlige...vepsebol,kakemann,risboller, og pepperkaker...såpass må vi ha...og så skulle vi hatt brente mandler også da...vi får se...julekaker må vi ha...det er jo snart JUL...!!!...

...min søster kommer fra Oslo på julegavebytting i dag...vi skal hente henne klokka 17.10 på flyplassen...det skal bli kos...ei stund siden sist vi så hverandre...ungene gleder seg også...Småfrøkna var litt snurt fordi de skulle ha julekos med klassen i kveld som starter klokka 17.30 og slutter 20.00,så hun rakk ikke å bli med å hente henne og kom litt sent hjem...

...jaja,man kan ikke få med seg alt her i verden...men det blir jo litt tid etterpå da som vi kan kose oss før ungene skal legge seg...det var i allefall godt å bare sette seg ned å slappe av da kvelden kom etter å ha jobba så effektivt på formiddagen...det var dette med å ikke jobbe seg inn på sykehuset da...jaja...

...etter en koselig kveld med pizza og radl og pakka oss ferdig med gaver på begge adventskalendrene til ungene krøyp til køys i 23-tida...deilig å sige ned i loppekassen etter en lang dag...
Torsdag 20.12.12 ...sovet urolig i natt...huff...først en evighet før jeg sovna,så drømt og svetta masse...rett og slett en befrielse å stå opp selv om det også var et ork...jaja..ny dag,nye muligheter...ungene gleder seg til siste skoledag og kan nesten ikke vente med å komme seg avgårde med sekken full av knask...

...da min søster hadde stått opp og spist frokost tok jeg henne på ordet om tilbudet med å være med å lage pepperkaker...så vi satte igang og var ferdig med en stor boks i løpet av en time,så da var den baksten unnagjort...deilig...

...turen hennes hjem ble en langtekkelig affære...flyet hun hadde kjøpt billetter til skulle gå 15.10,men ble innstilt...hun prøvte seg på å stå i telefonkø for å finne et nytt fly men det ble til at hun bestemte seg for å bli kjørt til flyplassen istedet og gå i luka der for å få et nytt fly...

...hun ble satt av ca 13.30,men pga kaos på Gardermoen med ising på flyene pga tåka kom hun seg ikke på et fly hjemover før i 18-tida...hun ville ikke bli henta hjem igjen og hadde godt med lesestoff...ting tar tid,ingen tvil om det...

...siden jeg nå var så godt i gang med kakebaksten satte jeg og Småfrøkna i gang og fikk laga dobbel ladning med vepsebol og risboller,så jeg var ganske så fornøyd da jeg la meg...nå er det bare kakemenn igjen så er vi i mål...
Fredag 21.12.12 ...ble vekka i 5.30-tida av ei som ikke var helt god,så jeg sa hun fikk krype under dyna mi...vondt i hode og mage...typisk...ungene har vært friske i hele sommer,høst og vinter...så skal de gå hen og bli syke rett før jul og i starten på juleferien...typisk...!!!...

...vi sovnet,men mannen min stod opp i 6-tida,vet ikke om det var pga henne...men vi sov iallefall til vi ble vekka 8.30...jeg og mannen min hadde bestemt oss for å ta en siste julegavehandletur,med tidlig start for å unngå kaos og kø så det var vel på tide å komme seg opp...

...ungene holdt seg hjemme med dyra og noen timer senere var vi ferdige med julegavehandelen og skulle bare handle inn mat før vi kom hjem...litt rydding og så ble det middagskvil på meg...gjorde godt etter en del timer på farta...

...Småfrøkna har heldigvis ikke feber,men er bleik og fremdeles vondt i hodet,magen og er snørrete...Broremann hosta også litt på mårran,men ser ikke ut til at han får noe mer enn det...vil IKKE ha syke unger til jul...akkja...ikke alltid man får det som man vil...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar