fredag 22. oktober 2010

Fredag,snart helg...

Fredag 22.10.10 Helg igjen...opp og hopp..siste skoledag...så er det to dager fri...deilig... Da jeg la meg i går blåste det masse...jeg fant jeg fram boka som vanlig og leste dette: "det var et forferdelig vær...torden og lyn smalt over huset,stormen ulte rundt veggene og det var et skikkelig uvær..."

 Mens jeg leste dette smalt det plutselig vanvittig over huset,så jeg letta fra senga...vi hadde plutselig samme været som i boka...snakke meg om sammentreff...men det ble med det ene smellet heldigvis,jeg lå lenge og ventet på neste smell,men det kom ikke,heldigvis... .soverommet vårt ligger på den mest værutsatte plassen,og vinden ulte fremdeles rundt veggene våre..

Jaja...det var natta...nå har nettopp en ny dag stått opp...sol og fint vær i dag...det ligger fremdeles rester av snø som en hilsen fra Kong Vinter..han klarte virkelig å ta vestlandet på senga...ikke første gang,det nei...

Ser egentlig frem til vinter og snø jeg,det er en årstid som jeg liker godt,når sommeren likevel er over...jeg elsker snø,kaos og snømengder som setter samfunnet helt ut av den normale tralten...(men selvfølgelig ikke ulykker som følge av dette)..

....vinteren i fjor var jo av det slaget...19.desember kom det 60 cm på en dag...DA var det kaos da...men jeg var ute og kjørte og kom meg velberget hjem igjen...men jeg elsker jo å kjøre på snø også da....(snøen varte lenge og vi hadde for en gangs skyld en snørik jul)..det gjør ikke mannen min,så når det er snø er det alltid jeg som kjører hvis vi begge er ute på kjøretur samtidig...

Var en tur på Coop bygg for å kjøpe dørhåndtak,utforing av terskel og dørlister til den nye døra vår...har fått skryt av naboene for døra..det var jeg som plukka den ut så selvfølgelig er jeg også fornøyd....hiihi..etterpå var jeg innom matbutikken for å handle litt til helga...

Sukk og stønn...nå er jeg utslitt både mentalt og kroppslig...akkurat som å slippe lufta ut av en ballong...etter middagskvilen var begge ungene kommet hjem...mannen min jobbet fremdeles ute med den nye inngangsdøra...

Det ble krangling,syting og kjefting fra jeg stod opp(15.00) til jeg nå satte meg(21.30)...ungene krangler om og diskuterer alt og ingenting...midt oppi det her skulle vi også gjøre oss klar til å gå på basar i kirka,hvor småfrøkna også skulle synge...det endte med at jeg truet med at hvis ikke...,så blir det ingen basar....

Da vi var kommet i kirka og loddsalget begynte ble det surmuling fra begge to om at:eg vinne ikkje aligavel mumlemumle...den ene har aldri hatt vinnerlykke og småfrøkna har vunnet en og annen gangen...men sytet begynte allerede før loddene var kjøpt og fortsatte under alle trekningene...til alt var over...

..småfrøkna vant,ikke broremann,som vaanlig...og så fortsatte sytet til vi kom hjem,under legging osv...jeg er utslitt i hodet...blir det sånn i mårra også tror jeg at jeg leier dem ut til noen barnløse et par uker....neida...men man kan bli gal av og til...akkja...

Nå skal jeg bare se resultatene av X-faktor,så skal jeg finne senga...i dag hører jeg ropet veldig godt...gleder meg...så får vi håpe på en ny og bedre dag i mårra...

.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar