tirsdag 9. november 2010

Besøk..

Tirsdag 9.11.10 Å jaaaaa...endelig......en hel natts søvn....la meg til å sove kl 23,våkna kl 7 av klokka som ringte...det var deilig...hadde t o m sovna med en velourjakke jeg hadde på meg da jeg la meg fordi det var så kaldt på soverommet...og ikke en dråpe svette...deilig....utrolig å oppleve noen sånne netter en sjelden gang...

Det var over 5 kuldegrader da ungene gikk på skolen i dag og bare 15.5 i stua da vi stod opp,så jeg fant ut at det var på tide å fyre opp parafinbrennern igjen...stakkars Gismo må jo ikke fryse ihjel på natta..de skal ha mellom 15 og 20 gr...,men det var temmelig kaldt og ukoselig i stua også,så det var bare å fyre opp..

Ungene har gått på skolen og jeg skal ha besøk i dag,så det er vel på tide å bli kvitt noen hybelkaniner igjen...de flytter fortere inn enn jeg klarer å ekspedere dem ut...akkja...arbeidsløs blir man jo aldri...gleder meg til besøket i dag,vi er to i samme båt,alder og skjebne..den første jeg har funnet i mitt nærområde..

... jeg kjenner flere som har/har hatt kreft som er i den leia at deres behandling gjør/har gjort at de vil bli frisk,men å treffe noen som har uhelbredelig diagnose og bare en utgang av sykdommen,det blir noe helt annet..og da blir også felles erfaring noe helt annet...

Tre timer med besøk gikk fortere enn lynet..to damer som  aldri har truffet hverandre før og snakketøyet går i tre timer uten stopp og pinlige pauser...her har tydeligvis to mennesker truffet hverandre på flere plan...ikke bare ett...kjempekos..vi har avtalt å møtes igjen om to uker...dette gikk over all forventning...at et så impulsivt forslag kan bli så positivt...men ingen av oss har god tid...det er å gripe dagen...carpe diem bokstavelig talt..

Ettermiddag og kveld har gått til lekser og kos...ingen som skal noe i dag...litt deilig det også,innimellom..alle dager skal ikke være sånn at man springer fra det ene til det andre...jeg har forøvrig megagangsperr fra treninga i går...det viser at jeg har gjotr noe...i mårra er det på`n igjen,så nå skal jeg pakke treningstøyet og så er det snart senga og boka for meg...men først må dyra få sitt...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar