torsdag 18. november 2010

Brrr,kald natt..

 Torsdag 18.11.10 Brrrr....i natt har det vært kaldt med bare tynt sommerteppe,ja...var kjapp ned i stua da klokka ringte..5,5 kuldegrader ute...hmmm....ikke rart det har vært ei kald natt da,nei..skal tro om jeg må finne et teppe å legge oppå i natt...og jeg har en megagangsperr i leggene etter treninga i går...igjen...!!!....hva har jeg gjort...???..eller....det vet jeg jo da...akkja...

Ungene er ganske spretne i dag...de har nemlig fri i mårra...langhelg...ikke rart de er så blide da,nei... Det er et strålende vær ute...sol og blå himmel...og kaldt...Jeg har en avtale klokka 10,så når ungene har gått kan jeg fremdeles kose meg litt før jeg må gjøre noe...Storebror er også tidlig oppe i dag...heller sjelden,selv når han  skal på jobb..men når man begynner klokka 10 så kan man jo dra seg litt på mårran...

Etter avtalen min,er ferdig klokka 12.30,kjører jeg innom Kvadrat kjøpesenter for å se om jeg finner meg min røde eller lilla julekjole i velour...er innom de fleste klesbutikkene uten å finne noe,men som nestsiste butikk er Vivike,hvor jeg har sett en,men som er litt vel dyr...

MEN!! Av og til har man litt flaks..nå har de plutselig halv pris på alle kjoler..så det ender opp med at jeg kommer ut igjen med to forskjellige kjoler i velour...en rød,en lilla,klarte ikke å bestemme meg...og for de to betalte jeg mindre enn den jeg hadde sett på kostet..jippi,da er jula sikra på det området..og selvfølgelig ble det noen julegaver også...men de er til gubben,så jeg kan ikke røpe innholdet...hohohooo...sa nissen...

Da jeg kom hjem 14.00 etter å ha vært innom og handla i matbutikken også kjente jeg at det var påkrevd med en middagskvil....av med alle svette klær,i seng med meg,med fotvarmeren..våkna etter en time,brrrr..kald igjen...måtte bare stå opp,kle på meg og løpe ned i stua og varme meg litt før jeg overtok middagslaginga som gubben så vidt var i gang med...

I kveld har vi kost oss...Småfrøkna er i god gang med veving av navnearmbånd til seg selv,etter at jeg har laget mønster for henne igjen...men nå er ungene i seng,det skal jeg også...i morgen kommer atter en ny dag....uten ringeklokke!!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar