tirsdag 11. januar 2011

Ny uke,nye muligheter..

Mandag.10.1.2011 RRRRing...klokka mi ringte klokka 5 for at ikke gubben skulle forsove seg denne gangen også når han skulle reise offshore...to klokker fungerer visst bedre enn en..(men han hadde jo stillt klokka si feil sist...),så da den hadde ringt første gang og han stod opp måtte jeg stille den på ny på 7...om å gjøre å treffe rett for meg...klarte det!!

Opp og hopp!! Ny uke,nye muligheter..skal på trening i dag...etter at ungene kom seg avgårde til skolen var det på tide å komme seg avgårde,på med treningstøyet...bagen står klar...spinning next..

Ikke så mye folk i dag...og jeg som trodde at det var stappfullt etter avisene dømme,men det er lenge siden det har vært såå mange ledige sykler rundt meg..er ikke helt sikker på om nakken er god,jeg...og jeg kjenner at jeg får temmelig vondt i øvre del av ryggen når vi står og trør fort på sykkelen..hmm..jeg er så lei av alt dette tullet!

At jeg ikke kan få trene i fred uten at den forbaska kreften skal legge en demper på meg...kjenner at jeg blir litt deppa av dette...sånn var det ikke før jul..altså har smertene økt på den knappe måneden som har gått..jeg må rett og slett gi opp og sette meg ned på setet...det er ikke ofte jeg gir meg...det sier jo litt...

...jeg er veldig flink til å bite tennene sammen og stå på selv om det gjør vondt både her og der...men ikke denne gangen..grr...ikke helt fornøyd med økta i dag,nei..hadde egentlig tenkt å kikke litt i butikkene etterpå,men kjente at jeg ikke var i humør til det og dro rett hjem..

Ble en kort middagskvil på sofaen i dag,ungene kommer tidlig hjem,lekser og middag skal gjøres unna...småfrøkna fikk være med og lage lapskaus,fornøyd da..litt seinere var det tid for årets første turnkveld for småfrøkna så hun sprang avgårde..kjekt når ting starter opp igjen etter en tids pause..

La meg på sofaen og leste da ungene hadde lagt seg...plutselig hadde tida gått fra meg og det var bare å hoppe i seng...jaja..

Tirsdag 11.1.2011 Opp og hopp,klokka er 7...hmmm...kjenner på meg at jeg ikke er i modus for planlagt trening i dag...rett ned i stua og slette timen jeg hadde reservert...man må være motivert...ei stund etter at ungene hadde gått plaska det ned..og det gjorde det resten av dagen til klokka nærmet seg 14...

Kjempefint vær å tilbringe på sofaen med ei god bok...ikke dårlig samvittighet i hele tatt..er litt bekymra for Gismo...han spiser ikke salaten sin lenger,snakker ikke og er ikke den gode,gamle han bruker å være..hmm..fortsetter det sånn så blir det dyrlegen neste..

I kveld har jeg og Småfrøkna holdt på i tre timer å lage et program og finne musikk til magedanserinneshow for skolens talentiade...hun kom gråtende hjem og fortalte at jenta hun skulle ha et annet dansenummer sammen med hadde trukket seg og nå hadde hun ingen å danse med..

...da ga jeg henne ideen om magedanserinne og slik ble det..antrekket har vi fra ferie i Tyrkia,musikk fant vi på youtube og regien laget hun selv etter å ha sett på noen videoer...helt i hundre..og siden har vi øvt....nå er det kveld..ungene er i seng..nyhetene er neste post,så er det senga for meg også...er meninga at jeg skal på trening i mårra..

9 kommentarer:

  1. Så kjedelig da, at du blir stanset slik i det du trives med. Jeg er ei jente som leser deg jevnlig, og du "holder" meg litt i øra selv om du ikke vet det :) Kan du, ja så kan jeg! Du er en motivator...

    Til Gismo: jeg har selv to marsvin, og vil egentlig råde deg til å oppsøke veterinær allerede i morgen om han ikke spiser den daglige kosten. Marsvin skjuler smerte og dårlig form så lenge de kan, når de ikke spiser kan det derfor ha holdt på en stund allerede. Min lille gutt hadde altfor lange forvokste tenner og kom for sent til behandling. Blir trist om hjertet ennå...

    Lykke til med kosegutten, og til deg. Håper du får bukt med smertene så du får gjort de tingene du liker.

    SvarSlett
  2. vi krysser fingrene for at treninga går bedre i morra!!!det er en ny dag med nye muligheter!klem hilde

    SvarSlett
  3. HEI HÅPER det går bra hos dere. så koselig me en magedanserinne i fam!!!
    har begynt på litt trening men liker og gå mye tur men på dette føre går jeg ikke. gå me brodder er ikke så kjekt blir ikke det samme.. så kjører til butikken.. ha en flott dag klem mia

    SvarSlett
  4. Hei til deg som "jeg holder i øra"...vet du hva..hver gang noen kommenterer,særlig nytilkomne og de som har lest lenge uten å kommentere....jeg lurer alltid på...hvem er personen,hvor gammel,hvor bor de,hvordan ser de ut,er det kvinne eller mann(ikke alltid jeg vet det)..osv..men det er jo bare slikt jeg lurer på da...ingen MÅ oppgi noen ting,men hvis de kommenterer flere ganger synes jeg det er kjekt at de har ett eller annet navn,ord,tall,ett eller annet som jeg kan kjenne dem igjen på..ingen tvang...bare et hint..
    Så tilbake til deg da..kjekt å høre at jeg er en motivator for deg da..og ja,jeg ringte dyrlegen neste morgen..har du hatt marsvin lenge og litt peiling på dem???greit å ha noen å spørre..alltid noe man lurer på vet du..kan tenke meg at du var lei deg deg da du mistet lillegutt,ja..ser du har to og hører jo at det er best at de er to,men blir de ikke mindre sosial overfor mennesker da???jeg vil jo gjerne beholde den hengivenheten han har ovenfor meg da,men det er jo gjerne min egoisme da...og ja..jeg skulle gjerne vært kvitt de smertene,de hemmer meg i mitt daglige ønskede liv...menmen..
    Kjekt å høre fra deg!!-og håper at du plukker opp et eventuelt spørsmål fra meg om marsvin! Klem fra meg!!

    SvarSlett
  5. Hei Hilde!Takk for hilsen og ønske om bedre dager! Klem fra meg!!

    SvarSlett
  6. Hei Mia! Joda ,hun trener og står på,men er litt nervøs..det er jo INGN ande som skal ha magedans,sier hun..desto bedre sjanse til å vinne Talentiaden mener nå jeg,da..ikke det samme å gå på tur med brodder,som uten nei...jaja..når vår og sommer kommer er vel de verste vinterdagene glemt og man kan tenke på knall og fall med et smil der man ligger på solsenga og drar seg i varmen...Klem til deg!!

    SvarSlett
  7. Hei igjen!

    Ja, det var meg med marsvina da ;) Jeg er ei jente på 37, tobarnsmor til to tenåringsjenter, og matmor til to marsvinjenter.

    Når det gjelder ett eller to marsvin har du jo på en måte rett i at de trives med å være to. Men så lenge Gismo blir koset med og snakket med daglig tror jeg han har det veldig godt som det er. Det er nok viktigere å være to i et travelt hjem, der det kanskje går en dag eller to uten at noen har tid... Marsvinet som er alene blir som du sier veldig knyttet til menneskene sine - noe som jo er kos :) Så kos deg med god samvittighet du!

    Her har det vært fullt liv i helga, begge har hatt "løpetid" og bytta på med å tro de er hann. Blir lurveleven, for begge vil bestige, men ingen vil bli besteget, hehe! Flis utover hele stua, men de er jo så skjønne da :)

    SvarSlett
  8. Hei Marsvinhjerte!! Det var da et koooselig navn da...!! Da hadde jeg rett i mine argumenter i forhold til Småfrøkna og maset hennes ja...godt det..joda,han blir kosa med og tatt opp av buret minst 2x pr dag,men også opp mot 4-5x,så jeg tror ikke han dør av ensomhet nei...Hørtes jo litt komisk ut med to i løpetid ja...det er jo fordelen med hann,da..men hannhunden vår prøver seg på kattene våre..og hukatta som er sterilisert tar gjerne i mot hvis vi ikke får stoppa hunden..men det er jo bare i pelsen da...tror jeg...???ellers har også hunden hatt en bamse han har tatt seg ut på..hihi..klem

    SvarSlett
  9. Hihi, nå måtte jeg le... kanskje like greit å ha "styret" i buret og ikke rundt i hele huset :)

    SvarSlett