onsdag 12. januar 2011

Travel onsdag..

Onsdag 12.1.11 En kort oppsummering over dagen...begynte mårran med å bestille tid hos dyrlegen,fikk time 10.30,dermed måtte jeg avlyse dagens trening..men med en ganske vond venstrefot var det gjerne like greit..

Hos dyrlegen fant de egentlig ikke ut noe spesielt...mulig mistanke om c-vitaminmangel sa de,men han har fått det..han hadde gått 200 g ned i vekt...han vil hverken spise eller drikke...får kun i ham agurk..så de satte væske under skinnet på ham,så skal jeg gi ham vann med sprøyte i munnen...

Ikke kjekt når kosedyra ikke er i form..vi har prøvt å smiske med det meste..men nei..han skal inn igjen i morgen,da er det ei på jobb som er ekspert på gnagere og da vil de file både framtenner og jekslene i narkose...(bare han ikke dør,sier jeg...det er risikofylt med narkose på så små dyr).....i tilfelle det er problemet...framtennene var ikke noe spesielt lange,men de ville sjekke og gå over alle...

...måtte kjøre Jæren rundt for å få tak i nye C-vitamindråper i tilfelle de vi hadde var blitt dårlige..første butikk var utsolgt,den andre åpnet ikke før om to timer da jeg var der,den tredje hadde heldigvis det jeg skulle ha..men hun anbefalte dråpene direkte på agurk som han håndmates med..da var en sikker på at dyret fikk det de skulle ha!!..

...etterpå var det å kjøre hjem med dyret,prøve å få i ham vann og mat,kjøre avgårde 12.30 til avtale på Sola klokka 13,kom hjem igjen 15.30,lekser med 2 unger,middag,kjøring i 2 puljer til speidermøter og endelig ferdig med kveldsmat og legging 20.45...pjuh...blir fort litt stress når man skal komme over alt alene...

..nå må jeg bare fram med symaskina og fikse en glidelås på jakken til Småfrøkna,så er det å pleie pasienten..og etterpå er det vel snart tid for senga tenker jeg...
Se den fantastiske soloppgangen over Frøyland i dag...

4 kommentarer:

  1. Hei Egil! Det synes jeg også...jeg synes det er sp fint med kontrasten svarte trær mm og fargerik himmel...tok ei røys med bilder,med nytt og gammelt kamera og med og uten blitz...Klem fra meg!

    SvarSlett
  2. Hei igjen E. Hmmm...ser at din kommentar med:Utrolig flott bilde!!! er tatt ut av kommentarboksen igjen av en eller annen grunn...hmm--så til dere som tror jeg snakker til meg selv så hadde jeg altså lagt inn kommentaren og så svarte jeg altså på den..

    SvarSlett
  3. Hehe, da prøver jeg en gang til. utrolig flott bilde ! Liker spesielt bruken av " rule of third" som gjør komposisjonen spennende. Lyset er jo fantastisk for øyeblikket, så det er jo moro og fotogtafere.

    SvarSlett
  4. Hei E! Hva i himmelens navn er "rule of third"??? jeg har veldig lyst til å gå på fotokurs,for både å lære alle finessene ved mitt nye kamera,lære å ta masse fine,gode bilder av alle typer og div på pc i fbm bilder osv...

    SvarSlett