lørdag 12. februar 2011

lørdagskoooos...

Lørdag 12.2.11 Ahhh..deilig å få sove litt lenger...men jeg var oppe før klokka var 9..vi har litt å gjøre,vi har litt å føre...etter en rolig start på mårran skal jeg og Småtrolla ut på diverse..men først må badetøy til tre stykk pakkes...tunga beint i munnen så ikke noen glemmer ett eller annet..fort gjort..

...vi stabler oss inn i bilen alle tre 10.50...første stopp var Europris og hamstring av lørdagsgodt til ungene..her får de mye for pengene..5.99 for hektoen...det er jo nesten halv pris og nesten dobbelt så mye snop som på Kiwi...kan jo ikke bli bedre mener ungene..

...neste stopp er biblioteket..ungene vil låne lesestoff..greit nok det..jeg fant jammen meg ut at de har noen av seriene jeg leser også...ikke verst..da kan jeg låne istedenfor å kjøpe...og jeg kjører jo forbi biblioteket på vei til treninga hver dag,så det er fort gjort å stikke innom på veien..ungene kommer med en stabel hver,jeg fant to..

...neste stopp er svømmehallen...heldigvis blir vi møtt av en nesten tom parkeringsplass,så i dag blir det kanskje god plass i bassenget..det ble det...bare litt krangling om plassen på slutten av mine 1250 meter i dag...svømte med pulsklokka i dag,det kan jo bli litt spennende å følge med for hver gang...

...etter 1.5 time i bassenget begynner vi å bli passe vassen og bestemmer oss for å komme oss opp..vi jentene trenger lengre tid i dusj og badstu så Broremann sitter og venter på oss som vanlig..etter svømmehallen blir Kiwi neste stopp..må handle inn litt til helga..pustpes....vel hjemme må det ryddes både i badetøy og matvarer.

...har planer om å lage ny ladning med  muslirundstykker og knekkebrød i mårra så jeg bestemmer meg for å gjøre klar alt i kveldinga..finner ut at jeg mangler litt forskjellig så jeg kjører ned og handler det som mangler...

...kjøper tredobbelt denne gangen så jeg slipper å handle hver gang jeg skal lage knekkebrød og rundstykker.....har alt jeg trenger stående i et stort nett i matboden,da har jeg alt på en plass og det er bare å ta opp nettet med alle ingrediensene hver gang jeg skal lage dette..lurt synes jeg..hihi..

..nå står begge bakebollene klar på benken med alt ferdig oppi...bare å tilsette væsken i mårra så går det slag i slag i steikovnen fra jeg står opp..morsdag eller ikke morsdag...wraps til lørdagskos i dag...mmm..jeg har fått helt dilla,men det er noen uker siden sist nå..

4 kommentarer:

  1. Hei igjen Synni. De må være vanvittig gode disse rundstykkene og knekkebrødene du referer til. Må nesten få sjekket dette ut. Takk for tipset. PS Bare så det er sagt jeg roser ingen hvis de ikke fortjener det. Men jeg kunne aldri noen sinne greid å holde ditt tempo, ikke engang da jeg var 20. Det å få lov til å lese om din hverdag gir meg faktisk mer engergi. Og dy skriver så godt, flink til å uttrykke deg. Ha en fortsatt flott helg.

    SvarSlett
  2. Hei Anony-Mus..hihi!!Joda,de er akkurat så gode som det høres ut til...t o m gubben har hevet seg på knekkebrødene mine..det er sjelden han spiser sånt!!! Prøv oppskriftene og utelat ingenting i muslirundstykkene..hverken nøtter,rosiner eller aprikosene..det er nettoppp kombinasjonene som gjør dem såååå gode!! tempo...hmm...jeg har jo ikke et helt liv å ta av,derfor må jeg trykke mest mulig inn i dagene...hihihi..det kom jeg på akkurat nå...Synes jo egentlig at hverdagen min er ganske kjedelig jeg,så jeg undres over at såpass mange folk gidder å lese om dem...jeg synes i grunnen at alle er stort sett like...menmen..Takk for gode ord og ha en flott morsdag!! Klem

    SvarSlett
  3. Flott blogg du har, skjønner at du har vært gjennom mye tøft. Men virker som en tøff dame. Stå på videre og lev livet så godt du kan. Men så lurte jeg på om du har oppskrift på Knekkebrødene, og muslirundstykkene som du kunne tenke dæ å dele med oss?
    mvh wenche

    SvarSlett
  4. Hei Wenche! Du finner oppskriftene på frokost-tv,tv2. Muslirundstykker og knekkebrød. Oppskriftene er veldig enkle og fort laget. Har man alt i hus er det gjort i en fei!! Klem!

    SvarSlett