torsdag 5. mai 2011

...travle dager...

Tirsdag 3.5.11 ...god natt denne natta,men jeg stod opp med doven venstre arm og hånd,og iskalde fingre på den hånda...hmmm...hva skjer da???...skal gjøre ungene klar så drar jeg til legekontoret med en gang etterpå,henter resepter og går på apoteket først,så tar jeg sprøytene etterpå...best å utnytte tida best mulig og komme seg hjem...

...som sagt,så gjort...greit å være litt effektiv...fikk gjort unna resepter,henting av medisiner,så sprøytene...var hjemme igjen før 11,da hadde jeg også handlet litt mat på vei hjem...en liten kjapp kvil på senga en time,så var det avgårde med Småfrøkna til frisøren...der var vi 13.30,pust,pes...travle dager synes jeg...alltid MÅ jeg noe..

...Småfrøkna er ferdig klippet til både konfirmasjon den 15.mai og 17.mai...godt med det som er gjort...etter middag,lekser og litt til er jeg klar for gruppertreninga til Nordsjørittet...været var bra helt frem til 17.15 da jeg skulle begynne å gjøre meg klar...

...i løpet av noen minutter sank temperaturen fra 10-12 gr til 6 og det begynte å plaskregne og blåse...jeg tenkte som så at her er det bare å ta på seg masse varme klær og sykle likevel...dette er jo i verste fall været vi kan få på Nordsjørittet(dere har vel hørt om forholdene i fjor..??)

...flere av jentene trakk seg,kun meg og ei til møtte på Sandnes(og denne gangen syklet jeg til oppmøteplassen også),men hun måtte bare snu og sykle hjem igjen fordi hun på veien dit ble dårlig...enden på visa ble at jeg syklet med henne hjemover,syklet videre til Dale,snudde og hadde meg en god,tur på tilsammen 4,3 mil...

...da jeg kom hjem var jeg iskald,spylte sykkelen før jeg satte inn den,vrengte av meg klærne,så sluttet det å regne og sola kom frem igjen...TYPISK!!!!...jaja...man må jo prøve alt...hihihi...

Onsdag 4.5.11 ...jaja...da var arma tilbake til normalen iallefall...opp klokka 6.30 idag...full rulle med frokost og påkledning...og da er jeg snart klar for dagens første trim...jeg kjørte hjemmefra 7.35,var på SUS 8.05,løp til Nukleærmedisinsk avdeling,hvor jeg har time 8.15 for å få meg et skudd radioaktivt kontrast...

..hun som stakk først hadde 2 forsøk med bom,vri og vreng inni blodåra...jææælp,ikke godt i mine utslitte blodårer...i dag fikk jeg ei anna enn han jeg vanligvis alltid har hatt og som alltid har truffet på første forsøk...han måtte prøve to ganger før han traff i allerede punkterte blodårer...ny time der klokka 11.45 for å ta bildene...

...så var det å løpe ned til Røntgenavdelingens CT-avdeling for å pøse innpå 2 l vann på 1time og 15 minuttt...skulle egentlig vært der 8.00,men ble litt forsinka pga den andre timen jeg hadde først...her ble det også to forsøk på stikking(da var det 6 stikk for to nødvendige,jippi!!)...

...jeg la meg på benken i CT-maskina klokka 10.10 for å ta bilde av bekken/mageregion,det tok ca 10 minutt,vente på gangen i 15 minutt i tilfelle jeg skulle flate ut...så var det opp igjen til N.med.avdeling,vente i en time der og fortsette å drikke og tisse for å få uranen ut av blæra fortest mulig,legge seg i maskina som tar bilde av hele skjelettet i ca 30 minutt,så var det bare å komme seg hjem igjen...akkja...

...masse mas av den typen i 4 timer gjør at hodet mitt blir helt utslitt...da jeg kom hjem heiv jeg meg i senga og der lå jeg til klokka 15,selv om jeg ikke sov hele tiden...venstrearma begynte selvfølgelig å verke igjen og da er det ikke lett å få sove......da jeg stod opp igjen var det bare å sette i gang med å få ferdig leksene og lage middag...

...i kveld har jeg vært på et kjekt og lærerikt jentekurs i Vagleskogen med Gunn Rita og Kennet Flesjå,for oss barske jenter som stiller på streken i Egersund den 11.6.11...hmmm... :)...her var det mye nyttig lære i forhold til sykling i oppoverbakker,nedoverbakker,bremse FØR svingen og ikke I svingen,innstilling og vedlikehold av sykkel blant annet...

...jeg hadde kledd meg godt med gårsdagen friskt i minne,selv om det ikke regnet i dag,og det var jeg glad for...her kom folk med bare legger og lite klær og hutret og frøs...jeg var god og varm...ahhh...det var over 1 times info først og 30 minutt etter treningssyklingen i Vagleskogen...det ble en kald fornøyelse for mange...det er ikke sommer enda,jenter!!...det ble da 1,2 mil i dag også,selv om det ikke stod på planen...

...en god,varm dusj da jeg kom hjem 21.10 var deilig,kveldsmat og rett i seng...

2 kommentarer:

  1. Hei!
    For et kjør både med sykling og undersøkelser. Av og til undres jeg på hva du er laget av når jeg leser bloggen din.Det er iallfall ikke for vanlige folk det du klarer.Beundringsverdig er det:))Står på og gir aldri opp.Stor tankevekker for oss som er friske.Ønsker deg lykke til med videre trening og håper at armen din ikke gir deg mer smerte.
    Klem Ingunn

    SvarSlett
  2. hei Ingunn!! joda,det kan bli litt travelt til tider,men det går greit,hihi...det er verre å måtte springe på mye på dagtid,enn om kvelden...
    ha ei fin helg!
    Klem fra meg!!

    SvarSlett