tirsdag 6. mars 2012

Ny uke..

Mandag 5.3.12 ...ny uke,nye muligheter...endte opp med besøk i senga i natt...Småfrøkna er forkjøla igjen,vondt i øret og vondt i halsen...men det er utolig hva det gjør å få sove i mamma si seng...det roa seg og vi våkna til vekkerklokka neste gang...

...etter at ungene hadde kommet seg avgårde på skolen måtte jeg også ta meg en runde...skal inn på sykehuset igjen på onsdag til leverbiopsi,så da er det ny runde med blodprøver igjen...heldigvis var det ikke kø da jeg kom kl 10,så det var fort gjort...

...etterpå kjørte jeg bort til jallabilvaskerne mine for å få en skikkelig vårvask både inni og utenpå...på bilen...disse driver altså lovlig med papirene i orden,og har også vaskeoppdrag for flere firma med mange biler...det er akkurat som å sette seg i ny bil etterpå...ahhh...

...neste stopp er på biblioteket for å levere bøker,men nå har jeg havna i det uføret igjen at jeg har IKKE noe å lese på før det begynner å komme inn noe av det jeg har reservert,så får vi se hvor lang tid det tar da...akkja...

...så måtte jeg innom postkontoret for å returnere noen klær jeg hadde kjøpt på nettet og traff på naboen med returpakke til akkurat samme butikk...hihi...måtte le litt da...

Tirsdag 6.3.12 ...NEI!!...det var helt hvitt ute i dag da vi stod opp og temp rundt 1 gr...og hvor ble det av våren da???!!...nå var det så småkaldt og ukoselig i stua at jeg måtte tenne opp i parafinovnen igjen...og jeg som trodde vi var ferdig med den for i vår...ikke det,nei...

...det smelta heldigvis i løpet av formiddagen,godt var det,men surt og småkaldt er det nå da...og værmeldinga for i mårra er iallefall ikke bra,så her skal man visst være glad hvis man kommer dit man skal...

...som nok et eksempel på at man må være frisk for å være syk så ringte jeg inn på avd som jeg skal være på før og etter leverbiopsien for å spørre om kontrasten skulle drikkes eller settes intravenøst...

...etter litt undersøkelser ble de enige om at det var intravenøst...jeg spurte da om hvem som skulle ha ansvaret for å få satt inn veneflon på meg...åjoda,det fiksa de når jeg kom ned på røntgen...

..akk,så uvitende de stakkars sjeler er,tenker jeg nok en gang og prøvte å forklare at jeg har så vanskelige blodårer(og dette står i papirene mine,har ikke VAP for ingenting liksom) at jeg har fått beskjed om å gå på kirurgisk arbeidsavdeling for å få satt inn den...

...og der sliter de også...skulle tatt seg ut om jeg kom ned 11.30(og de sa 10.30 sist til meg,grrrrr) og så skulle de brukt 30-60 minutt bare på å få satt inn veneflonen...det hadde nok vært populært...nope...

...i dag fikk jeg timene til simulering og stråling...13.og 15. neste uke...men i dag har jeg ikke vondt i hofta...ikke i det hele tatt...men nå har jeg innmari vondt litt lenger opp i ryggen...jeg tror det spøker i kroppen min snart...

...får jo se om det fortsetter da...ikke vits i å stråle hvis smertene forblir borte...hvis det ikke bare er ei øverfer da...akkja...allslags problemer her i verden...så spørs det om leverbiopsien i mårra lykkes da...er lut lei av alt allerede jeg...er vel lovt det??!!

5 kommentarer:

  1. Du har absolutt lov til å være lei. Syns de har tatt seg veldig god tid med den biopsien. Blir sikkert godt å få det unnagjort. :-)

    SvarSlett
  2. Klart du har lov å være lei. Godt å få det overstått, vennen.
    Det er så koselig å lese herinne. Du har en flott humor, og er positiv og glad. Men vi er mange som kanskje sliter litt mer innvendig.
    Dumme kreften:(((

    Holderomdegklem fra meg.

    SvarSlett
  3. Lykke til med biopsien! Klart du har lov til å være lei, man blir jo ofte både sliten og lei av alt styret det er i forbindelse med denne sykdommen vår. Men, vi kommer oss igjennom det meste ser det ut til!
    Stor klem til deg fra Tone.

    SvarSlett
  4. Du har veldig lov å være lei! Stor klem!

    Kristin

    SvarSlett
  5. Hei til alle 4!
    Godt å få gehør for a det er lov å bli litt lei innimellom,også for meg...
    Klem til dere alle!!

    SvarSlett