søndag 18. november 2012

Dagene går...

Fredag 16.11.12 ...ahhhh...ei TØRR seng og ei GOD natts søvn,det var andre boller det...ingen tvil om at det var lurt å kaste ut sommer-dundyna fra senga...den ble nok for varm nå som det er varmegrader både natt og dag...den får ligge på vent ïgjen til det blir vinter...

...jeg sov som en stein til jeg ble vekka av mannen min 8.45,da var han på vei til frisøren...da har jeg faktisk sovet i ett fra 23 til 8.45...ikke hatt en tisserunde engang...utrolig...lenge siden...men nå er det bare å komme seg opp...noen må ta seg av urokråka Felix...han kan ikke styre rundt alene...

...det er bare å komme seg opp for alle mann...vi skal ut å gjøre noen ærend i dag...ungene har skolefri og vi har nok å gjøre...

...etter nok en grundig sjekk i sekken til Broremann
i går kveld fant jeg plutselig brilleglassene hans helt på bånn i en lomme foran...hvem har herpa brillene,hvem har lagt glassene der og hvor er innfatningen...???...Broremann påstår å IKKE ha noe med det å gjøre,så hva skal man tro...???...

...siden det er planleggingsdag på skolen i dag tok jeg en telefon dit og forklarte at vi nå hadde funnet glasene,men ingen innfatning(har snakka med den en gagn før og etterlyst brillene)...jeg bar læreren ta en felles prat med elevene på mandag for å se om en eventuelll synder hadde lyst til å melde seg...briller er ikke billig og skolen hadde ikke noe ansvar sa de...???!!!..

...vi hadde selvfølgelig ikke ordna forsikring på brillene...jeg var innlagt da de ble hentet hos optikeren,så det ble det ikke gjort noe med akkurat da....typisk...men vi gikk innom og forklarte situasjonen og at de måtte se om de klarte å skaffe lik innfatning,hvis ikke fikk han ta noe lignende...

....men servicen var bedre enn som så: vi hadde kjøpt tre par briller og linser til en person på samme tid,så de ville gjerne hjelpe oss...hun skulle gjøre alt hun kunne for å skaffe lik innfatning i en av de ørten butikkene kjeden hadde...

...hun skulle også se om hun ikke kunne skaffe oss oss reduksjon i prisen ved kjøp av ny innfatning ved hjelp av en delforsikring iallefall,siden omstendighetene var slik de var da brillene ble kjøpt...

...DET kaller jeg service...!!!...vilje til å hjelpe...det mangler mange steder i dag...hun ringer oss når hun har ordnet noe..flott...!!!...

...de ble en reserunde i øst og vest...noen julegaver og litt andre ting...så vi var ikke på vei hjemover før i 15-tida...da foreslo jeg å kjøre innom posten for å høre om pakken min var kommet...i følge dataen skulle den være kommet,men de hadde nettopp fått en stor transportkasse full av varer,så jeg kunne jo stappe nesa borttil mens jeg venta og se om jeg kunne se den...

...jeg visste akkurat hvordan pakken så ut,så det var ikke noe problem å finne den...juhuuuu....mamma har fått ny mobil...!!!...bånn gass hjemover,innom kiwi så var vi snart hjemme...pakka ut alt pikkpakk,så var det bare å sige nedi sofaen og ta frem kveldens kos...ny mobiiiiiil....!!!...

...i kveldinga kom de nye eierne av Iphonene våre med masse tilbehør,for å hente dem,så nå blir det vel jubel i stua der også tenker jeg....de har venta med samme lengsel som oss har jeg forstått...hihi...

...begynner å bli rød i panna og kjenner at det begynner å svi sånn passe nå...hmm....er det nå bivirkningene av strålinga slår til tru...???!!!...da skal du vel se at det er rett før håret også begynner å dette av...hmhmhmmmmm...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar