tirsdag 6. november 2012

Stråling nr 4,time hos onkologen og nå begynner jeg å bli lei..

Tirsdag 6.11.12 ...opp og hopp,har ikke fri i dag heller,nei...har faktisk sovet mer eller mindre hele natta,så det ser ut til at jeg har kommet over kneika med Medrolen...heldigvis...forferdelig kjedelig å ligge å glo i veggen når  man egentlig skal sove...

...avgårde til sykehuset i dag også...kjenner at jeg begynner å bli litt lei nå av å "måtte" inn til den forbaska plassen hver dag...dag etter dag...uke etter uke...grrr...kjenner det begynner å rykke litt i "møkkalei"-foten,ja...også har jeg fremdeles 6 strålinger igjen...jajaja...

...i dag skulle vi være på sykehuset til stråling 10.45 og ankom i skjebelig tid,men måtte jo selvfølgelig vente et kvarter...jaja...de skyldte på pasienter som de trengte litt mer tid i dag...da får jeg begynne å skrelle av meg klær og øredobber på vei inn jeg da,så dere får henta dere litt inn igjen...hun lo da...

...etter strålinga hadde jeg tid hos onkologen klokka 11.30...kom ikke inn der heller i rett tid,men da sykepleieren min gikk og purra ble det litt fortgang i sakene,hun ville også være med på møtet...vi diskuterte litt det som var skjedd siden sist og planla nedtrapping på Medrolen allerede fra i dag og videre frem til 0...herlig...!!!...

...videre ble vi enige om at jeg skulle ta en ny CT 2-3 uker etter siste stråling for å finne ut hvordan forholdet i levra er nå...om de 3 cellegiftkurene jeg fikk har hatt effekt eller om jeg må ha fler og i tilfelle hvilken,FEC eller annen sort...

...så nå har jeg ny time hos onkologen den 4.12 og da håper vi at jeg både har fått tatt CT-en og at resultatene er klare...men det vet vi jo aldri...ting tar tid...men han håpte at jeg skulle få en behandlingsfri jul...han har jo forstått at jeg prioriterer familie,fred og ro i høytider...

...kan behandling forsvarlig legges utenfor disse tidene sier jeg jatakk til det...og heldigvis,det at jeg har brukt kjølehetta hadde ingen betydning for spredninga til hjernen...årsaken lå ikke der...hadde gjort meg noen tanker rundt det,godt å bli "frikjent"...PJUH...

...da vi var ferdige på sykehuset tok vi en kjapp tur ned på Kilden...jeg hadde sett noen tøffe skoletter i en reklame som kom kvelden før og ville gjerne ha dem...så vi suste innom og de passet meg perfekt,så skolettkjøp ble det...
...mens jeg ventet på mannen min fant jeg en flott,luftig strikkejakke også rett over gangen,på KappAhl,så da ble det ny jakke også,med god samvittighet...ei stund siden sist jeg kjøpte meg noe nytt...så var det bånn pinne hjem igjen,mens jeg satt og gapte i god,gammel stil....hmhmhm...

...da vi hadde handlet med oss noe mat og kom oss hjem stupe jeg rett i seng...fikk ikke akkurat sovet,men var i suseland i allefall...det gjorde godt...regnet høljet ned ute,da er det ekstra godt å ligge under dyna...

...da vi hadde spist middag vurderte jeg å synke dypt ned i sofaen og bli værende der,men jeg hadde lovet turvenninnen min å gå tur hver dag mens hun er bortreist ei uke,så da kjente jeg at jeg fikk litt dårlig samvittighet og kom meg i turtøyet og ut i løpet av 5 minutt...
...det ble en frisk tur i skikkelig ruskevind og jeg gikk i 65 minutt totalt,bånn pinne...da var jeg fornøyd med meg selv og frisk og rød i kinnene...godt å få lufta hjernen litt og bli kvitt noen av strålene de har pepra hodet mitt med...rett i dusjen,en stuss av panneluggen som begynner å bli litt for lang og på med tørt tøy...deilig...

...ny neglelakk har det også omsider blitt..skikkelig fancy denne gangen...må ha noe som spriter opp litt i hverdagen...
...nå har jeg betalt regninger så det holder og er vel egentlig klar for senga snart...har fått hamstret inn litt lesestoff på butikken i dag,så lesestoff har jeg også..ke e nauå då...hihih...

2 kommentarer:

  1. Hei på deg vakre Synni. Jeg er stadig innom din hjemmeside. Din måte å formidle din skjebne på er helt unik. Du forteller fra hjertet ditt og med treffer du hjertet mitt. Jeg er full av beundring over alt du klarer å få gjort i løpet av en dag. Lurer på hvor du henter energien fra.
    Så fine negler du har, er det du som ordner det selv?
    Lykke til med behandlingen Synni. Stor klem fra medsøster Britt i Harstad

    SvarSlett
  2. Nydelige Synnøve, jeg er så stolt av deg! Jeg beundrer deg enormt...
    Du er en figther, du takler det meste, men jeg forstår det er så tøfft. God trøsteklem ♥
    65 minutter, full gass, jeg bøyer meg i støvet, vennen.
    Lekre negler - wow!!!

    Tenker på deg NÅ, snart hjemme igjen.

    Klem fra din medsøster på vårt forum ♥

    SvarSlett