torsdag 18. juli 2013

Jaaa...det var det været da...

Torsdag 18.7.2013 ...vekkerklokka stod på 7 i dag,men vi var våken leeenge før den og stod opp 6.45...først skal vi levere Småfrøkna til Kongepark-farerne,så skal jeg kjøre mannen min til flyplassen,han reiser offshore i dag,så skal jeg gjøre en del ærend på vei hjem...

...gråvær på mårran som vanlig,men jeg håper at det letter etter hvert,slik at jeg kan kose meg i fred og ro på terrassen noen timer før ungene kommer hjem igjen...

...uansett...først ble Småfrøkna avlevert til Kongepark-farerne kl 8.30.(Broremann hadde overnatta der)..neste post var Sola flyplass for å sette av mannen min som reiser off-shore...han skal fly til Florø...men jeg fikk nettopp vite at han blir sittende i Florø i alle fall til i lørdag,pga tåke...og slik er det for de fleste oppover kysten ser jeg på FB...

...de fleste offshore-folka sitter på flyplassene og venter...i Florø er det derfor ikke et hotellrom å oppdrive heller,foreløpig...jaja,de får jo betalt mens de sitter på ræva og gjør ingenting,så da så...etterpå ble det litt shopping til både munn og velvære,til terrasselivet som forhåpentligvis kommer snart...

...jeg fikk også sjekka opp Perlå badeplass på Ålgård,så nå vet jeg hvor den er også...kjempefin plass,men ikke all verden med parkering hvis det skulle bli fint vær,så her er det bare å være tidlig ute antar jeg...jeg har lovet ungene at vi skal dra dit på lørdag hvis det fine været som er meldt skulle komme...

...fra det ene til det andre...jeg leste på facebook at ei jeg kjenner måtte gå og kjøpe seg overmadrass til senga på hotellet der hun er på ferie,pga smerter i kroppen slik vi fleste pasienter med kreft i skjelett mm har og forverres på hardt underlag...

...jeg har alltid med meg tempurmadrass uansett hvor jeg reiser og uansett hvor mye hotellene skryter av madrassene sine...den veier bare 7 kg,brettes dobbelt og surres til et minimum...ikke noe problem å ha den i middels stor koffert og du har plass til en god del rundt den...
 
...kjøpte den på Jysk for mange år siden...uten den får jeg bare vondere og vondere for hver natt og det ødelegger hele ferien til slutt...!!!...
 
...stakkars unger som skulle til Kongeparken i dag...det har vært alt fra yr til styrtregn...og jeg satte jo ut alle blomstene på terrassen i går fordi jeg trodde det var slutt på regnet for ei stund...nå står og henger de der som noen drukna katter alle sammen...
 
...katter,ja..ingen av de 4 firbeinte i huset vil ut i dag...hverken hund eller katt...det sier vel litt om været...de går til døra,jeg åpner,så snur de før de kommer til dørkarmen...litt lure er de jo også,jeg hadde gjort det samme...
 
...ungene kom hjem småkalde og dassblaute,men de hadde hatt det sååååå kjekt...jaja,ingenting er bedre enn det...!!!...takk skal du ha A,som tok dem med i skitværet...men det var jo du som ville ha sånt vær for å slippe kø i Kongeparken...og sånn ble det...hihi....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar