tirsdag 9. juli 2013

Ut på tur...med forviklingar...


Søndag 07.07.07 ...sorry,folkens...vært dårlig med blogging i det siste,men starter nå med ny frisk..ny tid,mye muligheter...igjen...formen min er grei og oppfører seg slik den har fått beskjed om foreløpig,iallefall...men det ser ut til at jeg må stå på en fast,liten dose med Medrol...jaja...whatever...

...det eneste jeg har å klage på er at jeg begynner å få en sånn ekstra valk på innsiden av låret igjen...har hatt det en gang før,men da var den vond...det er ikke denne foreløpig...men den vokser i skrivende stund...
...vi var hjemme i 23-tida på lørdag og da vi bikka over til søndag og 7.7 hadde vi 6 års bryllupsdag og min mann overraska med langstilka roser og bukett...snill gutt..(men han har nok hatt god hjelp av Storebror som var hjemme...)kjekt i alle fall...
...nå er Tyrkia-turen unnagjort og klesvask og rydding i god gang...vi har hatt en deilig tur,men den har inneholdt litt mer på de to ukene enn vi skulle ønske...det har vært litt knall og fall,ørebetennelser og 1 innleggelse som gav oss en 3 dager lengre ferie,iallefall oss som var igjen på hotellet...
. ...Småfrøkna har vært og fått seg leeeenge etterlengta fletter...
 ...vi koser oss ved bassengkanten...
...jeg har kommet meg velberga hjem med bare 3 store blåmerker på overarm,hofte og legg...1 stort sår under venstre kne som aldri har fått tid til å gro pga bading (man kan vel ikke la være å bade i 30-35 gr...!!!???...)og vonde ribb-bein pga fall fra stor høyde i restauranten...før vi dro klarte jeg å skrelle meg på et trappetrinn...jaja,det blir vel bra til slutt...!!!???...
...ok da...slik så den ene gardinen ut...
...men et hotell som hadde så mange minus at det er første og siste gang at vi tar inn der...blir bare irritert av å ramse dem opp så det skal jeg la være...har irritert oss nok i løpet av ferien,så jeg tror det får holde...

...det var Broremann som fikk et 3-dagers opphold,med den ene diagnosen etter den andre og flyforbud i det ene øyeblikket og nå kan dere få dra,omsider på lørdag...med god hjelp av reiseguider og Europeiske som fikk skaffet oss 4 nye flybilletter og betalte det forlengete hotelloppholdet...

...bilturen til flyplassen forløp slik: hotellet vårt,sykehuset og direkte til flyplassen,Antalya...og flyvning med mellomlanding på Gardermoen...fra hotellet til sykehuset gikk det i en fart som ikke ligna grisen...til slutt ba jeg sjåføren om å coole ned...sint som en tyrk...ikke rart de har mye trafikkulykker...

...heldigvis hadde vi Storebror hjemme som fikk henta hundene på kennelen og tok seg av hus,katter og alt annet som i utgangspunktet ikke var planlagt...men hva har jeg alltid sagt om å bli lagt inn på sykehus i syden...???!!!...nettopp ja!!...

...kan fortelle om en mor som kom inn med en datter på ca 18 mndr som hadde ørebetennelse...etter en tid fant de ut at hun også hadde urinveisinfeksjon...enden på visa var at hun hadde tatt med seg ungen i nattens mulm og mørke og forduftet...

...kanskje hadde hun ikke reiseforsikring,men når de legger til den ene diagnosen ette den andre på et privatsykehus så flagrer lappene ganske fort ut av lommeboka...jeg er glad vi var skikkelig forsikra,på alle måter...

...det har vært travle tider før ferien,med hektiske dager hvor jeg har leita etter det ufinnelige uten å bli klokere av den grunn...vet ikke hvor mange leteprosjekt jeg har hatt...er det Alsheimer light-en eller...?...i så fall har vi som er infisert av cellegift en god unnskyldning...4 kofferter ble omsider ferdigpakka til syvende og sist...

...vi traff en norsk familie der som ungene var omtrent jevngamle med våre etter ei uke...de storkoste seg sammen...skulle ønske de bodde i nabohuset her...både store og små...de fikk seg også en runde på bananbåt,men akurat da var det så mye vind at de måtte senke farten på båten og da velta de heller ikke...skuffelse...
Mandag 8.7.2012 ...vaskemaskina går for fulle mugger og sola skinner...det er grei kombinasjon...det er ikke lite på vaskerommet som skal vaskes...stønn...og i dag skal pappa og Broremann inn på SUS for å finne ut om det er noen grunn til innleggelsen og alle undersøkelsene som ble gjort i Tyrkia...

...jeg så at Jysk reklamerte med reduserte priser på Wellpur,overmadrasser i dag,og nå har jeg kjøpt meg en ny på 90x200x8 cm...
Tirsdag 9.7.2013...fikk prøvt den nye madrassen i natt...nyyydelig...forrige gang kjøpte vi ved en feiltagelse en på 75 cm,og de 15 cm i minus merkes godt...nå føles det som jeg har ei dobbelseng alene...hihi...

...det blir litt fram og tilbake det her,men i går fikk jeg pella ferdig uteblomstene mine i finværet...bare en var avgått med døden etter at Storebror hadde ansvaret med vanning i 17 dager...det var jo ikke så ille da...
 

3 kommentarer:

  1. Godt å høre fra deg :-) Kjedelig med litt knall og fall i ferien, men det hører vel med og går over. Hotellet var ikke det beste skjønner jeg, men har hørt mange som klager på hotellene i Tyrkia for tiden, møkkete og dårlig service :-( Kos deg i finværet, her er det 25 grader allerede :-D
    Hilsen fra Trofast leser på ferie.

    SvarSlett
  2. Så glad for å høre fra deg, du har vært så savnet <3

    Uffda med knall og fall, vennen..:-(
    Kjedelig med hotell...
    Fineste småfrøkna med fletter <3
    Fine bilder av familien <3<3<3<3

    God klem

    SvarSlett
  3. Jammen bra at du var tilbake nå, Synnøve. Har savnet innleggene dine og lurt på hva som skjer...Har fulgt bloggen din et par år nå men har bare kommentert en gang før. Din ståpåvilje og ditt livsmot er enestående. Jeg synes det er trøstende og oppmuntrende og i tillegg også svært underholdende å lese bloggen din med alt du skriver om stort og smått. Søsteren min har en lignende diagnose som deg. Jeg har ved et par anledninger forsøkt å få henne til å lese det du skriver men har ikke lykkes hittil. Stå på Synnøve. H.

    SvarSlett