onsdag 8. desember 2010

Besøk og julekos

Tirsdag 7.12.10 ÅÅÅÅÅÅÅÅ,har sovet godt i natt,når jeg endelig sovna..opp og hopp..surmuling nytter lite..ungene er faktisk gaaanske så kjappe opp for tida,kan det ha noe med pakkekalenderen å gjøre,tro..jaja,greit nok det..

I dag har jeg hatt besøk av en gammel venn fra da vi gikk på videregående skole laaaangt tilbake i tid...føles i allefall som at det er leeenge siden..jeg har hatt kontakt med ham opp gjennom årene og har også hatt mye positiv oppbakking fra ham mens jeg har vært syk..

For en tid tilbake kom det en beskjed som nok en gang beviser at det skjedde med meg...det kan skje deg..kort fortalt så hadde han begynt å høre stemmer i hodet og en del andre ubehagelige ting...han jobber i et firma med bedriftshelsetjeneste som jobber effektivt og kort tid etter,etter mange tester og undersøkelser viste det seg at han hadde svulst på hjernen...

Jeg må si jeg ble satt litt ut da jeg fikk den beskjeden...han er like gammel som meg,har trent karate i 30 år og forsåvidt levt sunt ellers...det beviser at alvorlig sykdom kan komme som lyn fra klar himmel..og at det er viktig å gjøre noe,fort,når man begynner å merke at ting ikke er som normalt...alt for mange,spesielt menn,er utrolig dårlige med å komme seg til legen...idioti,spør du meg..ja,det er det..!!

..Når det gjelder kreft er det viktig å komme seg til lege jo før jo heller,husk det...opplever du endringer på din normale tilstand er det bedre å gå en gang for mye til legen enn en for lite..

Selvfølgelig ble dette et sjokk for ham og familien,får bare krysse fingrene og håpe at det går så godt som mulig..han har vært inne til flere tester for å se hvilket område i hjernen som vil bli rammet ved operasjon,blant annet Wada-test for å se hva som styrer hvilket i hjernen..det verste for ham er å miste språket,afasi..

...da ville han heller ha lammelser og det må jeg si meg enig i..han har jo veldig lyst til å fortsette å jobbe og firmaet hans står klar for å gi ham en ny jobb som han kan beherske,derfor blir utfallet av operasjonen uhyre spennende..

..svulsten er langsomtvoksende,ikke hissig,så de tar seg god tid til nøye utredning for å begrense skadene så mye som mulig og de skal bruke Gammakniv..det er ikke påvist spredning,det er jo utrolig positivt da..svulsten er innfiltrert i hjernevevet,så alt kan man ikke fjerne,men etter legenes uttalelser så var dette en type man kunne leve lenge med,men frisk ville han ikke bli..

..så håpet mitt er at du skal få så mange gode år å leve som mulig..du har litt du skal igjennom,du også,gitt..jeg er der for deg,slik du er der for meg...lykke til i mårra på Haukeland...håper du ikke kjeder deg i hjæl på de fem timene...hihi..tttttog du `an?

Etter mange gode timer var det tid for oppbrudd og jeg tok meg en times kvil på soffen..ungene kom hjem 15.30,Småfrøkna med lapp om at det var i DAG,ikke i mårra det skulle være julekos med klassen hennes..vi skal ha med mat,så jammen var det flaks at jeg hadde en pose til med rundstykker..

17.30 var vi på plass..ungene underholdt med sang,eventyr,dans og mye mer...de var kjempeflinke...etterpå var det mye god mat og kaker..mmm..

Kvelden kom fort,kjenner at senga roper på meg...natti..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar