søndag 5. desember 2010

Andre søndag i advent..

Søndag 5.12.10 Grrr...å bli vekka klokka 7.30 på en søndags mårra av naboen som ssskraaaaper belegningssteinene i gårdsrommet fri for snø er litt for mye av det gode..ikke noe nytt,nei..så vi har altså fått litt mer snø i løpet av natta....jaja..klarte faktisk å sovne igjen og våkna klokka 9.50..på tide å stå opp???

Kommer meg opp av senga og ned i stua der gubben sitter...tar med meg koppen,agurk og Gismo for mårrakos i soffen med pc-en..har dundrende skallebank i dag kjenner jeg...småkvalm og ekkel...er det mat som mangler??..etter ei stund lager jeg meg frokost og etter en times tid er formen blitt bedre...

Etter at vi begge har våkna drar vi frem alle julegavene til ungene og setter i gang med innpakking..gubben pakker,jeg setter på bånd og lapp..good teamwork...etter et par timer er vi ferdige..så er det frem med støvsugern,men før jeg setter den bort har jeg en jobb å gjøre som trenger støvsuging etterpå...:

Buret til Gismo fortjener en julerengjøring...og han blir ganske så fornøyd når han får komme oppi sitt nyvaskede,rene hjem..han bare kroer seg inne i huset sitt og ligger bedagelig i døråpninga og napper i høyet han ligger på..han synes det er like godt med rene laken som oss,tror jeg..

...gubben reiser off-shore i mårra tidlig og kommer ikke hjem før 20.12...etter planen,men planene blir ikke alltid som planlagt...jeg og ungene synes 20.12 er aaaalt for seint å ta inn juletreet,så da er valget enkelt...det blir NÅ!!.. IKKE SIDEN!!...som sagt,så gjort...nå er treet på plass i stua...så får vi se når det blir pynta..

I 17-tida hentet jeg ungene..de hadde med seg et flott pepperkakehus,årlig tradisjon(og pepperkaker,mmm,vi har ikke begynt på pepperkakebaksten enda..men det er ikke lenge til..)så det har fått plass på julebybenken og skal snart få følge av resten av julebyen...sånn litt etter hvert..

Resten av kvelden har gått med til tenning av andre lyset i advent,julekalendere både på TV-en og hjemme og klesvask mm..i mårra kommer enda ei ny uke..så får vi se hva den måtte bringe...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar