torsdag 9. desember 2010

Torsdag,snart helg..

Torsdag 9.12.10 ZZZZZnork...i dag var jeg trøtt da klokka ringte...akkja...det er bare å stå opp....knallflott vær i dag også..sola kommer snikende frem over fjellet etter at ungene har kommet på skolen...et syn som må nytes..

Jeg har glemt å legge oppi matboksen til Småfrøkna,så jeg og Yezzy får oss en frisk og kald mårratur i strålende solskinn..de nye vinterstøvlettene jeg omsider fikk kjøpt i går er kjempegode..det har vært håpløst både på sko- og sportsforretninger å få tak i støvletter til å være ute i snøen med uten kalde føtter...tydelig at Rogalendingene har hamstret varmt skotøy,nå som også vi har begynt å få det som jeg kaller ekte norsk vinter...

Det glemte jeg...da jeg var på fotpleien i går og skulle kjøre hjem igjen var jeg bare millimetre ifra en saftig påkjørsel bakfra...DET hadde vært noe det,med masse kreft i nakke og ryggvirvler,å fått en saftig trøkk bakfra..

Jeg så en trailer som var på vei ned en bakke mot meg som ender i en smal bro,føret var temmelig sleipt så jeg tenkte at det er best at jeg stopper i god tid,det er ikke sikkert at traileren klarer det....har vært mange store biler som har blitt tatt med sommerdekk her...huff...

Jeg bremset rolig opp og blinket med lysene som beskjed om at han bare kunne kjøre på,jeg venter...plutselig ser jeg i speilet og ved siden av meg en bil som kommer skrensende sidelengs forbi meg og over i den andre vegbanen,inn i en busslomme som tilfeldigvis er der og stopper opp...jaja...det satt nok en liten engel på skuldra mi og ville beskytte meg fra dette...det var nær på det gitt..lykken står den kjekke bi..

Ungene har vært ute i snøen i kveld og kost seg med borg-bygging...best å bruke snøen mens den er her...plutselig kan den være borte,selv om vi håper at den blir her leeeenge...det ser i allefall ut til at Risa har forberedt seg godt i år..

De har vært her med brøytebilen med en gang det har vært snøfall,det blir spennende om de er like på hogget i helga også hvis det kommer snø da...i fjor fikk de så ørene flagret,kan du trygt si..de har nok satt inn store styrker i år for å slippe en sånn vinter til..jaja,de lærer så lenge de leverer...hihi..

Puzur har funnet seg ei ny vannskål,jeg så plutselig bare bakparten på ham under juletreet,og hørte lepjelydene lang vei...så det er defor det minker så fort ja...og ja!!..Det er alltid vann i vannskåla på kjøkkenet..så det er ikke i mangel på vann..

Var på loftet en tur i dag for å lete etter noe..da kom jeg plutselig over en pose full av luer,votter,hansker,halser og mer til...den hadde ikke jeg savnet...ingen andre heller for den saks skyld..tror jeg må skrive i filoen neste gang jeg legger vekk noe på loftet..at det ligger DER liksom...det har jeg gjort med påske og julepynt..og hva jeg IKKE trenger å kjøpe av ymse slag...

Så i kveld har vi hatt prøverunde på hva som passer og ikke...det blir litt å gi bort..i mårra er det bosstømming,så det er vel best å sette ut de dunkene som skal ut..ikke sikkert polakken er like snill nå som snøen er kommet...posten er også passe sein for tida,i går kom den 17.30...det er vel snøen som lager kluss for dem skal du se..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar