mandag 28. februar 2011

Søndag og hjem igjen...

Søndag 27.2.11  ..klokka blir 10 i dag også før jeg kommer meg opp...menmen..det er jo søndag og miniferie da..står opp som førstemann,men får raskt selskap av min datter..og svigersønn...blir en god søndags-fellesfrokost i dag,med varme rundstykker..

...formiddagen går fort når man er litt seint oppe og skal avgårde litt tidlig,men litt tid til avslapping og kos får vi tid til før vi må kjøre..fikk med oss de siste minuttene på VM også,så vi fikk med oss Nordtug-en da han dro fra feltet og raste i mål..litt uenighet i stua om hvem som skulle vinne da..hihi..

...toget går 14.15 så nå er det på tide å komme seg avgårde etter ei kjempekos helg..avskjeden blir litt hastig siden vi plutselig fikk litt dårlig tid da vi så på klokka underveis,men tid til en god klem og følge til togdøra ble det..litt trist å reise fra dem,men veien er jo ikke så lang,så det blir nok en tur igjen om ikke så lenge..da må nok småtrolla få være med..

...litt mer folk på toget hjem igjen og megavarmt..svetten sila hele veien..jeg hadde jo plass ved vinduet,hvor også ovnene er...prøvte å bytte med sidemannen men han takket nei fordi han trengte beinplassen...jaja..da får jeg bare svette da...og lese litt...og døse litt..

..16.52 er jeg på Bryne..på tida..ikke verst når man hører på alle klagene på toget..henter bilen på den gratis parkeringsplassen til NSB hvor bilen har stått i helga(det er greit å bo på bygda da,hihi) og kjører til Klepp for å hente ungene..

..etterpå kjører vi videre til kennelen for å hente Yezzy som er ellevill av gjensynsglede,for så å snu og vende nesa hjemover..godt og varmt i stua,ja...svett...opp med dørene og så slipper vi Gismo ut på gulvet..han er helt i ekstase og hopper og spretter og springer frem og tilbake..tydeligvis glad for at vi er kommet hjem...men han har hatt tilsyn av marsvin og kattepasseren på lørdag,så helt alene har han ikke vært...

..ungene har kost seg i helga..de har både vært på kaninutstilling,bowling og malt egne kunstverk..så er det å sette i gang med opprydding...klær må sorteres og ryddes,ranslene må gjøres klar for ei ny uke,klær til morgendagen må legges frem,treningsbagen og sprøyter må gjøres klar(skal ikke glemme dem denne gangen,nei!!!)...så er vi klar for ei ny uke..

..ungene hopper frivillig i seng ganske raskt..Broremann er i seng klokka 19,Småfrøkna 19.30.da sier jeg godnatt til begge to og sitter plutselig i ei tom stue lenge før normalen..de hoppet frivillig i seng,så de var visst trøtte..

...to timer seinere er det min tur..så var den uka og den helga også over...jaja..har da fått litt ut av den,da...natti folkens,nå har Gissebassen fått sitt,de andre dyra er sortert alt ettersom,så nå sier jeg takk for meg!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar