mandag 14. februar 2011

Windy day..

Mandag 14.2.11 Åhurlumhei..kor det blæs...!! Da klokka ringte følte jeg meg like trøtt..det har vært en sjau uten like i hele natt...det føles som om jeg ikke har sovet i hele tatt..menmen..det er bare å velte kroppen ut av senga og sette i gang...nytter ikke å ligge her og dra seg..

..ungene også er trege i dag...må ha et par purringer før de orker å stå opp...dette må vel kalles mandag mårra blues...!!!

..fysio i dag,9.15...deilig å få most musklene litt..jeg får alliert meg med fysioterapeuten med at jeg får time til fysio mandagene etter 7-nutsturen og Nordsjørittet..sistnevnte blir på tirsdag da,siden det er pinsehelga,men musklene er vel fremdeles ikke tilbake i normalen da,tenker jeg..

...spinning i dag etter fysio..uvant å gå rett på spinning på en mandag...faktisk mye bedre med Bodypump først..da er liksom kroppen ferdig oppvarma og klar til neste dyst..det er et skikkelig pes å komme seg gjennom timen...pust-pes...lenge siden det har vært sååå tungt å komme i gang i en time...hmm..

...men jeg kom meg gjennom,dusj,påkledning,så kjører jeg avgårde til bilvaskeren min..en bil foran meg i køa,da venter jeg....det går fort unna her..jeg bestiller både innvendig og utvendig vask i dag...det trengs..det tar nøyaktig 30 minutt så setter jeg meg i en ren bil både innvendig og utvendig..250 kr,klippekort også nå...det er det verd!!

..etterpå kjørte jeg hjemover....samtidig kunne jeg se rundt meg og se hva vindmassene klarte å forvolde..flaggstang som var knekt...virvelvinder med blader og sand..bossdunker som lå strødd langs tømmeruta..greiner fra trær osv..brr..og minusgrader og så sterk vind..det er kaldt det!!

...blir litt sein kvil i dag..må hjelpe Småfrøkna med leksene først..gubben er ute på noen ærend..da han kommer hjem har han med seg roser og to søte bamser..kjempekos..

...kryper til køys 14.15,ikke helt i form,så jeg satser på at det kommer seg med en kvil..og det gjorde det..står opp igjen klokka 15.45,da står middagen klar og det er bare å sette seg til bords..

..kvelden fortsetter med den samme vinden..ser et program fra Alaska på TV-en,etterpå føler jeg nesten at det er som i Alaska,bare at vi er hjemme...og i mårra skal vi få snø i tillegg..brr..ikke så mye heldigvis..men det kan vel bli gæli nok i denne vinden..

..nå er det snart på tide med nattarunden med diverse dyr..alle lukene er skalket,så får vi håpe at ikke noe kommer flyvende i løpet av natta..eller at noe har flydd sin vei...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar