fredag 11. mars 2011

Helg

Fredag 11.3.11 ...elendig start på natta...mens jeg lå og leste etter at jeg hadde lagt meg fikk jeg mer og mer vondt i armene og hendene..hadde ilinger frem mot tommeltott og pekefinger på høyre hånd innimellom i tillegg til at det verket i begge armene..fra skulder og helt ut til fingertuppene...hmmm...hva er dette da..

..da klokka nærmet seg 24 og jeg enda ikke hadde sovnet måtte jeg ta et valg....smertestillende eller skal jeg prøve en sovetablett...det ble det siste og jeg sovnet omsider,endelig...våknet til en ny dag 8.45,så da stod jeg opp..

...snøen laver ned...det har kommet enda mer i løpet av natta...skal det ikke ta slutt snart da..synes vi har fått nok vinter nå,men hvem gidder å høre på meg da..hihi..har gjort litt reint til helga i dag,det blir litt mer snusk når alle er hjemme...

..gubben har montert et nytt garderobeskap i ene enden av kjellerstua..han begynte å flytte ned litt fra sitt skap i dag...jeg gleder meg til å få letta litt på trykket i mitt...har utrolig lite skap-plass,klærne ligger som sild i tønne,så det skal bli deilig å få tynna ut litt..

...bare det å få flytta treningstøyet mm ut av skapet på soverommet og ned skal bli en fornøyelse...har jo vaskerommet nede også så da er det bare smokk inn med det..nå er det å begynne å flytte ned det som blir minst brukt....så da har jeg plutselig plass til maaaassse nye klær...hiihii...eller...joda,litt blir det vel etterhvert siden vi går en ny sesong i møte...

...da jeg stod opp etter middagskvilen fikk jeg beskjed om at gubben reiser ut igjen på mandag...det var DEN planlegginga med bursdagsselskap for Småfrøkna neste søndag for familien...nå hadde jeg plukka den søndagen siden han var hjemme da,men sånn ble det altså ikke..da blir det selskap uten ham....

Her ser dere ultralydbilder av mitt tilkommende barnebarn(kan man si det sånn??hiihi)...er han ikke søt da??...han har foreløbig fått navnet Hattifnatten...well...går utifra at de skifter det navnet før dåpen...spennende blir det iallefall,og det er en gutt...gleeder meg!! :))))))))))))))))))))))))))))))

..nå i kveld har jeg laget klar to ladninger med knekkebrød-ingredienser...den ene ladningen er ferdig laget og steikt,står nå til kjøling...neste ladning tar jeg i mårra...og så har jeg laget i stand ingrediensene til rundstykkene mine,så da er det bare å trø til igjen i mårra...

6 kommentarer:

  1. Så søt Hattifnatten er:-)))!!! Så utulig koselig å kunne blogge ham uten engang at han er født!!!! Fantastisk! Håper værkingen gir seg snart... Klems! Ida

    SvarSlett
  2. Hei Synni
    Ja, så var den ferieuka slutt.Dagene bare raser avgårde.Har endelig begynt å komme meg etter en slitsom bronkitt og bihulebetennelse.Så idag var første gang på leeenge (føler jeg da) som jeg fikk trent litt igjen.
    Det er jo ikke som med deg da vettu:)
    Kjente heldigvis at det var godt å komme igang igjen.Skal være skikkelig flink til uka.Trenger å komme meg ned litt i vekt og for nå går det fort mot varmere tider og ikke så mye klær å gjemme seg bort i he,he
    Artig med bildene av barnebarnet da.Det blir koselig å bli mormor da!!
    Håper du får en fin helg med alle dine:)

    klem fra marit

    SvarSlett
  3. HEI helg igjen tiden flyr. ser du baker og baker dere er jo mange, så rundstykkene får sikkert bein og gå på. De er jo så goe at nesten farlig og ha i fryseren. he he snart bunad tid konfirmasjon osv så det blir nok salat en stund nå. Så at du og ønsket og spise mer uten og legge på deg . men ikje lett...men en stor bagatell... snø igjen den var ikke bestilt av meg.!! jeg vil ha på joggesko på nå og GÅ tur...Du må ha en flott helg. klem fra mia

    SvarSlett
  4. Haha, herlig bilder av tilkommende barnebarn. Det MÅÅÅ jo bare bli stas :-)

    SvarSlett
  5. takk for sist ;) Si meg hvor mye har du pusset opp siden vi delte rom på SUS ????? Du må være laget av noe vi andre ikke har fått samme dose av. Skal følge deg videre, men jeg holder også på med opp-pussing nå og med lånt pc blir det bare sporadisk jeg er innom. Har brukt ferien på min egen blogg ;) - Hilsen minminivilla

    STÅ PÅ VIDERE DU ER GOE!!!!

    SvarSlett
  6. Hallo alle sammen! takk for alle kommentarer dere har kommet med!! ja,det skal bli kjekt å bli mormor og inntil vi har noen virkelige bilder får vi være fornøyde med å se ham i hans nåværende liv..
    Takk for gode ord!
    Klem

    SvarSlett