tirsdag 4. januar 2011

julevaskepakkeryddehenge....

Tirsdag 4.1.11 Dutututut...stønn....der var ringeklokka i gang igjen ja...åååå,så trøtt jeg er da...er det psykisk pga ringelyden og vite at nå mååå jeg stå opp for å rekke det jeg skal,eller...??? Natta har iallefall vært elendig..får legge skylda på gubben..

...han tok omsider ned vinterdundyna,vi har begge hatt kun sommerteppe til nå..tross alle kuldegradene..da ble jo jeg frista også...det er jo knalldeilig med dundyne...men det skulle jeg spart meg,ja...har våknet gang på gang og vært gjennomvåt av svette..dyne og sengetøy også..

...det har nemlig vært ganske(jeg sier ganske...ikke overdriv nå..) bra når det gjelder hetetoktene i desember..men å skifte til vinterdundyne var et dumt trekk,ja...ut med den i dag,på med sommerteppet...så får jeg heller sikle på gubben og dyna hans og krype under der når jeg ikke skal sove..hihi..

Fysio klokka 9.15...derfor er vekkerklokka tatt i bruk...skal bli godt med litt knaing i en julemør kropp..har litt vondt her og der..spinnglatt på sideveiene i dag...snøen som kom i går med et par plussgrader la seg om kvelden,så kom regnet,så frøys det og det regner fremdeles...men det er som en skøytebane med vann oppå i sidegatene..livsfarlig for oss halvgamle kjerringer med halvskrantne kropper og skjelett...hihi..

Glemte en liten morsom ting fra i går...gubben har savna juvelene sine over lengre tid(ikke meg da altså...meg har han kontroll på..)..han har savnet to ringer i gull,en slipsnål i gull og et gullkjede med plattformanheng i gull..

..hele tiden har han beskyldt meg for å ha rotet dem vekk og blabla..og jeg har protestert hardnakket..da jeg skulle sette glassnissene på plass  i juleskapet i veggseksjonen ser jeg en blå eske som står så fint oppå julelikørglassene...åpner den og hva finner jeg...???...joda,de savnede juvelene..alle trygt på plass..hihihi.

..så nå fikk han beskjed om å legge dem i sitt nye smykkeskrin som han fikk av meg til jul...i påvente av at juvelene skulle dukke opp igjen..han påstår jo at jeg har glemt å gi beskjed til ham om at jeg la dem der...men det gjorde jeg heelt sikkert ikke...nemlig!!

..hadde han drukket min hjemmelagede plommelikør av julelikørglassene så hadde smykkene dukket opp for lenge siden,men når han velger å drikke dem av vanlige likørglass så kan han bare ha det så godt!!..så det så!!

For de som synes at julestria er stri: det er jo NÅ arbeidet begynner;
hive all julepynten opp på loftet,
vaske alle vinduer(som vi ikke fikk vaska før jul pga sprengkulda) og karmer før nyvaskede og nystrøkne gardiner henges opp,
støvsuge alle gulv for nåler,vaske dem og legge på plass alle tepper som har vært byttet ut med røde i jula,
skrelle alle senger for julesengesett,vaske dem,legge på vanlige og få julesengesettene på loftet i lag med resten av det som heter jul,
tømme skapene for juleservise som finnes der og få dem opp på loftet,
vaske alle julehåndklær mm og sørg for at de også kommer dit de skal..

...slik kan jeg fortsette i det uendelige....julestri?? neida...peset kommer i januar det...gleder meg til februar,for da kan jeg begynne å tenke på å fornye alle gardiner og duker med vårens lokkende farger osv...så kommer jo påska...da er det på`n igjen...jaja...alltid noe å ta seg til...


4 kommentarer:

  1. Hei igjen Synni og vel overstått Nyttår. Jeg prøvde å sende en kommentar til deg igår, men får bare error... Glemte å ta kopi såå det bare forsvant ut i løse luften. Sjekker nå for å se om det er iorden igjen. Ikke alltid som du også sier data verden er på vår side. Hører fra meg igjen. Klemz Unni =)

    SvarSlett
  2. Hei igjen, nå ser det ut for at det fungerer. Så bra =) Vi har også pakket ned julen, etter å ha ribbet treet klippet vi grenene og fikk gratis ved. Vi har ikke hatt noe julestri dette året, da vi stakk til fjells og takket nei til fam selskapet. I og med jeg måtte jobbe i romjulen via hjemmekontor hadde jeg med meg pc, og fikk julen fra fam via skype inn i stuen. Fungerte veldig bra det=) Det første som møtte oss ikke så langt fra hytten var 3 nydelige dådyr. Hvilken skatt naturen gir oss. Må si jeg var glad da temperaturen sank, for så kaldt som det var på fjellet har jeg aldri noen gang opplevd. Selv hunden vår kledde jeg godt på før en liten luftetur,, mens vi selv så ut som bank ranere. Det var helt fantastisk å få lov til å feire denne høytiden alene m min lille skatt sammen med naturen. Så jeg må si Synni at du skal overhode ikke ha dårlig samvittighet selv om du står opp sent de dagene du har fri. Nyt det, kos deg med lesingen din og forlang frokost på senga fra "gubben" =) Det fortjener du etter det nydelig julehjemmet du har laget til fam. din. Benytt muligheten nå som han er hjemme til å bli skjemt bort litt. Det er deg vel undt !! Jeg vil også helt på tampen fortelle deg, min pappa slapp unna ny omgang cellegift til jul, da svultsene er under kontroll. Selv legene er helt overgitt. Han spiser som jeg har nevnt tidligere, oljen m cottage cheese 3 ganger til dagen, ingen diett. 5 stk aprikos kjerne ekstrakter (ser ut som mandler) fått tak på dem i utlandet (ulovlige her). Og sist men ikke minst daglig dose gurkemeie kjøpt helsekost butikk. Så krysser vi fingre på at det roer seg ned litt og han kan få en lang fri periode =). De beste ønsker Synni til deg og din fam. Klemz Unni ;)

    SvarSlett
  3. Det er godt å lese bloggen din, godt å se at det går an å leve med kreft. Når man får diagnosen så tror de fleste av oss at alt er slutt og ferdig. Lykke til videre, jeg har lagt meg her som følger.

    SvarSlett
  4. Hei Eljos!!Kjekt å ha fått en ny følger,men det viktigste er at du får noe igjen for å lese bloggen min..og du har forstått du også at livet ikke er over med en gang man har fått diagnosen..det gjelder de færreste av oss som får kreft..Klem fra meg!

    SvarSlett