onsdag 5. januar 2011

Lang dag..

Onsdag 5.1.11 Stønnnn...megatrøtt i dag når klokka ringte...fikk ikke sove da jeg la meg...tankene sveiv rundt i hodet..da klokka hadde passert 00.30 fant jeg ut at her var det bare på hive innpå en sovetablett..da gikk det ikke lange stunda før jeg sov,nei...

Skoleferien er slutt så ungene var faktisk ganske kjappe opp i dag... Ungene gikk avgårde til skolen i pøsregn og vind...typisk vestlandsvinter...regnklærvær..jaja...ikke uvanlig det til å være her..Etter at jeg hadde hatt våknoppstunda mi begynte jeg å legge sammen diverse duker og sengetøy som hører jula til...nærmer seg ferdig nå...

Da klokka nærma seg 11.30 prøvte jeg meg på en tidlig middagslur..skal på sykehus til oppmåling til palliativ stråling..har time 13.45,men vet fra tidligere at det kan ta sin tid...og time sent på dagen betyr ofte at de har kommet ut av skjemaet og begynner å bli forsinka..

Fikk sovet litt..men følte meg trøtt og tung da jeg stod opp 10 minutt før jeg måtte kjøre,så her var det bare å hive seg rundt og komme seg avgårde..svingte inn på SUS 13.40,her er det bare å galoppere gjennom gangene...

Hahaha....kunne krøpet på alle fire gjennom gangene og likevel kommet tidsnok..satt og venta til klokka var nesten 15 før det var min tur...og for en gangs skyld hadde jeg ikke med meg bok...grr...jeg hadde også glemt å ta med meg medisinene mine til klokka 15..det var  jo lite lurt nå når klokka gikk...

...så jeg så ingen annen utvei enn å spørre sykepleierne på poliklinikken om jeg kunne bomme hos dem..det fikk jeg heldigvis..oppmålinga til strålinga tok nesten 1 time..de hadde problemer med å få det til...
...denne gangen  ble det laget en slags maske/avstøpning over ansiktet som jeg skal ligge i under strålinga istedenfor oppmerking med tusj...

....det var en ny opplevelse...her nytta det ikke å ha klaustrofobi,nei..de tok bilder av mäsken og meg da jeg lå der innesperra..jeg spurte om jeg ikke kunne få kopi til bloggen min etterpå..for ham var det greit så lenge ikke noen andre der hadde noe å innvende..hvis jeg ikke får kopi av dem tar jeg med meg kameraet mitt og tar bilder på fredag når jeg skal på stråling...

..da jeg skulle hjem igjen var det bare å stille seg i rushkøa på hele motorveien..akkja...ikke helt godt når man ikke er helt i toppform..det har vært en rolig kveld for min del..gubben måtte ta seg av kjøring av unger opp og ned til speidern..

Og vet dere hva jeg fikk vite da jeg ringte hjem på hjemveien...???...skolen begynte i går,ungene hadde fått en ekstra fridag...ooops.. :)
Nå er jeg klar for senga..i mårra skal jeg inn igjen og ha et møte med palliativt team...akkja...

6 kommentarer:

  1. Hei ja du kan gjerne si akk ja... føle eg har lest og lest dine innlegg men noe har gått forbi meg...hvor skal du stråle..??? det går bra me slik en posetiv dame som deg. uten tvil. har sagt det før skulle ønske jeg var så posetiv som deg. du klarer alt...eg sie bare lykke til.klem fra mia

    SvarSlett
  2. Har sett denne maska et sted og det ser litt skummelt ut ja, kan tenke meg en får klaus dro forbi med noe slikt over ansiktet, men det tar du på straken som alltid Synni. Er inne hver dag og titter, og det er alltid morsomt med dine innlegg, man får riktig godt humør. Det er ikke mange syke mennesker som kan oppmuntre oss friske, men det kan du. Takk for det.

    SvarSlett
  3. Hei Mia! Tror jeg har nevnt det tidligere...dette ble bestemt da jeg var inne til siste zometa før jul..men anyway..det er palliativ(lindrende) stråling i nakkevirvlene som det er kreft i..heldigvis er ikke jeg plaga særlig med klaus så det gikk greit..men litt ekkelt er det jo,for den plata som det i utgangspunktet er legges i varmt vann så den blir bevegelig presses så nedover ansikt og overkropp mens varmt vann renner...så presser de rundt ansiktet og overkroppen så det blir en perfekt avstøpning...tørker/stivner ganske fort. Takk for gode ord. Klem.

    SvarSlett
  4. Hei Bestemor! Det gikk greit med maska ja..sa til dem at jeg hadde vært innom verre ting enn dette...det v erste er egentlig å bli liggende såå lang tid på ryggeen på knallhard benk og hardplast til pute...så jeg kjente det etter ei stund,ja..kjekt at du følger med...prøver så godt jeg kan å få skrevet hver dag,men av og til strekker ikke tiden ellerformen til,men jeg tar alltid dagen igjen,dagen etterpå,så dere ikke går glipp av noe av min spennende hverdag..høhø...klem til deg også!

    SvarSlett
  5. Heia Synni.
    Lykke til med strålingen. Den maska er litt skummel ;)Far hadde jo også det og han lignet på Hannibal Lecter i nattsvermeren :) hehe
    Syns ungene det var greit med en ekstra fridag? :)
    Håper du har en fantastisk dag vakre dame :)

    Klem fra Anita!

    SvarSlett
  6. Hei Anita! Tja...fridagen var vel grei...men ikke fullt så kjekt å gjøre lekser for to dager...hihi.. den kan jo minne litt om Hannibal når du sier det ja...hihi..klem.

    SvarSlett