torsdag 21. oktober 2010

Snø og minusgrader...

Torsdag 21.10.10 Litt urolig de siste timene på mårran...kaldt ute i dag også...det har faktisk kommet flere cm snø i natt!!!!! Helt utrolig til å være så tidlig her på vestlandet...i fjor kom første snøen rett før jul hvis jeg husker rett...hmmm dette må vel bare være tull...

Ungene er helt ville når de ser snøen...hjelp...hvor er vinterklærne...men hvor lenge varer det før alt er regnet vekk,tro....???....men det varte faktisk...det ble flere snø og sluddbøyer utover dagen og jeg hører på nyhetene at det er kaos på veiene i distriktet...da er det greit å ikke måtte noen som helst ting...

Begynte dagen med å rydde i 4 skuffer,mens svetten silte som vanlig....godt å få rydda litt i sokker,truser og ullundertøyet hos ungene...rydda vekk det som hører sommeren til der også..ellers fikk gubben litt lys i stua igjen...hadde en gåen dimmer....dårlig lys på denne årstida er ikke bra...plagsomt å ha dårlig lys hele tida,særlig når det er grått vær ute....

...begynner omsider å få alt på plass i den nye pc-en min med litt hjelp fra storebror når han svinger hjemom...han måtte jo ut for å prøve seg på glatta,og kom hjem igjen med like hel bil heldigvis.....hva skulle vi gjort uten ham...greit å få hjelp til det man ikke får til(for det blir jeg desperat av....)

Det fryser på igjen nå til kvelden ser jeg..stakkars mannen min som har stått ute i et par timer og skiftet ytterdør..ikke rette tempen for slikt...og så jeg som hadde tenkt å få malt det siste strøket på lufteterrassen...blir vel dårlig med det nå...hmmm..får håpe det snur noen dager slik at jeg får gjort ferdig jobben..

..ellers så er det rolige dager...har tatt meg helt fri fra treninga denne uka...får ta det igjen neste uke i steden...er litt lat for tida og synes det er godt å bare være hjemme...for det meste...har masse klesvask på gang også,så noe får jeg da gjort...kos om kvelden hjemme også når det er mørkt ute....natti...

2 kommentarer:

  1. Hei Synni midt i natten. Våknet av et voldsomt tordenvær :( og får ikke sove etterpå. Har ikke fått lest om deg på et par dager og er Såååå spent :) Hvorfor ikke skrive en bok, forfatter er du jo, du skriver så bra!!! :) Uværet skapte også problemer for meg idag, da det var meningen jeg skulle på firma fest. Har ikke vært ute siden september ifjor. HELT SANT !!! Men barnevakten satt fast på sørlandet, ringte dem i morges og ba dem holde seg der til uværet er over, orket ikke tanken på at de skulle kjøre hjemover på sommerdekk!!! Godt dere kom dere hjem før snøen :) Ny bil så spennende, har også veldig lyst å bytte inn bilen m en ny, har stasjonsvogn, ønsker 4-hjuls trekt.. Vi for se hva det blir til. Er du opprinnelig fra Kleppe ? Bodde der selv som liten HAUA BAKKA, og er faktisk veldig stolt av å være en JÆRBU, :) Må innrømme å si dialekten er minket med årene, men sitter jeg å mimrer sammen med venninner fra Klepp så høres jeg ut som en EKTE JÆRBU =) Så godt å høre "gubben" er kommet hjem igjen, og at du får litt omsorg. Ikke nøl med å bli litt oppvartet det har du ærlig fortjent !!! Da må jeg komme meg tilbake til senga, ser ut for at torden været er over. Så må du og dine ha en riktig så hyggelig helg. Vi reiser oppover mot Sirdalen for helgen, og skal prøve første ski tur.. Klem fra en ny venninne Unni :) ..Høres over helgen igjen

    SvarSlett
  2. Hei Unni! Ikke bare vi som har hatt tordenvær da,nei...men her gikk det fort over,heldigvis.. Jeg har alltid vært glad i å skrive,men skulle jeg vært forfatter kunne jeg ikke skrevet serier...hadde blitt stressa av at det måtte komme en ny bok rimelig raskt...jaja...tror ikke det blir det første året...du er ikke første som sier det..jeg stresser ikke heller med å skrive,det bare kommer av seg sjøl... ja,vi var heldig med valg av helg til sørlandsbesøket..det er lov å ha flaks av og til...hihi... Nei,vi er nok innflyttere..vi har bodd her siden august 2002..bodde på Madla før vi flyttet hit,rett ved Madlaveien,så den stillheten vi hørte den søndagen vi var her for å se på huseet var til å ta og føle på...1 mål tomt,frukttrær,hjørnetomt og enebolig...vi lukket øynene for hvordan huset så ut inni(opp-pussingsprosjekt fra bunn til topp),det var det andre som gjorde at vi MÅTTE ha huset...og vi fikk det...de andre bakket ut pga av det innvendige...så vi flyttet inn med en baby på 5 mndr,nestemann på 22 mndr og en 12-åring og satte i gang med opp-pussingen,helt uten hjelp.. Du får ha god tur til Sirdal,ser de melder mer snø,så du får nok brukt skiene! God helg til min nye venninne!!

    SvarSlett