fredag 7. januar 2011

Fredag og helg...

Fredag 7.1.11 Jahhh,siste dag med den hersens klokka!!! Siste dag av tre på rad jeg MÅ til sykehuset!! Begge to er like trøtte og fristen er stor til å velte seg over på sida,dra dyna over hodet og sove videre..men nei...!!!

Må avgårde og bytte bordplata og to stolseter igjen i dag og handle litt mat...så etter at ungene var gått var det bare å hive seg rundt og begynne på lista..skal  være på sykehuset til strråling klokka 12 i dag,så vi har ikke så god tid..

Vi var hjemme igjen i 11-tida,så det var bare såvidt jeg fikk kasta i meg litt mat og skifta klær,så var det avgårde igjen..sklei inn i parkeringshallen akkurat klokka 12,så det blir litt på overtid,men skitt au...må jeg vente på dem,så får de vente på meg..hihi..

Kom pesende til resepsjonen  5 over 12...men hva sprang jeg etter..!!?!!...begge strålene var hadde vært nede..nå var den ene oppe og gikk,den andre var underveis...hva sa jeg..??..det var det med å vente da.!!...

....istedenfor å sitte der og henge gikk jeg inn til min bloggvenninne som får cellegift på andre dagen...kjekt med besøk...hun var ikke helt god stakkars...men vi fikk nå skravla litt før de kom og henta meg..det var bånn gass gjennom gangene og av med klærne..de hadde litt å ta igjen..

...men de hadde det ikke travlere enn at de tok bilder for meg av meg selv i tvangsmaska,på slaktebenken,slik at dere kan få se hvordan det er..det tok vel ca 10-12 minutt fra jeg var ferdig innstilt til jeg kunne hoppe ned av benken igjen..





Slik ligger jeg på benken, ferdig bastet og bundet,bokstavelig talt...jeg kan nesten ikke røre ansiktet en millimeter inni maska..

Ganska stramt ser dere...nytter ikke å ha klausen her nei...

Slik ser jeg ut ovenfra..maskinene stiller meg inn etter den lysende røde stripa..
...men de hadde det ikke travlere enn at de tok bilder for meg av meg selv i tvangsmaska,slik at dere kan få se hvordan det er..det tok vel ca 10-12 minutt fra jeg var ferdig innstilt til jeg kunne hoppe ned av benken igjen...

..masken tar de vare på i tilfelle denne stordosestrålingen,8Gy,for de av oss som er inne i dette,ikke er nok,for det tar lang tid å lage og stille inn..det hender at man må ha to runder fordi den første strålinga ikke var nok...

..da jeg var ferdig stakk jeg såvidt innom venninna mi for å si ha det og ønske henne god bedring..etterpå var det bare å komme seg hjem igjen..en liten stund etter at jeg kom hjem begunte jeg å gjespe og gjespe...skikkelige gjesp med hele kroppen og dirrende muskler..(pleier aldri å gjespe på den måten jeg)..dautrøtt rett og slett..det er den ene bivirkningen av stråling..

...jeg gikk og la meg og sov av og på i 3 timer...våknet fordi jeg hadde vondt over alt og var skjelven som bare det..stod opp igjen klokka 17,med en elendig form...skalv sånn på hendene at jeg nesten ikke klarte å treffe bokstavene på tastaturet..uff...ikke kjekt...føles rett og slett som en kraftig influensa uten feber..

Vises ikke så godt på disse bildene men hvis dere ser nøye etter ser dere et avlangt felt ovenfra,ca strupehodet og ned på begge bildene..dette er feltet som er strålt...så nøye avgrenset er feltet....det samme ser dere bak på ryggen..det starter rett under krøllene og slutter ca 2 cm over flekken nede


..og så kjennes det ut som at det ligger ei tjukk pølse inni halsen..det er fordi man hovner opp i strålefeltet..både inni og utenpå...huden blir rødflammete..man får på en måte en solforbrenning(som man senere er utsatt for å få hudkreft!!) og det feltet foran og bak vil for alltid bli mørkere enn hud som ikke er bestrålt..uansett hvor brun man blir..har en kjekk firkant i korsryggen også...

Formen var som sagt elendig da jeg stod opp..skjelven og uggen i kroppen og vondt over alt og en ekkel følelse nedover i hals og bryst..jeg er ikke vant til å være syk!!!!...det kom seg litt utover kvelden og skjelvinga har blitt mot normalen..hihi..nå gleder jeg meg til Korslaget er slutt,for da er det senga neste...

NÅ SKAL JEG HA HELG OG JEG SKAL/MÅ INGEN PLASS DE NESTE TO DAGENE!! DEILIG!!

4 kommentarer:

  1. Huff, det ser ikke godt ut, som solforbrenning som du sier, men solforbrenning inni er noe nytt. Jeg kan tenke meg hvor vondt det er, har hatt fryktelig solforbrenning to ganger i livet og den ene gangen fikk jeg en ordentlig feber slik at de jeg besøkte ville tilkalle lege, den andre gangen ble jeg rett og slett sengeliggende, og kunne nesten ikke bevege meg. Det er igrunn merkelig at du ikke fikk feber, men det er vel en annen form for stråling enn solstråler.

    Det eneste gode med hele prosedyren er vel at den bare tar noen minutter, kan du tenke deg å måtte ligge slik en lang stund. Kan bare håpe du slipper med en gang og ikke må ta den omigjen.

    Her i Sharm har vi hatt regn! sandstorm, og det har blitt ganske kaldt om nettene, men vannet har fremdeles ganske bra temperatur.

    Ha den god helg og god bedring.

    SvarSlett
  2. ååååå synni synni det såg ikje godt ut. Tøffe dame !!!! denne såg mye verre ut enn i en MR i en time el hva? Men hva skal mann gjøre alle har lyst og bli friske..(får ta det valget jeg hvis det blir aktuelt for meg en gang Brrrrr..Ønske deg en flott helg. klem mia

    SvarSlett
  3. Hei igjen, og takk for gode ord før jul! Det går bra med meg, jeg har akkurat avsluttet et masterstudie, det har vært min bro tilbake til verden igjen, så nå er jeg klar for å komme meg i jobb igjen:-)
    Jeg heier på deg du tapre kvinne!!! Desverre har stråling også vonde bivirkninger, dog på en litt annen måte enn cellegifthelvete. Det er helt ufattelig hva en kropp og et sinn faktisk er i stand til å takle!
    Håper at helgen gir lysglimt av gode stunder, nei søren heller, jeg håper helgen FYLLES med gode stunder!!
    Beste hilsen og styrketanker fra -che

    SvarSlett
  4. Hallo alle tre! takk til dere for gode ord og omtanke! Håper dere har ei fin helg der dere er,enten det er i Egypt eller i Norge...og ja...jeg tar myye heller stråling enn cellegift...kan ikke sammenlignes..Formen er myye bedre i dag,det skyldes nok at såå mange tenker på meg og ønsker meg alt godt! jeg har ia llefall gjort husarbeid i 8 timer i dag,så noen må jo ha æra! Klem til dere alle tre og ha ei fin helg!!

    SvarSlett