mandag 4. juli 2011

...mus og jordbær...

Søndag 3.7.11 ...deilig å våkne av seg selv i 9.30-tida...helt stille i huset...ingen alarm,men heller ingen katter inne...en god natt,men hetetoktene på nattestid er fullstendig tilbake...som medfører å våkne i ei svett seng,snu på pute og dyne,og gjerne legge et håndkle oppå lakenet for å kunne ligge tørt resten av natta...sukk...

...etter en stille og rolig morgenstund,ingen grunn til å forhaste seg,tåka ligger graut-tjukk ute,tok jeg meg en liten tur ut for å se om det var noen modne bær i jordbæråkeren min...selv om det har vært lite sol...joda,jeg fant da litt av hvert...

...dette var det første som møtte meg da jeg åpnet porten fra terrassen og ut i hagen...
Snakke meg om å ligge rett ut på ryggen....ja!,musa var død. Nei!,jeg er ikke redd for mus...vi har to katter som sørger for å holde musebestanden nede,så dette er ikke noe uvanlig syn for oss...

Jaja,jeg lot musa ligge,jeg,kattene sørger nok for at den forsvinne i løpet av dagen...jammen fant jeg ikke noen modne jordbær i åkeren også,til tross for begredelig sommervær...

En god håndfull ble resultatet...to store forsvant rett i munnen før jeg rakk å ta bilde...i tillegg har vi masse markjordbær også,men de går iallefall rett i gapet...hihi...så i tillegg til disse bæra og ei korg med kjøpte,norske jordbær ble det ei vidunderlig skål med jordbær,rømme og brunt sukker...mmm...

...resten av dagen har jeg kost meg i sofaen med tv,lydbok,strikking,diverse godt å spise som jordbær med rømme,nudler,is med Daim-saus,for ikke å glemme hjemmelagede knekkebrød...greit å bare ha seg selv å lage mat til...da slipper jeg å tenke for mye...og sola kom aldri fram,nei...

...uten middagskvil var jeg i seng klokka 21.30,litt deilig å legge seg og stå opp når en vil uten at andre skal blande seg...hihi...da er det bare å satse på ei god,alarmfri natt...zzz...

1 kommentar:

  1. Hei hvis du ikje allerede har reist vil eg bare si go tur...kosa dokke masse. jeg har jo hatt 30+ grader men vente jo litt på sommer her . skal på en busstur til danmark snart. det skal bli kjekt.klem fra mia

    SvarSlett