søndag 13. november 2011

Helg og bedre tider...

Fredag 11.11.11 ...fin dato,der der gitt...joda,jeg holdt det jeg lovet meg selv i går...var BARE hjemme...mannen min kom hjem fra Nordsjøen i går kveld,så nå blir det iallefall litt mer liv i stugu...det var deilig å bare slappe av hjemme...

...pusle litt rundt,rydde og støvsuge til helga,vaske klær i det fine været...humøret er ikke på topp enda,men jeg kjenner at det kommer seg litt...livet fortsetter,selv om man får noen dårlige dager...hjemmet skal holdes ajour,selv om dagen er grå...

Lørdag 12.11.11 ...ny dag,nye muligheter...i dag skal jeg og Småfrøkna ut og shoppe babyutstyr til min eldste datter og barnebarnet kommer på besøk på mandag...da skal vi kose oss hele uka

...i tillegg til babyshoppingen fikk vi også med oss to julegaver før vi dro hjemover...(og farsdagspresanger)...det nærmer seg jul,så det er bare å komme i gang med den jobben...mannen min skal være ute hele desember frem til 22.,så da skal det meste av det som heter juleforberedelser være unnagjort før den tid...orker ikke å stå med alt alene...

...da vi kom hjem hadde mannen min faktisk satt i gang å vaske vinduene i stua,helt på egen hånd,det var jo kjekt da...vet ikke hvor lenge jeg jeg har sagt at de skulle vært vasket...jaja,han tok hintet...hihi....så får jeg gjøre jobben helt ferdig...

...lørdagskveld og Skal vi danse...jeg og Småfrøkna satt klistra foran tv-en og heia på Atle,og vi var veeldig fornøyd da han vant...mannen min hoppa i seng klokka 20,helt på snurr etter å ha gått 14 dager på natt...ikke barebare å snu igjen da...så det blir litt fjerne tendenser den første tida...

Søndag 13.11.11 ...søndag og farsdag i dag...humøret begynner å komme seg og de tunge tankene begynner å bytte plass med de lyse...

...idag måtte Småfrøkna rydde og vaske rommet sitt for å gjøre klart til Storesøster og babyen kommer og skal låne rommet hennes...og det var veldig gjevt å sette opp barnesenga og reie opp med alt nytt...hybelkaninene i resten av huset måtte også bytte hjem...måtte de aldri komme tilbake...hihihi..hmmm...

...mens pappa prøvte å få seg en kvil for andre gang i dag lagte jeg og Småfrøkna sjokoladekake til pappa,så da han sto opp klokka 17 var det klart med is og Dajmsaus,sjokoladekake og pakker,altså tid for litt kos...

...i kveld fikk jeg en telefon fra en kusine omtrent på min alder...hun ba meg gjette hvilken sykdom hun hadde fått,i tillegg til å være forkjølet som jeg kommenterte pga whiskyvoice..........kreft?sa jeg...ja,nå hadde hun også fått brystkreft...(hennes søster fikk for noen år siden...)...trenger jeg si mer...???...

3 kommentarer:

  1. Huff og huff, men det er jo slik det er, ikke mange slipper unna, og nå går det fint med de fleste faktisk!!! Høres da ut som om hun tok det pent.
    I morgen er det 6. måneders kontroll på meg, blodprøver og røntgen, og tirsdag er det pusteprøver og legetime. Og enda har jeg ikke fått svar fra Mammografien!! Så klart, jeg føler meg elendig, gjør ikke de fleste det før slike kontroller?

    SvarSlett
  2. Hei!
    Så bra at humøret kommer seg igjen. Det er nok ikke lett alltid å holde det på topp hverken for friske eller syke. Jeg synes du nesten aldri klager på dårlige dager, og det er bare å ta av seg hatten for når en tenker på hva du har å slite med mens folk flest syter om bagateller. Men sånn er vi nå laget da så får vi oss noen tankevekkere innimellom som f. eks å lese bloggen din og se hvordan du allikevel takler hverdagen med smerter og en diagnose som mange ikke takler på langt nær så godt som du gjør.Du er en oppmuntring for både friske og syke og det er en sterk prestasjon.
    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  3. HEI ser at du er igang igjen du er GOE!! synd med kusinen din det sies jo at hver fjerde får kreft hjelp!! heldigvis ingen vet morgendagen får kose oss med dagen idag osv. du må kose deg når barnebarnet kommer. kjempekjekt Ny seng osv Tror ikke han mangler noe hos mormor!! klem fra mia

    SvarSlett