fredag 16. desember 2011

Kald,våt,men likevel kjekk tur med 4.klasse..

Onsdag 14.12.11 ...jaja,de forrige dagene gikk fra meg uten blogging,men noe særlig spennende var det vel ikke heller å berette...jeg og Småfrøkna har fått juleklippen og jeg fikk ryddet og vasket litt på kjøkkenet...uka er allerede godt i gang,onsdag og halvveis til helg...jaja,det er som jeg sier,dagene går fort..

...i dag skal jeg være med Såfrøkna sin klasse på bytur...de vant penger for beste klasse i 17.maitoget i år,så nå skal pengene brukes til noe kjekt...vi skal ta toget til Stavanger og besøke Oljemuseet...værmeldinga for dagen er heller elendig...

...vi dro avgårde fra skolen i det som først var pøsregn,så ble det haglbyger...det var også det været vi hadde resten av dagen...og iskald vind,6-7 gr...brr...og jeg som blir svett med en gang,gikk jo halvblaut resten av dagen og det gjør jo ikke saken bedre i det kalde været....

...vi fikk noen flotte timer på museet med omvisning hvor ungene lærte litt om oljeindustrien på 3D-film og fikk prøve litt av hvert av det som foregår på en plattform...for Småfrøkna som har en pappa som jobber offshore er det jo ekstra kjekt å være med på dette,selv om hun har vært her før...nå fikk hun vist det til mamma...

Klar for å se 3D-film...

Miniutgave av Gullfaks..

Her prøver vi survival-suit...noe inneklemt eller??
Dykkerklokker som brukes til arbeid på havbunnen...

Ungene syntes det var veeelig kjekt å prøve denne redningsstrømpen,selv om den var utendørs og det styrtregnet...det ble endel blaute unger,ja...


Småfrøkna setter fart på helikopter-rotoren...


Det var laget en miniplattform som lekeplass...helikopteret het Havfluen,passende navn og det var plass til å trykke noen unger inni...jeg nøyde meg med å stikke hode inn for å se...forøvring den eneste av de voksne som prøvte meg på lekeplassen,selv om den ikke var tilpasset min høyde...jaja...
 ...vi hadde god tid da vi skulle hjemover igjen så vi gikk innom torget og den flotte domkirka vår som ligger midt i byen...vi hadde surt og kaldt vær,med noen styrtbøyer innimellom,så jeg var helt iskald da vi endelig kom inn på toget...håplaust med denne svettinga og det å være ute i kaldt vær med blaute klær...

...da vi endelig var hjemme ved huset klokka 14.05 var jeg helt iskald...og vi hadde jo ikke husnøkkel i tursekken som Småfrøkna hadde...den ligger i ranselen og jeg kom
 heller ikke på å ta med meg nøkkel da vi gikk siden det fremdeles var folk hjemme...

...så vi måtte stå og vente på Broremann og jeg ble bare kaldere og kaldere...14.25 kom han endelig subbende...all verdens tid som vanlig...ikke noe hastverk her,nei...jeg stupte inn da vi fikk låst opp døra og vrengte av meg de svette,kalde klærne....brrr...

...som jeg hadde avtalt med ungene på forhånd så hoppet jeg i seng for å hvile mens ungene begynte på leksene...jeg tok med meg varmeputa til føttene og  krøp under dyna...men da føttene var varme måtte jeg dra varmeputa opp og legge den bak ryggen...

...enden på visa ble at det ble dårlig med søvn fordi jeg ikke fikk varmen i meg...burde nok heller tatt en varm dusj før jeg la meg...jaja...en kjekk tur var det da iallefall...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar