mandag 13. februar 2012

Løslatelse på perm...

Lørdag 11.2.2012 ...jeg gadd ikke å stå opp før 9.30,da hadde fremdeles ingen vært inne hos meg,og etter ei natt med dårlig med søvn,så var det greit å dra seg litt...har hatt endel vondt i natt,og var megastiv,men nå på mårran,etter å ha vært i dusjen føler jeg meg faktisk mye bedre...

...jeg gikk og henta frokosten min sjøl,litt seint ut fikk jeg beskjed om,skivene var oppspist...gjør ikke noe,jeg spiser nesten bare knekkebrød,fyllte opp fatet og spiste på rommet...(nok en gang savner jeg et velkomstskjema hvor all informasjon om avdelingen står,klokkeslett osv)...etter ei stund kom sykepleieren med resultatet på røntgen,det var ikke noe brudd,så det var jo bra da!!...juhuu...

...jeg var jo kjapt frempå om å få komme hjem...har ei lita Småfrøken som hadde vært inne hos pappaen sin kl 7 på mårran og lurte på om han visste NÅ!!! nårtid jeg kom hjem!!??!!...og dette var visst spørsmål nr 294 på den tida jeg hadde vært borte...

...MEN,det var bare en lege på 2 avdelinger og jeg måtte vente til hun kom til meg på visitt,når det gjaldt spørsmålet om å få reise hjem..så da ar det bare å ligge på senga og slappe av helt til klokka var klokka 16 og hun endelig kom innom og sa at jeg kunne få reise hjem på perm,men helt løslating ble det ikke noe av...det ble bare perm...

...det var papirmessig mye lettere å komme inn igjen da,direkte inn på avdelinga...det ble også litt diskusjon og planlegging ang leverbiopsien jeg skal ha onsdag 15.2...egentlig skal jeg jo komme inn dagen før for å ta div blodprøver,men vi fant ut at jeg bare kunne ta dem på legesenteret mitt og komme tidlig onsdag morgen...men de skulle ringe meg på mandag og gi nærmere beskjed...

...jeg ringte hjem og sa at jeg var sluppet løs,og fikk beskjed om å ringe Storebror som da var på kjøretur(luftetur) med Småfrøkna...han hadde bilen på høytaler da jeg ringte og spurte om de hadde lyst til å hente meg....jeg hørt et jublende JAAAAAAAAA!! fra Småfrøkna,så de satte kursen rett mot sykehuset mens jeg pakket sakene og fikk de papirene jeg skulle ha...

...utrolig deilig å komme hjem igjen,selv om jeg ikke har vært borte såå lenge,men det føles som en eeevighet...det synes visst visse andre også...jeg var vanvittig trøtt på kvelden,så da klokka var 20.30 stappa jeg innpå medisiner og litt til,og klokka 21 slukka jeg lyset og var helt hinsides...

...(og Medrolen droppa jeg de fordi de hadde glemt å sende med en tablett man må ta samtidig,husker ikke navnet,fordi medrolen er sterk for magen...)

...jeg hadde gitt beskjed om at hvis jeg sov så ville jeg ikke vekkes før klokka 10 på søndag...og forresten,det er jo morsdag...

4 kommentarer:

  1. Så herlig med perm og ei lita jublende småfrøken!
    K

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei K!
      Joda,alltid godt å komme hjem!
      Klem til deg!

      Slett
  2. Herlig å få permisjon!! :) Kom over bloggen din idag, og dette er absolutt en jeg kommer til å følge med videre. Greit jeg legger en link til deg på bloggen min?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Merete Isabell!
      Så kjekt å høre fra en duggfrisk,ny leser!!Kjekt at du vil følge meg videre! Selvfølgelig er det greit at du legger en link!
      Klem til deg!!

      Slett