onsdag 14. mars 2012

Ny uke...

Mandag 12.3.12 ...da var det ny uke igjen...jeg håper å få endel svar de neste dagene...fysio i dag 9.15 og der får jeg diskutert med fysioterapeuten min ang de sterke smertene jeg hadde på hoftekammen,som jeg har mye kreft i,som nå plutselig er forsvunnet...

...hun mener,som meg,at det må ha vært noe annet enn kreften som ga meg smertene...jeg har jo tidligere hatt mye problemer både muskulært og med sener så det kan godt ha vært noe slikt denne gangen også...

...jeg ble jo enig med legen min forrige uke om at vi skulle droppe strålinga siden smertene nå var borte,men i ettertid har jeg jo tenkt på en eventuell bremsing av utvikling av kreften og jeg lurer på om svarene fra leverbiopsien er klare...

Tirsdag 13.3.12 ...har fått telefon fra legen min på sykehuset...vi er blitt enige om å kutte ut strålinga siden hovedårsaken for den var smerter og de ikke er der lenger...hoftekammen er ikke den plassen som er mest utsatt for brudd,så det skulle ikke være noe problem å utsette strålinga...

...leverbiopsien var delvis klar...jeg slipper nye prøver...pjuh!!...gjett om jeg er glad for det,eller!!??!!...kan ikke beskrives...prøvene viser at det er spredning fra brystet og at den er hormonsensitiv...

...det som ikke er klart enda er om jeg har endret type fra HER- til HER+,men uansett så ville Herceptin blitt kjørt samtidig som cellegift,så den slipper jeg uansett ikke unna,desverre...han ville gi meg en time etter påske for å diskutere videre behandling,les tidspunkt for oppstart av cellegift...stønn...

...får noia,bare av tanken...av alt det fører med seg...tap av hår overalt,tap av livskvalitet,tap av form,tap av glede,tap av meg selv,tap av...jeg kunne fortsatt i det uendelige...jeg har gjort dette før og vet hvordan det er,det gjør ikke saken bedre...kan absolutt ikke anbefales...og samtidig er det dette som blir min fremtid...av og på...av og på...

...og å begynne på cellegift på våren som er tida da man kler av seg og alt blir så synlig...da er det myyye bedre å gå på sånt svineri på vinterstid da man kan skjule seg i store jakker og luer...så det blir definitivt  ikke MIN vår og sommer...eller fremtida for den saks skyld...

17 kommentarer:

  1. Hei igjen Synni!
    Huff ja, den cellegifta er ikke noe hyggelig å se fram til (grøss!!) Jeg skal til kontroll i slutten av mars, og kjenner allerede nå at jeg begynner å grue meg, selv om formen kjennes super ut nå. Men man vet jo aldri....
    Ja, sånn er framtiden vår, av og på...av og på! Tenker masse på deg, og sender deg en stor klem, og en varm hilsen fra Tone.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Tone!
      Helt enig med deg!! For oss som har gjort dette før og vet hva vi går til så er det langtifra noe å se fram til..
      Føler med deg når det gjelder kontrollen...det som jeg synes er det verste egentlig når det gjelder dem er at man kan føle seg så frisk man bare vil,samtidig som prøvene/bildene viser noe helt annet..
      Stor klem til deg også!

      Slett
  2. Huff...styrketanker, trøstetanker, tenkerpåtanker til deg. Her er et dikt som jeg synes beskriver litt hvordan jeg opplever din evne til å leve i nuet..
    Gleda:
    Men så ein dag, ein mørkdømd dag - hende det seg at Vårherre kom gangande, spurte koss det stod til

    Jau takk, sa eg , med meg er det berre bra,
    men det er så mykje gale ute i verda, at det blir mest som ei synd å være glad

    Da smilte Vårherre så det klarna over alle berg, og sa:
    Så pass sterk lyt du vera
    at du torer lyfta gleda som eit ljos her i verda,
    Det var no til det ho var tenkt, sa han.

    Beste hilsen fra Wenche

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Wenche!
      Takk for alle de gode tankene dine,jeg skal ta dem med meg på min vei...
      Fint dikt,ikke hørt det før..
      Klem fra meg!

      Slett
  3. Godmorgen jeg blir nesten taus hva skal jeg si...
    kan iallefall si jeg tenker mye på deg.og har stor tro på at du klarer dette og. for du er et menneske en skal lete lenge etter....den stå på vilje og alt det du gjør for barna dine får øynene opp hos mange..ønsker deg en flott helg. klemmia

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Mia!
      Takk for alle gode ord!
      Klem fra meg!

      Slett
  4. Det virker som om du tar problemet på forskudd nå. Det er jo IKKE bestemt at du må på cellegift igjen, la tankene hvile Synni og ikke la det negative styre deg. Du er det mest positive og 'pytt-pytt-og hi-hi mennesket' jeg har hørt om. Du har krefter til å pynte deg, gå på besøk, ja i det hele tatt er du mer i farta enn andre 'pasienter' med din diagnose.
    Ha en god dag, jeg tenker på deg.
    Klem fra Torill

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Torill!
      Er nok desverre ikke så heldig(om jeg kan si det slik) at jeg tar sorgene på forskudd,nei...cellegifta står klar og venter på meg den etter påske...og for oss som har gjort dette før og vet hva vi går til synes ikke at det gir så veldig lystige fremtidsutsikter...man må få lov til å føle på sorgen,særlig i en situasjon som dette..sorgen over å miste det man har i dag,være seg store og små gleder i hverdagen...fordi jeg vet hvor store omveltninger det medfører(både for meg og de rundt meg),det å vite at man skal være av og på cellegift den tida man har igjen å leve..det er et tøft liv,det skal jeg love deg..
      Så får jeg håpe at gleden over hverdagen kommer tilbake..

      Slett
    2. Hei igjen Synni!
      Jeg er ikke så flink med ord, da hadde jeg hatt en blogg selv, holder det meste inni meg, men bloggen din gir meg trøst. Meningen var at jeg skulle gi deg trøst og ros, du er SÅ sterk! Jeg vet godt hva du går gjennom, har selv kronisk lymfekreft siden 2007 og har hatt MANGE cellegiftkurer og hverdagen blir deretter, det tar på fysisk og ikke minst psykisk. Jeg skal ha kontroll igjen i april, hva som skjer da vet jeg ikke, men gruer meg forferdelig.
      Unnskyld igjen Synni for 'dumme ord', men nå håper jeg du forstår.
      God helg med klem fra Torill

      Slett
  5. Love is always
    the answer...

    En klem♥ Er så "lite" å gi, men har så mye å si...:-)

    Du er i mine tanker så ofte, vakre, flotte Synni.
    Holderomdegklemmer!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei thile!
      Tusen takk for mange gode klemmer!!
      Klem fra meg!

      Slett
  6. Forventning
    Jeg lever med en forventning om
    at livet er verdt å leve,
    at jeg kan møte venner overalt,
    at det er mulig å snu noe negativt til positivt,
    at det er mulig å åpne et lukket ansikt,
    at jeg kan mestre mine vanskelige valg,
    at jeg kan bære det aller tyngste,
    at jeg kan vinne over meg selv,
    at det svakeste kan bli min styrke,at drømmer kan åpne seg.

    Jeg lever i håpet om
    at jeg kan bevare en god forventning
    selv om erfaringen taler imot,
    og at mine forventninger ikke må oppfylles
    for at jeg skal være glad.

    Halldor Skard

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ragnhild!
      Tusen takk for flott dikt! Det passet jo veldig bra i en sådan stund!:)
      Klem fra meg!

      Slett
    2. Hei Synnøve!
      Jeg smiler til deg. Kjempedame er du selv om du er trist nå. Kjemp videre. Du er god til det.
      Tenker på deg og ber om at du skal ha det best mulig.

      Klem fra Ragnhild Stene

      ps. Første gang jeg har skrevet noe på annet enn fjesboka

      Slett
  7. KJÆRE
    SYNNI.Leser ofte på bloggen din for å se hvordan det går med deg.Jeg var ferdig til jul med 1.5 års behandling(cellegift,stråling,herceptin og tamoxifen 5 år.Jeg"sørger"med deg for at du igjen må begynne med cellegift,det er noe svineri.Håper så veldig at du ikke blir så dårlig og elendig.Skal tenke på deg,og ønsker deg alt godt.Håper at det blir en fin vår og sommer,så du kan få kose deg ute i sol og finvær tross alt(skal vel være litt forsiktig med sola når en går på cg)Mange gode tanker til deg fra meg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei 1964 modell
      Kjekt å høre at du er innom bloggen min og følger med...og takk for omtanke...som jeg tidligere har skrevet så var cellegifta forrige gang med ett mål,å bli frisk..denne gangen er ikke det noe mål lenger...her er det bare snakk om å forhåpentligvis leve litt lengre..på stadig nye kurer..
      Skal love deg det,at er det sol og jeg orker å gå ut skal de gi meg veeeldig gode grunner for å la være...litt rebell må jeg jo fortsatt få lov til å være...hihi...
      Klem fra meg!

      Slett