søndag 8. april 2012

Fantastisk ferie går mot slutten...

Onsdag 4.4.12 ...etter mange,lange,deilige timer i sola hadde vi bestemt oss for å dra på shopping i Naama Bay i kveld...som sagt,så gjort...etter dagen ved bassenget var det hjem for å dusje,kle oss litt fint og i taxi med oss...
...det ble et par timer med handling og mysing og en tur på McDonalds for å spise middag...vi kjente det at vi savnet denne byen og alle butikkene,så det ble nok en bestemt mening om at skal vi til Egypt igjen(og det skal vi!!!!) så skal hotellet ligge i Naama Bay...

...vi har merket at vi savnet de turene med mysing i butikkene om kveldene...Sohosenteret er såpass lite og lite spennende at det blir ikke det samme...og her er det flott strand og sjø med korallrev og fisker...denne byen har liksom alt...og vi er lei all inclusive...

...det ble ei ny veske på meg i kveld også,så da har jeg faktisk fått med meg to vesker hjem...kjøpte også en kjole og en bluse...alt ble grundig pruta på til en pris jeg mente var grei..hihi...ganske kjekt å handle på denne måten,gitt...

Torsdag 5.4.12 ...i dag skal vi på ørkentur med firhjulinger,besøk hos beduinene og middag med danseshow midt i ørkenen...det var kjempekjekt...vi har gjort det endel ganger nå...vi fikk først endel timer ved bassenget før vi gikk hjem og gjorde oss klar til tur...

...dette blir man megastøvete av,så en trenger liksom ikke ta på seg de lyseste sommerklærne man har...ansiktet blir dekket av skjerf,så er det å trykke solbrillene på plass...da har man en rimelig mulighet til å kjøre i støvføyka uten å få sand i øyene...

...vi dro fra hotellet 15.30 og var tilbake 20.00...denne gangen fikk vi lov å kjøre firhjulingene tilbake etter showet,i mørket,det hadde vi ikke gjort før...ungene,-og jeg,syntes det var toppers...hihi..kjempekjekk opplevelse,enda engang,var det samstemte svaret på om dette hadde vært kjekt...

...da vi kom hjem ble det kø i dusjen,og jeg må si at jeg aldri har sett så mye brunt vann i dusjen som etter disse turene,man føler seg utrolig rein etter den dusjen...etterpå stupte vi i seng alle tre,mette og trette på nye,kjekke opplevelser,-som gikk bra til tross for vond hofte,gode støtdempere i de kjøretøyene...i mårra skal vi tidlig opp...

Fredag 6.4.12...i dag stod vi opp 7.30 fordi vi hadde bestemt oss for å dra til stranda i Naama Bay...vi savnet den alle sammen,så i dag pakket vi med oss masker,snorkler og svømmeføtter,badetøy og håndklær og tok taxi dit...det tar bare 10 minutt,så det er ikke så langt unna...

...det er varmere både i lufta og i sjøen i Naama Bay,det bekreftet også taxisjåføren...det gikk visst et værskille midt i mellom Sharks Bay og Naama Bay...vi kom tilbake til hotellet i 16-tida etter en deilig dag ved sjøen med bading og soling...vi koste oss resten av dagen ved bassenget til sola gikk ned...

...resten av kvelden ble brukt til pakking og middag,rett i seng etterpå for å få noen timers søvn før vi må opp igjen...

Lørdag 7.4.12 ...opp igjen 01.38 da klokka ringte...jeg lå jo selvfølgelig leeenge før jeg sovnet,men noen timer søvn ble det heldigvis...tannpuss og siste småting stappes i kofferten og ut dørene med oss...vi var faktisk så tidlig ute av vi ventet nesten 20 minutt før bussen kom...jaja...

...10 minutt eller noe,så var vi på flyplassen...vi var forholdsvis kjapt sjekka inn og innenfor butikkområdet,så det ble både tid til litt mysing i de butikkene som var der og pizza klokka 04 på mårran...litt feil tid for pizza,men men,ungene var sultne,så da så...

...flyturen gikk i grunnen ganske fort...det ble litt døsing og sløving,så vi syntes at vi var fort fremme i Oslo,selv om det er 5 timer på fly...klokka 11 var vi fremme på Gardermoen til 4 gr og sol...brrr...jeg hadde kledd ungene for temperaturskifte,men jeg som alltid koker gikk i kort tights og kortarmet tynn t-skjorte...

...det ble noen lange timer å vente på flyet til Stavanger som gikk kl 16.25,men vi fikk da tida til å gå der også,men var glad da vi endelig kunne sette oss på flyet hjem...borte bra,men hjemme best...godt å være hjemme igjen,men fyttikatta så kaldt da...brrr...fra 30 pluss til 4 minus...

...og så kjekt å komme hjem til ei påskepynta stue,som far i huset har klart helt sjøl...!!(etter å ha fått anvisning om hvor påskepynten lå hvis han så syn på det...)vi var alle tre enige om at vi har hatt en kjempekjekk ferie...(men jeg kunne klart meg uten den vonde hofta,uten tvil...)

4 kommentarer:

  1. JA VELKOMMEN TIL KULDEN !!!
    så kjekt og lese hvordan dere har hatt det. mange opplevelser og litt handling det er topp. Kaldt her men vi er jo vant til det.Jeg har stort sett vært hjemme litt turgåing og besøk så skal ikke klage.Imorgen forsvinner påskepynten,, Nå venter vi til vi kan plante litt blomster i krukkene.mia

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Mia!
      Det var litt overgang å komme hjem,ja..hetetoktene har liksom ikke helt funnet tilbake til kroppen min enda,men de må for all del bare holde seg vekke,jeg klager ikke!!!...jeg går og småfryser støtt og stadig...uvant gitt!! Ja,det klør litt etter å få begynt med sommerblomstene,men foreløpig så ligger temperaturen så lavt at jeg ikke helt kommer i gang...kanskje fordi jeg småfryser hele tida...nå må det iallefall snart bli litt sol og vår...er møkk lei regn og tåke her hjemme!!
      Klem fra meg!!

      Slett
  2. Velkommen hjem til gamlelandet Synni!! Til april med alle salgs typer vær på en gang! Sludd her idag, og bare 2 kalde plussgrader.
    Må bare fortelle deg at kontrollen i slutten av mars gikk supert. Alle blodprøvene var flotte, og immunforsvaret var helt ekstraordinært bra sa legen min! Og kreftindikatoren synker fortsatt! Så jeg er kjempehappy om dagen, håper bare det varer LENGE!
    Stor klem til deg fra
    Tone N

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Tone!
      Takk skal du ha!! Kjekt å høre fra deg igjen.. Så flott at kontrollen din gikk bra,da ble det nok jubel i stua tenker jeg!! Gleder meg på dine vegne!!
      Klem til deg også fra meg!!

      Slett