torsdag 20. september 2012

Isolat opphevet!!

Torsdag 20.9.12 ...skjer ingen ting tidlig på mårran her,så i dag hadde jeg bestemt meg for å dra meg på mårran...ble vekket av en telefon 7.45 fra en utålmodig Småfrøken...jeg hadde jo lovet å ringe henne før hun skulle på skolen...jaja,da fikk jeg en prat med henne og sovna igjen...

...neste telefon var fra mannen min 8.41...han ringte for å sjekke om jeg kom gjennom på mobilen hans i dag,for det gjorde jeg ikke i går og nå gikk han ut i hagen for å begynne å sette opp mur...jeg la meg ned igjen,fremdeles for tidlig...det gikk 5 minutt så kom min sykepleier på dagvakt...

...hun hengte opp min Gentamycin-kur som jeg får 1 gang i døgnet...det er ikke for lite de pøser inn i meg i løpet av døgnet...etterpå var hun så snill at hun hentet frokost til meg...det vanlige ja,2 knekkebrød med brunost osv..

...neste post er å vente på legevisitten og høre hva legen har å si...kommer han like tidlig i dag tro...???...det som jeg har syntes vært så greit disse dagene her nå er at det er kun 1 lege og min sykepleier som kommer på visittene...

...da slipper man liksom den der overvåkningsfølelse og følelsen av å ligge på utstilling...blir noe helt annet når det da er bare en lege og "min" sykepleier som iallefall har litt kjennskap til hvorfor jeg er her...istedet for en hel skokk av ukjente folk...som står og glor...hihi...jaja...

...legevisitten var forholdsvis tidlig ute i dag også,det var greit,for jeg venter på å få dusjet av meg alle basseluskene jeg visstnok skal ha på huden og få komme oppi ei rein seng igjen...deilig...

...resultatene fra legevisitten ble jo av det positive slaget...jeg slapp ut av isolat i 16-tida i dag...juhuuu..deilig å være fri og frank igjen,selv om jeg svært sjelden går og tasser i gangene her...det er jo bare sykdom og elendighet å se her likevel...

...men jeg fikk da omsider druene mine da som var i boksen med knask fra min eldste datter...og jeg var ute og henta knekkebrødene mine til kvelds..hihi...sto over både middagen og suppa på ettermiddagen i dag også...middag har aldri vært min livrett...

...og den andre gode nyheten er at jeg kaaaaaanskje får reise hjem i mårra...jippiii..og da vet jeg at det er ei lita ei hjemme som er glad for at mamma kommer hjem...men det er avhengig av at blodprøvene går rette veien slik de har gjort og at det ikke skjer noe uforutsett...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar