onsdag 16. januar 2013

Lang dag...

Tirsdag 15.1.13 ...brrrr...skulle nok bare beholdt sokkene og toppen på da jeg la meg...jeg hakka tenner da jeg sto opp,sånn frøys jeg...brrr...klokka 8 ringte jeg inn for  høre hvordan blodprøvene lå an til cellegifta og den var helt ok...

...så da var det bare å gjøre seg ferdig med mårrastellet og sette seg inn i bilen...jeg skal opp på 1k først før å få utskrivningspapirene og blodprøveskjemaene fra i går...det gikk fort unna så gikk jeg rett ned på poliklinikken til time med onkologen...

...det gikk ikke fullt så fort...han var litt ute å kjøre som vanlig så det tok vel 20 minutt og vel så det før det ble min tur der...det jeg var mest spent på var hvilket svar han hadde på hva årsaken er til disse innleggelsene mine og hva jeg kan gjøre for å unngå dem...

...jo...han mente at årsaken er rett og slett Taxolen,altså cellegifta...det er rett og slett kroppen som ikke tåler den...så løsninga blir å ta Medrol 8mgx3 og kvalmestillende 8mgx3 pr dag de 3-4 neste dagene fra cellegifta blir gitt...akkja,bare å gape opp og ta i mot,så får jeg se om dette hjelper...det håper jeg,for nå er jeg lei av alle innleggelsene etter cellegiftene...

...da det omsider var min tur hadde jeg selvfølgelig vikarsykepleier...min var der ikke...jaja,det kan jeg godta og hun hadde fått streng info(HIHI)om hvordan jeg bruker å ha/skal ha det alle de timene jeg er der,så det er ikke noe problem...

...så det var bare å bløyte skalpen,på med kjølehjelmen,hive seg nedpå senga og la sykepleieren gjøre sitt...vi var allerede langt ut på dagen...klokka var 15.30 allerede før jeg var ferdig i senga,kjølinga og cellegifta...etterpå måtte jeg innom apoteket på sykehuset og det tar jo sin tin tid...

...så kom mannen min og Småfrøkna og henta meg bortimot 16...men det skulle ta si tid før vi var hjemme...motorveiene vi skulle kjøre hjem på igjen var det 2 ulykker og komplett kaos...akkja,det ble en lang dag og jeg bare stupte i seng da vi kom hjem...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar