lørdag 5. oktober 2013

Harde tak røyner de,ja...

 
Tirsdag 1.10.2013 ...opp og hopp,en ny dag venter...det homper og går her i heimen...far i stua er forkjøla og hoster,Broremann har vondt i magen,men har også vært forkjøla...Småfrøkna er i alle fall sylta...den eneste friske her i huset er meg,tro det eller ei,som vanlig...

...i dag skal jeg på Curato i Stavanger for å ta CT av lunger og lever...har time kl 12.45 og skal drikke 1 liter vann før timen...men som sist begynte jeg mens jeg kjørte hjemmefra og mens jeg var på Løvås Bruktbu for å kjøpe flere bøker før timen begynte...det er ikke mange minuttene mellom de to plassene...

...klok av skade fra siste time for 6 mndr siden ba jeg dem med en gang om å hente avdelingslederen for hun klarte å finne blodåra etter at 2 andre hadde prøvt seg flere ganger uten å lykkes...jammen,de skulle baaare se om det kom noen fine blodårer,de skulle ikke stikke...!!...
...og slik ser jeg ut 3 dager senere...

..."og her var det jo en fin en "...!!... og hogg inn med nåla før jeg rakk å protestere...og gjett om det var vondt,det kom noen stygge ord,ja...!!!!...ååå...du har visst litt tørre og vanskelige årer...og jeg svarte JA!!!!!;det var derfor dere skulle hente henne som tok det på strak arm og første forsøk...


...Småfrøkna hjelper pappa med å pusse terrassegulv etter vasking og skrubbing...

Onsdag 2.10.2013 ...midt i verste jobbinga på ettermiddagen får mannen min telefon fra jobben...om han kan reise offshore i mårra i 10-tida...???...nå ble det i alle fall travelt for far i huset...han ville ha mest mulig gjort før han dro,helst bli helt ferdig...og det var bare 3 plankebiter som sto igjen...

...ny benk til neste sommer...blomsterkasse,kvilebenk,blomsterkasse...

...jeg og Småfrøkna hadde noen ærend i dag,så vi tok avgårde i 17-tida...hun har vokst utav det meste av rideklærne,så her er det bare å kjøpe noe nytt...
...Broremann har fått ny pc-skjerm og nye hodetelefoner med mikrofon...så da har begge noe å glede seg over på høsten...
Torsdag 3.10.2013 ...etter at jeg hadde kjørt mannen min til flyplassen så han var der i 9-tida, kjørte jeg rett hjem igjen...på med arbeidsklærne og frem med malekosten i dag igjen...jeg synes det er kjekt å male,men nå pga de vonde hoftene mine er det best å ha male arbeid som jeg kan stå mer eller mindre rett opp og ned å male...

...min største glede med å male er å se at det blir finere for hvert malestrøk...og det er noe som gleder meg...men dessverre hadde jeg et av mine uflaks-uhell...typisk...jeg stod på noe lealust makkverk da jeg skulle male topprekka på rekkverket...

...godt skrella av her,ja...

...og nå har jeg klippet av hudflyssene...
...så er det bare å sette på plaster og kommer seg i gang igjen...man kan ikke stoppe pga dette...

...det har jo blåst godt de siste dagene og mer skal det visst bli...ja,man kan visst si at høsten har kommet...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar