tirsdag 19. november 2013

På Harrytur med ungdommen...


Fredag 15.11. 2013 ...jippi...i kveld reiser jeg,sønnen min og dama på Harrytur til Sverige,så nå må det planlegges litt i forhold til kviling,siden vi begynner å kjøre seint...jeg brukte formiddagen til å pakke det lille jeg trenger å ha med meg...

...medisinen står alltid først på lista,så den er førstemann ut...et skift,pute og teppe til å ha på i bilen...toalettsaker,så har jeg vel nok bortsett fra boka og strikketøyet...

...jeg la meg til å kvile 13.15 og sovnet på flekken...stod opp igjen ca 17.30...fredagskveldens middag er pizza,så vi koste oss med det og The Voice...i 22-tida kom sønnen min med dama og med sin bil sånn at vi kunne kjøre ut til Sola for å hente leiebilen vi skulle ha på turen,for å være sikker på at vi fikk med oss alt hjem...

...vi fikk låne en flunk,ny Wolksvagen passat,stasjonsvogn,med så mange duppeditter og knapper at man kunne trengt,Norsk Teknisk Fagskole...hjem til oss igjen,bytte biler og avgårde med oss....lang kjøretur på natta og venting på ferja,som kunne gi oss en sjanse til en liten kvil i bilen...

...Horten/Moss(eller er det omvendt??) og over til andre sida og kjøre til Svinesund,men ble enige om å ta Nordby Kjøpesenter...2 timer til å vente på at alt skulle åpne,så vi slappa av i bilen til klokka var 9,da gikk jeg til matbutikken som åpna klokka 9 og handla litt bacon og en del andre ting...













..klokka 10 kom de andre to,da jeg kom tilbake med full handlevogn....så gikk vi et par timer på kjøpesenteret før vi bestemte oss at nok var nok...sjekka opp ferje hos Colorline og fikk plass på 13.30-ferja....så da kjørte vi til ferjeleie og satte oss i kø...la oss i kø,rettere sagt...

Lørdag 16.11.2013 ...shopping på ferja var fort unnagjort....det var litt sjø utpå,såAlternativer jeg var spent på om det ble spying på meg,med forrige båttur friskt i minne,men det gikk faktisk helt fint...ikke noe problem...kanskje jeg snart kan prøve meg på en annen båt-tur snart da tru...hmmm...
...godt å komme seg på hjul igjen for siste kjøretur hjem til senga...vi begynner å bli trøtte nå og det er fremdeles noen timer til vi er hjemme...så den siste timen ble det jeg som kjørte siden vi bare var 2 sjåfører...
...gjett om det var deilig å velte seg i bingen etter å ha tømt bilen for mine pakkenelliker...

Søndag 17.11.2013 ...ahh,ei deilig natt,men jeg tenker nok at det er 2 unger som venter med lengsel på litt snop...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar