onsdag 18. desember 2013

Cellegiftrunde 1 av 2

Mandag 16.12.2013 ...opp og hopp,ny uke,nye muligheter...i dag skal jeg inn på kreftpoliklinikken å få ny dose cellegift...og jeg håper inderlig at jeg slipper noen bivirkninger denne gangen,som soppen i munnen jeg fikk sist...det store problemet denne helga har vært å bestemme meg om jeg skal fortsette med kjølehetta eller ei siden håret allerede drysser...

...da jeg kom til sykehuset hadde jeg bestemt meg...jeg fortsetter...noe godt må det komme ut av at jeg bruker den...og kjølehetta stod klar med hvitt frostlag inni da jeg kom...for å slippe å rive av meg resten av håret brukte jeg hette denne gangen,men den var også våt...

...på med hetta,frys skallen og under dyna med meg...jeg lå de obligatoriske 3 timene totalt og var glad da jeg kunne ta den av...litt lettere å få hetta av når jeg hadde noe under,men jeg måtte lirke litt med en finger inni for å få den løs...isflakene drysset rundt meg...ut med meg og rett hjem...skal bli deilig med en kvil når jeg kommer hjem...

Tirsdag 17.12.2013 ...var forsåvidt fin i formen fra mårran av,men bestemte meg for å ta en tidlig kvil pga ei dårlig natt...gikk og la meg i 11-tida for å sove...sov ei lita stund men så våkna jeg av at kroppen var helt på tur og urolig over hele meg...

...måtte bare stå opp for jeg klarte ikke å ligge rolig...det ble bare verre og verre...å nei...!!!...er det sånn det skal bli...neste cellegifta er på lille-juleaften,da får jeg jo hele juleaften ødelagt,må jeg hoppe over den for å kunne kose meg på juleaften...???...føler meg småkvalm og ekkel også...og så vi som skal kjøpe juletre,pynte det og handle julemat i dag...

...mannen min spurte om jeg hadde tatt medisinene også og jeg svarte ja,så sikker var jeg...antagelig fordi jeg hadde tatt Medrolen som jeg har hatt utenom i medisinglass denne gangen...tidligere har jeg lagt den i dosetten med de andre medisinene med en gang...og det skal jeg fortsette med...

...så nå har jeg gitt mann og unger tillatelse til å sjekke dosetten min i slike tilfeller...bedre det enn å havne i slikt uføre en gang til...har opplevt det et par netter,men da har liksom første ting vært å sjekke dosetten...

...måtte bare kle på meg og håpe på at det kom seg etter hvert...da Småfrøkna kom hjem fra skolen dro vi avgårde for å kjøpe juletre...vi måtte også en tur til Jærhagen for å hente linser og handle litt mat til jul...men først ville jeg hjemom for å hente 15-medisinene,siden klokka allerede var 13.30...

...da fant jeg løsninga på mine problemer...mårramedisinene mine lå i dosetten...!!!...ikke rart jeg var småskjelven og i dårlig form...da var det bare å hive dem innpå og håpe på en rask bedring,og et lite pjuh i forhold til neste cellegift...da er det håp på både det ene og andre området...

...vi var innom kjøttbutikken for å kjøpe julemiddag og julepålegg...der lå det noen tørka griseører i en kasse...vi tok med oss noen til de firbeinte hjemme,mens vi grøsset av  å ta i dem...gjett om det ble jubel blant hundene da de fikk hver sitt...de ble helt elleville....

.....formen ble bedre ja,så da fikk vi gjort det vi skulle og kjørte hjem etterpå...etter en kjapp kvil ble det lettvintmiddag(risengrøt og rømmegrøt a la Fjordland)...mens jeg kvilte hadde de fått treet på juletrefoten,så etter litt juletre-frisering begynte jeg og Småfrøkna å pynte treet...det gikk fort unna...

...med lys og pynt på treet ble det julestemning med en gang,til tross for regnet som klasket mot ruta...hadde ikke gjort noe om vi hadde fått en halv meter snø,nei...jaja,vi får leve i håpet...
...før jeg tok kvelden bestemte jeg meg for å få tatt håret med maskina og bli kvitt røytinga...orker ikke å se hår over alt...puter,klær,senga...mannen min tok maskina og fjerna det meste...det litt komiske i det hele var at jeg hadde time hos frisøren i dag til juleklippen,men den kunne jeg bare droppe...

...jeg lot de lange krøllene mine i nakken være igjen,bare for moro skyld...da ser det jo ut som at jeg har hår når jeg har lue på meg,kan til og med ha hale...hihi...når det gjelder håret likevel så håper jeg at det kommer sterkt tilbake etter hvert,så får jeg heller gå igjennom enda ei jul uten hår...det blir jul nr 3...akkja...men jeg fortsetter med kjølehetta...og jeg ble veldig fornøyd med å ha tatt håret,det så fælt ut etter hvert...
...og så den morsomme rundingen min baki der da...fremdeles like fremtredende...
Onsdag 18.12.2013 ...da vi handla i går kjøpte vi en kransekakemasse og en med pepperkakemasse,og i kveld lagte Småfrøkna kaker av begge deler...til pepperkakedeigen fikk vi ny inspirasjon og smaksprøve i butikken...

...det var rett og slett bare laget ruller som ble skåret i skiver,tykkere enn vanlige pepperkaker og så steikt...de var kjempegode og sprø,og det ble våre også...og laget på halve tida i forhold til å stå og kjevle...hun brukte bare gaffel og lagte mønster og trykket dem litt flatere...

...stekes litt lenger og ble knallsprø og gode...mmmm...vi må kjøpe mer av den sorten...
 ...pepperkakene....
...kransekakene,ble litt for mye stekte...tar en ny runde på dem,hihi....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar