tirsdag 31. desember 2013

Takk for det gamle,godt nytt år!!!

Juleaften 2013 ...for et vær vi har hatt i natt og har nå på mårran...!!!...storm,regn,huset rister,lyset blinker,så nå har jeg satt i gang med kålrabistappa allerede i tilfelle strømmen ryker slik vi kan se på nyhetene at det har gjort andre steder i landet,og jeg vurderer sterkt å sette på pinnekjøttet også,skal tross alt dampes opp mot 3 timer...

...jeg gjorde klart det meste av middagsrettene med tilbehør før jeg gikk og la meg for å kvile...mannen min satte i gang med potet og grønnsak-koking,stamping av kålrabi mm så da jeg var ferdig med kvilen var det bare å kle seg og sette i gang med innspurten...

...eldstemann som også skal være her i kveld kom også nydusja og pepra med godlukt(etter ordre fra mamma) og stupte rett i nye finklær som hang her og ventet på ham...det ble en koselig kveld med masse pakker og kos,i storm og regnvær...alle ble fornøyd med pakkene de fikk...men munnen min plager meg,det er sikkert...

 1.juledag 2013 ...ahhh...godt å slippe vekkerklokka,men natta har ikke vært så god,med svetting og begynnende sopp i munn og svelg som definitivt er mest smertefull om natta...ja,jeg har allerede satt i gang med behandling bestående av Mycostatin som sprutes i munnen og ----- som er tablettkur...

...men no herk er det og jeg vil ikke bli fratatt cellegifta pga dette...eller...blir det mye verre enn dette uten bedre behandling så holder det hardt...vondt å sove,spise,drikke,pusse osv...deilig med en dag med rolige tider,på aktivitetssiden i alle fall...

...det har blitt noen runder med Empire Monopoly...men alle er enige om at dette har blitt en "fattig"-utgave av Monopol...startbeløp med 1000 kr,og gatetreff koster en slikk og ingenting og vi sitter her med en følelse av at her er det noe muffens...skitværet er på plass både natt og dag...jaja...

2.juledag 2013 ...huff...uvær og sopp i munnen er en dårlig kombinasjon,ingen tvil om det...dårlig med søvn både natt og dag...samtidig så roter tankene mine litt rundt og rundt...jeg har jo sagt at jeg fortsetter på denne cellegifta uansett,fordi det er få igjen,men jeg vet ikke jeg...

...jeg skal jo ha livskvalitet også...det har jeg ikke hatt så mye av de siste dagene...det jeg spiser smaker ikke godt og det jeg spiser gjør vondt

Fredag 27.12.2013 ...ringte inn til sykehuset på mårran i dag for å få noen flere tips ang soppen jeg har i munnen som definitivt ikke blir bedre,bare verre...Salvie-te var et forslag og sitron i drikkevannet et annet...jaja...

...for vel komme meg en tur på apoteket og kjøpe denne teen,har en sterk mistanke om at den smaker noe som absolutt ikke faller i min smak,men må man,så må man...dette blir nok også den jula jeg ikke la på meg...som i fjor...og jul uten hår...i år som i fjor...

Lørdag 28.12.2013 ...i dag har vi tenkt oss en tur ut og få gjort  noen ærend...en gave fra jul må byttes,vi har problemer med å få 2 stk nye mobiler Samsung Galaxy S 4S til å virke som de skal...mens de 2 som ungene overtar etter mamma og pappa,2 stk Galaxy3S virker som de skal...grrr...jaja,av 2 nye mobiler og 2 nye pc-er kan man vel ikke forlange mer...

Søndag 29.12.2012 ...deilig bare å slippe av og ikke være nødt til noe...nettene er fremdeles ikke noen drøm,mens dagene er litt bedre,men jaggu begynner tålmodigheten å ta slutt når det gjelder soppen...jeg er trøtt snart døgnet rundt og middagskvilene har vært oppe i 3 timer og vel så det...jaja...

...ellers så er tempen litt høy her for tida når det gjelder å få 4 mobiler og 3 pc-er i gang...jaja,det kommer vel i gang til slutt...har sagt det før jeg...ikke bytt det du er fornøyd med,det nye blir det bare herk med til det endelig går seg til...

...i natt har jeg fått vanvittig krampe i den ene leggen...forstår ikke hva jeg har gjort...musklene er knallharde på leggen...er vel en av bivirkningene det også tenker jeg...det forsvinner vel etter hvert det også...

Tirsdag 31.12.2013 ...Nyttårsaften 2013...da har nok et år passert...og jeg lever enda...faktisk...jeg er sjeleglad for hvert år jeg fremdeles er her,og er så freidig å håpe det samme igjen...jeg har mistet mange medsøstre i året som gikk og føler med deres etterlatte...

...disse høytidsdager må nok føles ekstra vanskelige for dem...mer enn en gang har jeg tenkt på hvorfor vi blir født når vi skal ende opp med sykdom og død...leenge før...

Til slutt vil jeg takke alle mine lesere for året som gikk og ønske alle et friskt,godt,nytt år!









 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar