søndag 14. november 2010

å du svett å du gru.....

Søndag 14.11.10 Våkna 10.30 i dag...snille unger som lar mamma sove ei stund..men nå er det vel bare å komme seg opp...kan ikke ligge her hele dagen...vi har andre ting å gjøre...

Etter en sen frokost er det på tide å komme seg avgårde til svømmehallen...den åpner klokka 13.00 og vi er på plass i rett tid..som vanlig..men søndagen er  litt kaotisk så jeg må pløye meg litt vei innimellom folk og fe for å få svømt mine 1250 meter..men jeg gir meg som kjent aldri...etterpå ble det en times kos med småtrolla før vi ga oss..

Etter å ha hatt to turer hjemom,første gang fordi mamma har glemt å ta med seg medisinene,andre gang fordi ungene glemte å ta med seg posen med saftflasker og pop-corn...jaja...ikke bare jeg som glemmer..så er vi på vei til kinoen...heldigvis så hadde vi nok tid til begge deler...(egentlig skulle vi kjørt på direkten..)

I dag skulle vi se Grusomme meg,kan anbefales...begge ungene lo så de hoppet i stolene og jeg syntes også den var kjekk...det var faktisk nesten full sal til tross for at det var farsdag i dag...var redd for at vi kom til å bli nesten alene i salen jeg,fordi det var bare 6 solgte billetter da vi bestillte på nettet i 12-tida...men,nei...

Vi var hjemme igjen litt over 18.00,da hadde jeg gitt Småfrøkna beskjed om å rydde i buret til Gismo,mens jeg støvsugde...det skar seg litt etterhvert...barne-tv og arbeid er en dårlig kombinasjon så det endte med at jeg måtte ta den jobben også,samtidig med støvsuginga...svetten sila som bare det...

Bedre ble det ikke da jeg hørte kjefting på kjøkkenet da ungene skulle finne seg kveldsmat...akkja...en eller annen hadde smelt kjøleskapsdøra litt hardt igjen så minst 6-7 egg hadde kræsja inni kjøleskap,i hyller og skuffer...nedover dørene og på gulvet...og egg er jo håpløst å få opp fra et gulv,til tross for litt hjelp fra Yezzy...

Det ga meg en halv times ekstra-arbeid i tømming og vasking av kjøleskap og gulv...akkja...og jeg som hadde mer enn nok å gjøre fra før...og svetten fortsatte å sile,så da jeg var ferdig var det bare å hive av seg de klærne jeg hadde byttet til da vi kom hjem...de var gjennomvåte av svette..

Etter at ungene kom seg i seng har jeg sett på Robinson,samtidig som jeg har ryddet vekk alt som heter julegavepapair,bånd,tape mm som har okkupert hele spisebordet i 2 uker..nå kommer gubben hjem i mårra så da er det vel på tide å rydde unna litt...for ikke å snakke om de klærne som ligger på hans side i senga...forstår ikke hvordan det bare hoper seg opp der...hmm..

Jaja..nå er klær til ungene klar,matbokser og tallerkener satt frem på benk og bord...travelt i mårra.for det første er det mandag...ukas verste dag for ungene å komme seg opp, så skal jeg være hos legen 8.40 for å få de berømmelige sprøytene,fysio 9.15,så er det rett til flyplassen for å hente gubben..så er det bare å håpe på at helikopteret er i rute så jeg slipper å sitte og vente...nei,nå er det senga,folkens...natti!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar