fredag 29. april 2011

...grr....knitreknitre...

Tirsdag 26.4.11 ...jeg kunne bli så ælg!!!...jeg skulle på legesenteret...for to,ev tre ting...hente resepter,ta blodprøver,ev få satt sprøytene mine hvis de hadde tid...jeg begynte i luka for å hente reseptene mine og spørre om de hadde tid til å sette sprøytene mine,som jeg først var innom apoteket og hentet før jeg gikk opp dit...

...jeg skulle hente resept på lyrica 150 mg,jeg ba spesifikt om 150 mg da jeg ringte og bestillte,den var jo da selvfølgelig på 75 mg fremdeles...så hadde jeg bestillt resept på Oxy-Contin 40 mg den 4.4,den var selvfølgelig ikke skrevet ut,legen var på sykehjemmet og ingen andre leger kunne skrive den ut...og jeg var tom for den,hadde bare t o m morgendosen...

...hun sa at jeg fikk komme tilbake i morgen og få resepten på Oxy-Contin,det går ikke sa jeg...får jeg ikke medisinen i dag er jeg dausjuk før kvelden kommer,så det går ikke...hun bare dro på skuldrene og trykka som en gal på pc-tastene,som om det kunne hjelpe...grrrrrrr....

...det ble masse mumling frem og tilbake av dama bak disken og jeg kjente at sikringene røyk en etter en i sikringsboksen min...dette er nemlig ikke første gang...det skjer gang etter gang...enten er de ikke skrevet ut,eller så mangler det noe,eller så er det feil....grrrr...men hun kunne jo ikke noe for det,mente hun...

...jeg sa at det er på tide at de gjennomgår rutinene sine,for en plass er det en svikt,siden det så ofte er noe feil med et eller annet,så noe måtte de kunne gjøre...her kommer jeg på bomtur gang etter gang,ens ærend for å hente resepter og jeg blir møkklei og møkksur av det...

...hun var ikke sikker på om jeg kunne få tatt sprøytene mine,men hun skulle mumlemumle...jeg ble så irritert at jeg bare sa at jeg får iallefall gå og få tatt de blodprøvene mine....som sagt,så gjort...etterpå gikk jeg bare rett ut og ga blaffen i både resepter og sprøyter...nok er nok...dette gidder jeg ikke!!!!

...og jeg kjørte,og kom hjem,som et illsint lemen...og tilbragte resten av i dagen i et nydelig sommervær...på kvelden kjørte jeg sykkelen min til Intersport for service og litt nytt ekstrautstyr...

4 kommentarer:

  1. Huff da, dette hørtes tungvint og dumt ut. Her hos oss kan vi bestille respeter på internett, og bestille time, og spørre enkle spørsmål til fastlegen vår. Et helt utrolig flott system. Så kan vi selv velge om vi vil hente resepten på legesenteret eller om de skal sende den til apoteket. Når oppdraget er utført får vi en sms. Jeg har også benyttet dette systemet da vi var i Japan og ble syk, kommuniserte med legen på internett ang både medisinering og behandling. ALLE legesentre i landet burde være kommet så langt!!

    SvarSlett
  2. I Norge er vi kommet så langt at mail finnes ikke på større legekontor, journaler kan IKKE sendes elektronisk, ergo de må kopiereres for hånd og sendes i snailmail og det samme gjelder MR / CT bilder som skal flyttes fra Haukeland til Riksen.Utrolig men dessverre sant. De skal være glad det ikke var meg som ikke fikk medisiner som forventet. Da er jeg redd de hadde buret meg inne for vold, haha.

    SvarSlett
  3. Hei. Leser bloggen din fast, men har ikke kommentert før,-) Men nå måtte jeg bare for dette opplever jeg også gang etter gang. Du og jeg er vel omtrent i samme situasjon så vidt jeg kan forstå og jeg vil iallfall bruke tida mi på annet enn sånt tull. Jeg har forresten kuttet helt ut en spesiell apotekkjede som jeg opplever som totalt useriøse. De har snart bare bodylotion og såper der. Selv om det er nærapoteket mitt så er det mye bedre å heller kjøre et stykke og håpe på bedre service og mulighet for at de har "vanlige" medisiner på lager. Hilsen fra Trondheim

    SvarSlett
  4. Hei eljos...
    Litt sen med å svare,men...
    Det systemet hos deres legesenter hørtes helt max ut,hadde det bare vært sånn her også,men det er vel lenge til tror jeg..og ikke minst det med å velge hvor man vil hente resepten..det hadde spart meg for mye tid!!

    Hei Egil!
    Ja,det skal visst være om å gjøre å lage det så tungvint som mulig!! Godt det ikke var deg som var der,da...hihi...

    Hei Trondheim!
    Kjekt å høre fra en ny leser! ja,jeg har også merket meg det samme...det siste nye er at de har begynt med produkter fra Bodyshop også...den syns jeg tok kaka!!
    Jeg skulle ønske at de kunne klare å lage et system for resepter og medisiner som gjorde at vi pasienter kunne spart oss for mange bomturer og irritasjoner....ser du skriver at du er i samme situasjon som meg..håper du har gode dager til tross for sykdom....det gjelder å ta vare på de gode dagene og glemme de dårlig..

    Stoor klem til dere fra meg!!

    SvarSlett