søndag 17. juli 2011

Latmannsliv...

17.7.11 ...joda...dette kan man like i lengden,ja...soool,sooommer,varmt vann,varm luft...akkja,man hadde vel gjerne blitt lei hvis man hadde hatt det sånn hele året,eller???

...vi koser oss iallefall...livet består stort sett av sove,stå opp,bade,sole,spise,shoppe,sove,spise,bade osvosv...joda,et slikt liv kan man like ei stund......i slikt vær er også formen min på topp,ikke minst når jeg også har dratt med meg en ekstra madrass...

...noen alvorlige øyeblikk dukker likevel opp...også her...ei lita jente med store bekymringer for mamma,hennes sykdom,blir hun frisk? og videre i den leia...og det er jo nettopp sånne stunder som er min store sorg midt oppi min sykdom...

...sorgen og tårene jeg påfører de rundt meg,på grunn av MEG er også MIN store sorg...det viser seg at de tunge tankene dukker opp både på skolen og hjemme,og kan være årsak til andre problemer som følge...jeg skulle gitt alle pengene i verden for å komme meg ut av mitt uføre og de problemene jeg påfører dem,men desverre...det nytter nok ikke...

...likevel er det viktig å ta vare på alle de gode øyeblikkene,ta vare på alle de gode stundene og gjøre det beste ut av dagen i dag...
Vi tar tøysebilde på egen hånd...

Å du å du...her skulle Nintendogutta vært...300 spill i 1 for en slikk og ingenting...bare mååå ha...

Mamma blogger i resepsjonen..psst..(samme kjole som i fjor...)

Småfrøkna jakter på småkryp...denne var heldigvis død,men....
Jaja...mens jeg blogger ser mannen min fotball på pc-en sin...ungene har rømt ned til spilleautomatene med påfyll av penger for tredje gang...er det dette som kalles å kjøpe seg fred eller???...

...Mommo-gutten ser heller ikke ut til å lure seg ut før termin som er den dagen vi kommer hjem...like greit det at han holder seg der til jeg kommer hjem...hihi...men det synes nok ikke den vordende mamma nei...men hvorfor skal hun ha det bedre enn jeg hadde det???!!!...hihih...

...nei...nå tror jeg det får være nok for i dag,man skulle kanskje lese litt nyheter hjemmefra også...??...jaja,ser på 10-dagersvarselet fra VG i går at det er bare regn i vente,så det var visst rette tida å reise på..hihih...tuddeluuuu.....

4 kommentarer:

  1. Hei

    Har lest bloggen din en stund, men har ikke kommentert før nå. :-)

    Jeg blir helt imponert av stå-på-viljen, og hvordan du klarer å se så positivt på ting til tross for situasjonen du er i. Helt fantastisk. :-)

    Ser ut som om dere koser dere på ferie! Ha en flott sommer videre.

    Hilsen Thea

    SvarSlett
  2. Hei!
    Høres deilig ut med ferie der solen skinner og det er varmt og godt:))kos dere masse og håper at tunge tanker også kan ta ferie. Nei det er nok ikke lett for de små alltid, som har en mamma som er syk.Barna er heldigvis mye flinkere til å leve i nuet enn vi er så forhåpentligvis så klarer de å kose seg også og glemme det leie. Du er jo slik en god og flott mamma og du skal jo leve leeeenge....
    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Hei :)

    Som skapleser av bloggen din over lengre tid, er det på tide med en liten kommentar. Leser og vil gjerne legge inn noe,- skal bare gjøre noe annet ferdig først, og så går tida!
    Føler så med deg der og forstår deg så godt med problemstillingen omkring barna og din sykdom. Veldig vondt - har ikke noen truende sykdom selv, men har opplevd en del og vet at livet er skjørt og at det er viktig å ta vare på øyeblikkene - her og nå - ingen av oss har noen garanti for noenting, men forstår jo at alt med ett blir helt konkret alvor med en diagnose.
    Må bare si at gjennom lesing av bloggen din glemmer jeg nesten diagnosen din, for et menneske med slikt humør, pågangsmot og spirit skal man lete lenge etter! Skjønner jo at du ikke legger ut "vrangsida" av sykdommen din her - men allikevel skinner det igjennom at du er et gjennom helstøpt menneske. Vet av erfaring at din livsinnstilling og fysiske utfoldelse (til de grader!) legger mange år til livslengden!

    Nydelig bilde av deg og dattera :)

    Så må jeg si til slutt - samme kjole som ifjor - gjør det noe da når den er så flott og dama inni med?

    Følger deg videre og fortsatt lykke til! :)

    SvarSlett
  4. Hei Thea! Kjekt å høre fra en leser som har fulgt med en stund...vet jo at det er mange som leser uten å kommentere...leserstatistikken vitner om det..vi har kost oss masse og hatt en fin ferie..
    Takk for gode ord.

    Hei Ingunn..joda..heldigvis er barn slik laget at sorg og glede går hånd i hånd..

    Hei Heidi! kjekt å høre fra deg også..som jeg skrev over ser jeg at mange leser uten å kommentere..skapleser var jo et artig ord da...stjeler den jeg.. men jeg vet også at de som er skaplesere gjerne kunne lagt igjen en kommentar fordi jeg vet at mange av dere har mye visdom/erfaring å komme med,så dere er alle hjertelig velkomne!! Takk for mange gode ord,jeg prøver å skrive slik livet mitt er og jeg prøver også å vise den sida av livet som er vanskelig..
    Kjolen min,ja..den er blitt en feriefavoritt siden den ble kjøpt på Mallorca for ørten år siden..den er så lett,tynn og god å ha på..er slik laga at ingen av ferievalkene kommer på trykk..hihi..takktakk og ser frem til noen kommentarer fra deg innimellom!!

    Stor ferieklem til dere alle!!

    SvarSlett