torsdag 21. juli 2011

...feriedager...

Tirsdag 19.7.11 Joda...dagene går så fort...så alt for fort...deilige dager i sola...

...alt får vi rett opp i hendene...frokosten står klar...solsenga står klar...bedene er luket...gresset klippet...senga oppredd...brusglasset kommer på bordet kort tid etter forespørsel...parasollen er på plass på ved strandstolene på null komma svisj...

... men samtidig så gir det meg en liten følelse av at disse menneskene er verd litt ettertanke...jeg ser de samme folka på jobb fra grytidlig morgen til sein kveld dag etter dag...hva er lønna deres og hvor er fritida deres???...

...hvor er HMS???...jeg ser dem med bare bein foran gress-og kant-klipperen...ingen vernesko her nei...de har ingen hjelpemidler ved ubekvemme arbeidsstillinger,så her er det nok en del vonde kropper ute og går...???...

...de går og samler søppel fra oss turister ved basseng og strand mens svetten siler midt i verste solsteika og vi kan sitte i skyggen under parasollene og kose oss med noe kaldt å drikke...hva er lønna deres...???..

...de knar kroppene våre nede på SPA-et i både en og to timer,hardt kroppsarbeid...og jeg ser at det er ikke snakk om 3 minutts pause mellom hver kunde...de tar imot oss på samlebånd en etter en...hvor er påkrevde pauser,matpauser osv for dem da...???...

...og vi nordmenn klager på våre arbeidstider,-pauser,-forhold,-lønn osv...burde vi ikke være glade for det landet vi bor i,de forholdene vi jobber under,når man ser hvordan forholdene er her...???...

...kanskje man iallefall burde gi folka her et ekstra smil,et ekstra takk og gjerne litt tips for godt utførte tjenester...???...jeg tror ikke lønna er så mye å bli feit av...tid med familien heller skral...

...hvert et menneske vi møter på vår vei i ferien er med på å gi oss en god ferieopplevelse og har vi noe å klage på tror jeg det bør være de på toppene,med de feteste titlene og lønningene er de som skal få skrapa...ikke de på "gulvet" som svetter og sliter for lønna si...eller???...

...det var mitt lille tankesukk i dag...og kanskje noe til ettertanke...???

...i kveld ble det et lite raid i sjappene ute på hovedveien for å finne ny bikini til meg...jeg og ungene dro avgårde for å prøve å finne en fin en,mens mannen min dro på nabohotellet som har en flott tattoo-shop for å avklare tidspunkt for å fornye oss litt der på den fronten...

...vi ble lokka ut i galskapen for noen dager siden,så vi har allerede vært og sett på hva vi vil ha,men vi måtte ha ett døgns betenkningstid,så han skulle innom for å bekrefte,betale delsum og se litt mer på ev annet motiv...jææææælp,hva har vi kasta oss ut i nå da...hihi..

...mannen min skal friske opp og endre litt på skilpadde m sjø-motivet som han har på den ene armen fra før av og så skal han ha 4 delfiner på andre skuldra= familien...

...så var det meg da...jeg har jo ei langstilka rose på stumpen fra før av...men jeg har jo lenge siklet etter en tatovering på fotblad-ankel-vrist...så det blir en stilk som slynger seg oppover med blomster og sommerfugler...og så så jeg en nydelig liten sommerfugl som jeg skulle få med på kjøpet...den skal jeg ha i nakken/bak en plass...tror jeg...bilde kommer etterhvert...

...ja,nå blir det nok ramaskrik tenker jeg...hihih....vi tar dem på lørdag før vi drar hjem,siden vi ikke kan bade osv med ny tattovering...greit å ha noe pent å ta med seg i grava,vel,folkens???...jada..galgenhumoren lenge leve...hihi...

Onsdag 20.7.11 ...en strålende dag har vi hatt igjen...men fyttirakker`n så varmt...i dag passerte nåla 40 gr,vi var ved bassenget i dag og det var rett og slett kvelende(men jeg klager ikke altså!!!!)...

...mitt problem er jo at jeg svetter mye fra før av i varmen,men i dag var det så gæli at solkremen rett og slett bare rant rett av,så i dag er jeg for første gang i ferien en smule rød på kinnbeina...på ungene har det også blitt litt rødt på kinn og armer fordi solkremen ikke ville feste seg ved smøring nr 2 utpå dagen...

... de trakk tidlig innomhus pga av varmen og det var like greit så lenge solkremen ikke henger på...bassenget passerte 30 gr og sjøen mente de lå på rundt 27-28 gr i dag...så det har vært en varm dag,over alt(men vi klager ikke)...

...men da er det deilig å komme inn på hotellrommet der aircondition har gjort det passe kjølig da jeg kom inn som sistemann klokka 16.30...Småfrøkna mente at jeg hadde rekord i badetid i dag for hele ferien...tror hun har rett i det...


Ungene i god 71 gr N-stil...


Her er et grovriss av min nye tattoo jeg får på lørdag..men jeg skal ha den i farger,dette er tegnet på med tusj...

5 kommentarer:

  1. oioi leste om tatovering i vg nå Det var skremmende men det er vell fag folk dere er hos.har sett noen som har noen for mange tror ikke det er så fint nå en blir 80-90 år. ja vi er ikke like og godt er jo det.Her har vi glamat koselig og være med på det liv i byen bra vær tilnå iallefall håper det forsetter...ha en fin ferie videre....høres flott ut. luxus liv er bra en gang sånn av og til.klem fra mia

    SvarSlett
  2. Jasså ja..... det var jo sånn tatto jeg viste deg for en stund siden at jeg kunne tenkt meg! Men greit det... da får hvertfall en av oss den hihi :) Jeg hadde nok aldri tatt den uansett :P

    Kan du ta en dukkert for meg og????

    KOs dere siste dagene nå da.

    KLem fra den etterlatte dattra di i Norge.... *knegg*

    SvarSlett
  3. God tur hjem. Håper dere får en fin flytur uten masse ekstra tull etter terroren i Oslo. Stor klem til dere alle.

    SvarSlett
  4. positive deg. du er et forbilde for oss alle. god ferie og kjempeklem. tøff tatto. Marit

    SvarSlett
  5. Hei til dere alle 4.
    Har ikke fått med meg innslag i VG...men jeg hadde ikke tatt noen tatovering her nede hvis det ikke hadde vært for at tatoveringssjappa lå på nabohotellet vårt og alt var rent,pent og utstyret sterilt..hadde aldri gått til "en i gata" og de var veldig profesjonelle..
    ...og gammel blir jeg jo aldri,Mia...hihih...
    ...det var det jeg tenkte,N,at du tør ikke..da blir det meg..hihi...
    ...flyturen ble kjempebra,den Egil...
    ...Marit:jeg synes også de ble bra...ble jo tegnet på frihånd...litt kult da..å ikke plukke fra en katalog...
    Klem til dere alle som følger med her i ferien...

    SvarSlett