tirsdag 20. desember 2011

Ulykkesdag og 4. søndag i advent...

Søndag 18.12.11 ...søndag,men ringeklokka på..har ikke tid til å sove vekk halve formiddagen,så jeg dro meg opp da klokka var 10..etter frokost og oppvåkning dro vi ned til idrettshallen og kjøpte juletre..bare 450 kr betalte vi i år...vi har vel betalt opp mot 900 tror jeg,men det var i Sandnes...i år ville jeg støtte idrettslaget vårt istedet...

...da vi hadde fått juletreet inn i garasjen satte vi i gang med å dra resten av julepynten ned fra loftet...på tide å sette inn siste skuddet i julepyntinga...MEN...de fleste ulykker skjer i hjemmet,jeg skalla hodet i ei skapdør av metall som sto åpen og blodet silte...dette er hva jeg har prestert i løpet av dagen,med arbeid med mer...

Dette er ETTER at den verste blødinga hadde stoppet...
...jaja....juletreet er i hus,resten av julepynten er kommet ned fra loftet,jeg har fått hull i hodet som stadig blør og kanskje skulle vært sydd?,halve porsjonen med pepperkaker er steikt,jeg har fått brannsår på underarmen som jeg ikke tok meg tid til å behandle med kaldt vann,noe jeg gjorde i morges da jeg fikk servert en kopp med kokvarmt innhold som jeg i stedet for å slippe det i gulvet,satte den ned der den skulle stå og ble sittende med våt klut med isbit i mellom de svidde fingrene...

...i 19-tiden ringte jeg etter mye frem og tilbake til legevakta for å høre hva jeg skulle gjøre...det var vanskelig for meg,med bare unger i hus,å avgjøre om det burde syes eller ei...jeg fikk time 20.15,for hun mente de burde få se det...

...Småfrøkna ble med og syntes veeldig synd på mora si...det ble fort avgort at det måtte syes,så etter å ha rota rundt og vasket i såret,renska og nappa ut hår fikk jeg bedøvelse først...det er altså IKKE godt å få kjørt bedøvelse inn i et skadet sted...

4 flotte blå sting...
...jaja..i kvellinga ringte jeg til legevakta og de mente at det var best at jeg kom inn til en sjekk...jeg ble lagt på benken og de begynte å rote oppi der og det endte med at;jo,dette må vi sy,ingen tvil om det...så jeg endte opp med 4 sting,stivkrampesprøyte og 350 kr takk...jaja...det er i hjemmet de fleste ulykker skjer...ingen tvil om det...

...tja...nå vurderer jeg om jeg våger å gå ned kjellertrappa for å henge opp klesvaska,men kanskje jeg skulle la det være???.det mangler jo bare at jeg ramler ned trappa og brekker noe...jaja,den som lever får se....
Vi tenner fire lys i kveld
og lar dem brenne ned
for lengsel, glede, håp og fred,
men mest allikevel
for fred på denne lille jord
der menneskene bor.

1 kommentar:

  1. Gomorgen oi fælt kutt.håpe du har det bra og alt er under kontroll.
    Må julen bli fin og gi ro i sinnet
    La alle problemene bli små og forsvinne
    La dagene som kommer bli gode og fine.
    God jul til deg og dine. klem mia

    SvarSlett