fredag 11. mai 2012

Det går mot helg...

Onsdag 10.5.12 ...akkja...nattesvetta er ikke fraværende.nei...den er tilstedeværende...hver eneste natt...jeg våkner av den blaute hodeputa og snur på den...eller lakenet som er vått og prøver å flytte meg litt i senga...helt til jeg til syvende og sist må ut på gulvet og gjøre noe med problemet...akkja...

...Småfrøkna skal til tannlegen i dag klokka 11,så jeg henta henne 10.45...hun har klart å slå en bit av en jeksel,men hedigvis var det ei melketann,så det var ikke en varig skade...etterpå ble hun svippa tilbake til skolen og jeg dro rett hjem igjen for å slappe av og få meg en kvil før ungene kommer hjem fra skolen...

...i disse dager sitter jeg og ser etter sydentur til meg og ungene...vi skal ha 2 uker,men vet ikke helt når og hvor hen enda...det er like vanskelig hver gang å bestemme seg for hvor man skal reise...det som er irriterende er at ingen flyr fra Stavanger til Egypt om sommeren,så hvis vi skal dit må vi reise med to fly,via Oslo...det er litt kjedelig fordi det går så ekstra lang tid og mye tid i venting...litt dumt det der...

...Småfrøkna skal ri i kveld og har gleda seg sånn at dagene nesten ikke har slept seg avgårde...hun kom tilbake med et smil som gikk fra øre til øre...hun hadde fått ridd masse og hun og Evy hadde kost seg med både ridninga og i stallen...ingene tvil om at hun elsker dette...!!!...

Torsdag 10.5.12 ...i dag kom mannen min hjem igjen...jeg henta ham på Ålgård i 13-tida...så da er vi fulltallige igjen her i huset...

...jeg ble sittende og surfe litt på nettet igjen for å se etter ferietur...vi er jo veldig glad i Egypt da,og vi var jo enige om at neste gang SKAL vi til Naama Bay igjen...Novotel Hotel er favoritthotellet også da...og jammen var det ikke ledig der...

...så dermed hadde jeg plutselig bestillt 2 uker til Novotel til meg og Småtrolla fra skoleslutt..meeen...vi må jo via Oslo da...det er jo minuset...men skitt au...vi reiser fra Stavanger fredag kveld og overnatter ved flyplassen til lørdag morgen...flyet går 8.30...

...vi kommer hjem igjen på lørdag kveld 20.45 og rekker ikke siste fly hjem så Storebror kommer og henter oss med bil og kjører oss hjem på natta...litt pes,men det får heller være sånn...da kommer vi iallefall dit vi helst vil...så nå gleder vi oss som bare det...det er jo bare 6 uker til...

Fredag 11.5.12 ...da var vi jammen kommet til helga igjen...jaja...da er det bare å sette igang med klesvask og helgevask...det trengs...men hvordan jeg jobber...???...10 minutt jobb...5 minutt tørk foran vifta...10 minutt jobb...5 minutt tørk foran vifta...akkja...sånn går nu timan...

...det tar sin tid å bli ferdig på den måten,men jeg gidder ikke å bli så aldeles gjennomblaut og vasstrukken...

...men det som virkelig begynner å irritere og deprimere meg nå er at det begynner å snike på seg ekstra kilo sakte og sikkert...det er bivirkning av medisiner jeg går på og jeg kan ikke gjøre en skit med det!!...men kjekt er det ikke...og de legger seg på den typiske kjerringplassen...rundt mage og rygg...og sikkert litt i trynet i tillegg til det Medrolen har lagt igjen der...

...for meg som har slitt halve livet for å holde vekta pga PCO,men likevel klart å holde meg under mi akseptable grense er det deprimerende å se at vekta stiger sakte men sikkert...som mannen min sier...du kan jo ikke spise mindre enn det du gjør nå...så hva gjør man da...???...

...de kommer jo pga medisinene og jeg kan ikke kutte dem ut...desverre...men jeg føler meg ikke vel...føler meg stinn som ei tønne...det positive er jo at jeg blir nødt til å kjøpe nye klær,men akkurat nå er faktisk ikke det så kjekt...ikke når det er av sånne grunner...

...og det er iallefall ikke kjekt når det går mot sommer og mindre klær på kroppen...akkja...noen har for mye og andre har for lite...sånn vil det vel alltid være...

...LIVET ER IKKE DE DAGENE SOM GIKK,MEN DE DAGENE DU HUSKER...

11 kommentarer:

  1. Hei Synni! Akk ja, den vektøkningen kjenner jeg også til, og det er ikke morsomt nei!!! Føler meg ikke vel med de ekstra kiloene, og de dårlige knærne mine blir jo ikke akkurat bedre av å bære min tunge kropp! Pga, knærne får jeg jo heller ikke gått så lange turer med hunden min, og dermed øker jo kiloene enda mere. Uvant er det, jeg har liksom ikke hatt særlige vektproblemer før. Men hva skal man gjøre da? Vi er jo helt avhengie av disse medisinene....
    Heldigvis slipper jeg slike fæle svettekuler som du sliter med, det må være pyton!!
    Nå skal jeg ha min uke fri fra medisinen, og det er godt. men øynene renner og svir, og er så røde at man skulle tro at jeg hadde vært på rangel i 14 dager!! Knærne verker, ja kort sakt, alt er som det bruker å være! Men likevel, vi må være evig takknemlige for at det finnes medisin som hjelper oss, alternativet er jo så uendelig mye verre....
    Så vi får stå på, vi klarer dette også vi!!
    Stor klem, og god helg fra Tone N

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Tone!!
      Ja,det er ikke kjekt...grrr...og jeg har jo heller ikke fått vært så aktiv denne våren som jeg vanligvis er pga den skrantne helsa,så det gjør det sikkert ikke bedre...nå har jeg vært god i snart 2 uker så jeg vurderer å prøve å begynne med å gå litt på tredemølla til fysioterapeuten når jeg skal dit i mårra...da slipper jeg å bli båret hjem hvis jeg er ødelagt etter halvveis tur...det var fysioterapeuten sitt forslag...
      Ja du er heldig som slipper unna hetetoktene...man kan bli gal av sånt...
      Høres ikke ut som du har det helt godt med medisiner og bivirkninger du heller da,men godt med ei uke fri tenker jeg..
      Klem fra meg!!

      Slett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  3. Åj Åj enda en tur til Egypt, det kjenner jeg at jeg kunne tenkt meg ja!! Det fortjener du og dine kjære:-) er det ikke fryktelig varmt der på sommeren? Ang vekta så hev hodet og bær din vekt med verdighet.. Flott er du uansett. Håper du får en flott tur og sommer uten for mye av de møkka bivirkningene.. Du er en inspirasjon for så mange:-D klemz Monica

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Monica!!
      Åja,vi gleedeross like mye denne gangen...alltid fintvær i Egypt og nå skal vi til yndlingsplassen og-hotellet...skal bli glimrings!! Og varmt???---dererjo derfor vi reiser til syden,fordi det er varmt..joda,det bruker å være godt og varmt :))))...allerede i påaska var vi oppe i 30 grader...men bare det er aircondition på rommet så er det greit!!
      Takk for gode ønsker om fin tur!!
      Klem fra meg!!

      Slett
  4. HEI så kjekt at dere skal reise.forstår at Egypt er plassen..for dere. Slik er det vell med oss liker vi en plass reiser vi tilbake. Jeg drar til Mallorca til helgen. Her her det jo så kaldt og værmeldingene er heller ikke så bra.triste greier er jo snart 17 mai og blomstene vokser ikke...men men kan ikke gjøre noe med det. så får kose oss inne.Ha en fin helg mia

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Mia!!
      Jepp...både jeg og familien har lagt vår elsk på Egypt...ingen tvil om det!!!
      Håper du har det fint på Mallorca nå,her hjemme hos oss er det iallefall ikke solevær!!
      Så får vi håpe at det blir vær til å gå i 17.mai tog...de 5 sommeramplene mine er iallefall ikke fornøyd med været,så jeg har bestemt meg for ikke å kjøpe mere blomster før været normaliserer seg!!
      Klem fra meg!!

      Slett
  5. Fra trønderen.

    Nettopp ferdig med 3. kur cg. Går faktisk ganske bra, iallefall foreløbig. Er litt opptatt av disse "kreftspesiaistene" de er veldig tidlig ute med disse "vi lover ingenting" OSV. Greit,men de har Jo lovet meg at jeg ikke blir frisk?? Savner en couch som kan piffe op stemningen litt!!! Det blir veldig skjematisk alt dette.Men sånn er det vel. Drar til Sandefjord til 17.mai, til barn/barnebarn. Håper du får en fin tur til varmere strøk!
    TRØNDEREN.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei trønder!
      Så deilig at du er kommet så langt da!!! Hver en kur man er ferdig med er en seie!! Uff ja,det er ikke alltid de kommer med de svarene man vil ha,men jeg har stått hardt på at jeg vil ha svar...så får det heller bli utifra statistikker...jeg vet jo at de ikke er synske de heller...men man har alltid et behov for å vite NOE!!!
      Vet ikke helt hvor du er i løypa og om du har spredning?? Har du skrevet noe om det tidligere??Litt vanskelig å holde styr på alle...men håpet er det uansett ingen som kan ta fra oss...husk det!!
      Kos deg med barn og barnebarn på 17.mai!!
      Klem fra meg!!

      Slett
  6. Hallo tøffe Synni!
    Spiser du for lite går kroppen på 'sparebluss'. Hemmeligheten med å holde vekta ved medisinering av bl.a Prednisolon og Medrol er TRENING! Jeg snakker av erfaring, jeg er forfengelig jeg også, men nekter å bli feitebolla :-) Ta deg en lang tur morgen og kveld, det hjelper mot hetetoktene mine også. La bilen stå parkert, he he.
    God tur til Egypt når den tid kommer, det blir Tenerife på oss, som vanlig. Vi elsker den øya og har hus der og det forplikter.
    God søndag fra trofast leser

    SvarSlett
    Svar
    1. Hallo trofast leser!!
      Tror ikke jeg spiser for lite..men at trening hjelper er det ingen tvil om,men helsa har vært så skranten denne våren at jeg har ikke hatt mulighet til å trene...det er først nå de siste to ukene jeg har vært smertefri så jeg begynner så smått å tenke på å trene igjen...kanskje allerede i mårra...skal prøve meg litt på tredemølla til fysioterapeuten for å se om kroppen holder...så slipper jeg å bestille kranbil for å komme meg hjem igjen hvis jeg hadde tatt den samme treningsturen utadørs og hadde fått problemer underveis..Jeg har jo frem til jul trent veldig mye de siste åra..
      Håper dere også får en fin tur...syden er deilig for kropp og sjel...
      Klem fra meg!!

      Slett