torsdag 7. juni 2012

Travel helg...

Fredag 1.6.12 ...1.juni...første sommermåneden er her...brrr...det kjennes ikke sånn ut i 7-8 gr og iskald nordavind...synes snart vi kan få et lite værskifte nå...sommerblomstene er ikke helt fornøyd,men denne ampelen trives tydelig...ca 1 meter lang og 60-65 cm brei...


...jeg og Småfrøkna skal på Barnas Turnfestival 2012 på Nærbø i helga,så det er bare å sette i gang å pakke...må nok ta med litt gode,varme ullklær til å ha under det tøyet de skal ha på seg når de skal vise fram det de har lært i løpet av vinteren...

...etter en del springing fram og tilbake i klesskap,loft og kjeller,for ikke å snakke om litt handling av knask til å ha med oss,sende Storebror avgårde rett før stengetid på kvelden for å kjøpe en oppblåsbar luftmadrass til så vi har to enkle begynte vi å nærme oss ferdig pakka...

...samtidig så har jeg også en annen kabal som må gå opp samtidig som vi to jentene er på tur...pass av Broremann...og Yezzy...så det ble Storebror sin oppgave...Broremann var forresten så heldig at han fikk en hel dag i Kongeparken med Storebror og noen andre...

...for å være ærlig så gruer jeg meg veldig for denne helga...hun skulle egentlig ha reist alene,men pga litt problemer av annen art så var det to alternativ...enten er mamma med,eller så drar hun ikke..selv om hun veldig gjerne vil...så hva gjør man ikke for dem man elsker...???!!!...

...for min del så vet jeg at det blir slitsomt å være i full rulle fra lørdag mårra til søndag ettermiddag....ingen middagskvil og så som så med søvn natt til søndag...og så en lang dag på søndag igjen...jaja,det må vel gå på et vis,men jeg vet at jeg kommer til å være helt pudding søndag kveld...

...vi la oss tidlig for å være opplagte til ei lang helg...Småfrøkna,som de siste nettene har ligget i dobbelsenga med meg,sovna med en gang,klokka 22...jeg ble liggende lys våken til kl 23.30...da fant jeg ut at her er det bare å hive innpå noe så det iallefall blir noen timer søvn før jeg må opp igjen...typisk!!...

...jaja...vi kom oss opp i rett tid,fikk plukka med oss noen unger som trengte skyss og kjørte avgårde til Nærbø og kom fram etter litt roting og leiting...hihi...innkvarteringa gikk fort unna,og en ting er sikkert...de som ligger på 1 cm tynne liggeunderlag er i fåtall...nå er det gode,feite oppblåsbare(med motor må vite) lufmadrasser som gjelder...her skal vi ligge godt...!!!...



...en del av oss endte opp på sløydsalen pga for lite plassi de rommene vi i utgangspunktet var tildelt...og den var ikke gjort klar for sovesal og overnatting...her var det hønsenetting og sagmugg i skjønn forening på gulvet...så stakkars den som er allergisk for støv...og sagmugg...

...dagen gikk med ril trening av egne nummer og fellesnummer for alle 500 ungene og diverse aktiviter...somff eks bruskassestabling...det var populært og kø hele tiden...greit nok...vi voksne satt i ly av nordavinden og koste oss i sola mens ungene stod i kø...


Sorry..dette bildet VIL ikke stå rett vei selv om jeg har gjortdet jeg skal...tror jeg...men hun klarte 14 kasser...da var hun fornøyd!!

...om kvelden var det disco og da var det full pynting og sminking på alle ungene...noen hadde gjerne LITT vel mye grønn og blå øyelokk,da det var ei som sminka ungene på rundgang og var litt vel generøs med fargene...det var noen av oss voksne som fikk lettere sjokk fordi vi trodde at ungene hadde fått seg en blåveis...hihi..


...heldigvis står Småfrøkna for den delen sjøl og var vel den som var av de mest moderate i malerskrinet...vi gikk avgårde i samla flokk til diskoen,men det gikk vel ikke mer enn 1 time før ungene begynte å trekke tilbake til rommene,tok på pysjen og koste seg på sengene heller...

...chips,brus,snop mm ble fortært i senga...grøss og gru...sammen med sagmugg blir det en fin blanding å sove i til natta for enkelte...jeg tror ikke det var stille før nærmere 00.30,selv om det egentlig var deadline på 23.00 og første lyd på mårran tror jeg var i 6-tida...jaja...sove får man vist gjøre en annen gang...

...søndagen kom med sol og nordavind...m a o godt i ly...etter mange timers dautid var det tid for oppstilling til tog på torget på Nærbø for å gå i samla tropp inn til stadion og oppvisning...og det er et flott syn med over 500 unger i aktivitet på gressmatta...

...etter oppvisninga var det tid for oppbrudd og på tide å vende nesa hjemover...må si jeg så frem til en kvil når vi kom hjem...men det ble så som så...det var alt for mye som surra i hodet til å finne roa og etter ei stund var det noen som både ringte på døra og banka i soveromsveggen...

...jeg hadde ikke tenkt å bry meg om dørklokka,men da de banka i soveromsveggen i tillegg måtte jeg bare dra meg ut av senga...det var to kompiser av Storebror som skulle hente noen bilnøkler for å få med seg bilen sin som sto utenfor...hihi..jaja...

2 kommentarer:

  1. Du stiller alltid opp du, kjære flotte mamma ♥
    Småfrøkna di, er jo bare nydelig! :-)
    Du er en skikkelig tøffing.

    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei thile!!
      Ja,hva gjør man ikke for dem man elsker..
      ja,hu er ei søt lita snuppe synes jeg også!
      Takk for gode ord!!
      Klem fra meg!!

      Slett