tirsdag 19. juni 2012

Ny uke...

Tirsdag 19.6.12 ...opp og hopp...har ikke tid til å ligge å dra meg et minutt engang i dag...skal være på sykehuset klokka 9,handle mat først og for sikkerhets skyld så er jo bilen på verksted så jeg måtte leie inn min eldste sønn som sjåfør...

...kom meg ut dørene 8.10 faktisk,ikke verst...så jeg var ganske så tidlig på Kiwi kan du si...føler meg egentlig litt dum når jeg handler så tidlig på mårran,men skitt au...jo fortere kommer jeg meg hjem igjen...

...klokka var bare 8.40 da jeg kom til disken på poliklinikken,i mitt innerste så håpet jeg jo at jeg fikk komme inn før tida...og det fikk jeg...venta 2 minutt,så kom sykepleieren min og henta meg...rakk bare så vidt å bestille bekreftelser på alle timer siden januar og kopi av blodprøvene mine før hun kom...det er på høy tid å sende inn reiseregninger igjen og få litt ekstra penger i kassa til ferien...hihiih...

...det var fort gjort å få satt Zometaen i dag,så jeg var på vei ut dørene allerede 9.20...her gjelder det å få dem til å være effektive og få jobben gjort...ingenting å henge etter på denne plassen...gikk jo desverre glipp av vaflene da siden jeg var så tidlig,snufs...

...mens jeg fikk Zometaen nevnte jeg for sykepleieren at jeg hadde tatt meg den frihet å sette meg selv fast på Somac pga halsbrann av Megace`n...hun sa at det var helt greit...ingen vits i å ha sånne problemer når jeg hadde medisiner i hus som kunne hjelpe...jaja...da kan jeg fortsette med god samvittighet...jeg nevnte også for henne problemene med vektøkning pga den samme synderen og hun skulle rapportere til legen...

...men det er jo ikke så mye å gjøre med det problemet uansett...de har jo ingen ting annet å tilby før jeg begynner på cellegift nå...så til de av dere som trodde at kreft var ensbetydende med å skrangle rundt som et utmagra skjelett kan jeg fortelle dere at motsatt problem ofte er større enn det å være for tynn....

...mange av de medisinene vi går på har vektøkning som bivirkning,og det er ikke mye kjekt...det skal jeg love dere...jeg nevnte også at jeg begynte å få de samme smertene i bekkenet jeg hadde før,i og etter påska i år og som førte til innleggelse...det var jo ikke så populært da...

...men jeg sa at jeg skal på ferie uansett,men tar med meg Medrol-en og begynner på dem hvis det blir for ille...selv om jeg hater dem som pesten...OG!!!!...jeg skal være forsiktig når jeg setter kofferten på båndet...hihii...

...da jeg kom hjem var det bare å hive seg på solsenga som stod klar og nyte en dag i sola...faktisk!!!..endelig en dag med litt sol igjen...og i dag ble det grilling til middag...

...i går kveld var jeg ute og koste meg med 11 andre damer med brystkreft...vi hadde bestillt bord på Alletiders på Sandnes og storkoste oss i mange timer,både med skravling og god mat...det var så vellykka at vi kommer til å fortsette med å møtes..

...dette var første gang vi traff hverandre selv om vi alle har sett bildene og navnene på et forum vi er med i...dette er et forum for damer med brystkreft og er til stor glede,nytte og trøst i en vanskelig situasjon for oss alle...her får vi vite alt det legene "glemmer" å fortelle oss om det aller meste...

...er det noen som leser dette og har/har hatt brystkreft og føler behov for å prate med likesinnede er det bare å ta kontakt,så skal jeg hjelpe dere inn...vi er allerede 726 medlemmer (fra hele landet og noen utenfor landegrensa)....desverre bruker vi å si...fordi det er trist at så mange damer har havnet i dette uføret...

8 kommentarer:

  1. Ønsker deg en fin og god sommer:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!
      Takk skal du ha,og det samme til deg!!
      Sommerklem fra meg!!

      Slett
  2. Hallo Synni. Var på sus i dag eg og men ikkje før 11. Var inne på kontroll.Skal begynne på ny cellekur i august eg...er noe dritt. Men må mann så må mann. Du får ha en riktigt god færie og kosa dokke. Hilsen Ruth

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ruth!
      Du skal i gang igjen,ja..uffda..hvilken type er det nå da?
      Men først skal vi kose oss med en flott sommer begge to!!! God ferie til deg og dine også!
      Sommerklem fra meg!!

      Slett
  3. Hei Synni!! Vil bare ønske deg en superfin ferie, og en riktig så god sommer! Jeg hadde gledet meg enormt til ferie i år, for jeg og en venninde hadde ville planer om å kjøre til Nordnorge. Jeg er opprinnelig fra Narvik, og har ikke vært der på 10 år! Men så kan hun ikke likevel, og dermed blir det ingen Narviktur på meg iår. Men, men, jeg skal nok få fartet litt rundt likevel, og bare det å være medisinfri i hele juli mnd. er jo ren lykke!
    Kos dere masse i ferien. Stor sommerklem fra Tone N

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Tone N!
      Så synd at ferieplanene gikk i vasken da!!Føler med deg,men det er ikke alltid at ting går som vi vil her i livet..
      Håper du også får kosa deg masse likevel!!
      Sommerklem fra meg også!!

      Slett
  4. :-) Synni!
    Nå er det packat och klart - i kveld drar vi avgårde og blir hele skoleferien i heimen på Tenerife. Vi gleder oss vilt!
    Kos dere masse i Egypt og resten av sommeren, du skal se du slipper unna cellegifta etter sommeren. Det er bare sånn jeg føler fordi du er den du er.
    Sommerklem fra Trofast leser

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!
      God tur til Tenerife! Kan tenke meg at dere gleder dere ja!! Vi skal kose oss glugg ihjel vi også!
      Ja,hadde det bare vært så vel at jeg slapp unna cellegifta,det hadde ikke vært dumt ,nei...jaja,den som lever får se,som jeg sier...
      Sommerklem fra meg!!

      Slett