søndag 17. juni 2012

På tide å begynne å pakke kanskje???

Lørdag 16.6.12 ...ikke helt god natt i natt...vært våken ørten ganger i tillegg til masse regn som heller ikke faller helt lydløst...jaja...jeg lovet Småfrøkna i går kveld at jeg skulle være med henne i stallen nå på mårran for å ta mårrastellet på Ramuna som hun rir...

...hun som eier Ramuna har spurt om hun kan være behjelpelig med stell mårra og kveld i dag,sykkelen hennes er på service,Broremann er på overnatting og har sin sykkel med seg,så da ble jeg med henne som medhjelper og sjåfør...

...måtte le da vi kom...allerede da jeg tok i kjettingen for å komme inn hørte jeg et høylytt vrinsk...ingen tvil om at hun var glad for at det kom folk...etter stell og på med regnfrakken hennes åpna vi porten for henne inne i stallen,og godt var det at Småfrøkna hadde sagt at vi måtte holde oss unna,for hun stormet ut av stallen og ned på marka...




...Småfrøkna fikk spørsmål om å ta kveldsstellet også,så da tok vi tre fluer i en smekk...handlet mat,henta Broremann som var på overnatting 2 minutt fra stallen og tok kveldstellet...hun var i stallen da vi kom(døra står åpen),så da var det bare å sette i gang...fikk prøvt meg litt jeg også,med å skrape rein hovene inni...det er jo litt kjekt da...

Søndag 17.6.12 ...jaja...da er det mårra...klarte å strekke det til klokka 8.20 etter å ha hatt ei lita ei med vondt i munnen i senga ved siden av meg i natt...siste runde fra 2-2.30...akkja...etterpå sov hun iallefall til 7.30 da hun stod opp...etter frokost og pc-lesing måtte jeg jammen fylle litt i vaskemaskina...man skal ikke hvile lenge på klesvaska før det baller på seg...

...javel...nå er det vel på tide å begynne å pakke litt...egentlig er jeg jo veldig flink til å pakke kvelden før,men nå tror jeg at jeg tar det litt mer pø om pø...litt greit å slappe av også når det nærmer seg avreise...bare det å passe på at jeg har med meg alt av,og nok av,alle medisinene mine er jo et kapittel for seg sjøl...

...så jeg fant fram koffertene for å begynne å pakke litt...greit å begynne,og ikke minst planlegge og tenke på hva man skal ha med seg...vi har kjøpt hver vår nye koffert...det ser jo dårlig ut med sommervær her hjemme før vi drar,så vi kan visst bare stappe dem i kofferten isteden...i skapet henger og ligger de jo bare til pynt uansett...

...madrassene på hotellet(dette også,desverre) er for harde for skjelett-kreften min,så jeg er nødt til å dra med meg min reise-tempurmadrass for ikke å bli helt ødelagt...den veier bare 7 kg,90x200...så det går greit å få den med seg...vi bretter den dobbelt,trykker den flat,ruller rundt til ei pølse og surrer tau rundt...jeg bruker vanligvis å ha den i bag,men denne gangen har jeg den i koffert...

...Broremann sine klær fordeler vi sammen med våre klær,så vi skal nok få med oss det vi trenger...vi har blitt flinke til å dra med oss minst mulig når det gjelder klær...mye blir liggende ubrukt uansett og får man for lite av noe så finner vi det i trenger i butikkene...ellers kan man alltids skylle utav klærne også...

...jaja...da går også denne helga mot kveld...nå har jeg nettopp skrubba av meg noen kilo brunfarge i dusjen så jeg er klar for noen nye lag...godt å bli kvitt dau hud før sola kommer til på denne kroppen igjen...

...så er det bare å fyre på noen lag med bodylotion før jeg legger meg,så er jeg klar for noen sommerdager...det skulle visst bli noen dager med sol uti uka...jaja,de har lovt det iallefall...den som lever får se...

...i mårra tidlig må jeg på legesenteret for å ta blodprøver til jeg skal inn på tirsdag for å få Zometa...jaja...aldri fred å få sier nå jeg...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar