tirsdag 31. juli 2012

En strålende ferie går mot slutten...

Fredag 29.7.12 ...siste dag på stranda...her er det bare å velte seg utav bingen etter nok ei svett natt...frokost ble raskt unnagjort og de faste jentene var klar til første transport til stranda...nydelig,varmt vær i dag også...og temperaturen i sjøen er akkurat passe...ikke altfor varmt...må være litt forskjell på luft og sjø...

...i motsetning til de fleste andre kom jeg meg gjennom uka uten et eneste myggstikk...enkelte hadde maaange og ny opptelling hver dag...myggen vil som vanlig ikke ha meg...hihi...jeg må være ufordragelig,mildt sagt...

...og når jeg nå da leser at de som har fått myggstikk i Hellas ikke får gi blod på en måned pga fare for smitte av sykdom er jeg enda mer glad for at myggen ikke bryr seg om meg...men ingen vil ha blodet mitt uansett da...hihih...

...på tide å ta fram litt alvor igjen...slik ser det ut når man har fjernet hele brystet...ethvert menneske kan vel tenke seg følelsen av å se seg selv se slik ut i speilet...å få fjernet et bryst,eller begge,for den saks skyld utløser mange følelser for de som blir rammet...

...både følelsen av tap av kvinnelighet og det å være seksuelt tiltrekkende...i tillegg til de fysiske problemene som dette medfører...
...jeg for min del må si at jeg er glad jeg har begge brystene i behold,selv om de ikke er som de var før jeg fikk kreft...ikke samme størrelse på begge sider...brystvorta mangler på høyre side...jeg har gått ned fra c til a-cup osv...men jeg har ihvertfall bryster...ikke alle som er så heldige i denne situasjonen...

...dette er Tove...det er hun og familien som driver Kairos Garden...det denne dama ikke fikser trenger du ikke...hun var så snill at da hun hørte at vi med uhelbredelig diagnose skulle på tur lot hun oss få låne det største huset gratis i ei uke...makan til elskverdighet!!...

...hun ordnet frokost til oss på mårran med en nydelig fruktsalat med honning som iallefall jeg fikk dilla på og eggerøre fra egne høner...og middagen om kvelden var alltid laget fra bunnen av med massevis av grønnsaker...
...http://www.tovececiliefasting.com/kairos-garden.html...her er linken til Toves pensjonat...Tove...dama som fikser det meste...og snakker gresk i tillegg...

...som alltid er jeg på jakt etter nye neglelakker og stæsj...hurraa...her fant jeg neglelakk på den ene supern etter den andre...alle til 1 euro,bortsett fra 1,den kosta 2 euro...og sjablonger til neglene som på nettet koster 30 kr til 1 euro...hurraaaaa...
...så nå har jeg den nette samling av 122 neglelakker...kanskje det holder snaart...elleeeer...tjaaaa,vi får nå se da...det er vel alltids noen nye farger som lokker etterhvert som nye sesonger kommer sigende...

...etter stranda i dag var bare å sette i gang og pakke...vi skal tidlig opp og avgårde i mårra,så det er best å ha det meste unnagjort før vi legger oss...Tove skal lage avskjedmiddag for oss i kveld,så vi blir nok mette i dag også...

...det har hver dag vært yoga for de interresserte både morgen og kveld...vi skulle ha avspenning for alle i kveld,men tidsskjemaet sklei alvorlig ut,så klokka 22.30 sa jeg sa at jeg går og legger meg...

...og i kveld har jeg sagt at natteranglerne får se å holde fred fra klokka 23,fordi de sitter nemlig på terrassen utenfor soveromsvinduet mitt og vi skal tidlig opp i mårra...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar