mandag 30. juli 2012

Ut på tur,aldri sur...well...

Torsdag 26.7.12 ...sol,godt og varmt i dag også...frokost først,så er det stranda neste i dag også...dagene nytes i ekte slaraffenliv-stil...det kan vel ikke bli bedre...å sirkulere fra senga-frokostbordet-stranda-middagsbordet-vinglasset-fnisestunder-koseprat og senga igjen...

...noen ble enkelte kvelder såpass seine i Casa Lunetic at de hadde store problemer med å komme seg opp om mårran...å legge seg i 4-tida og komme seg opp igjen i skjebelig tid på mårran for å holde tidsskjemaet kunne bli ganske hardt for enkelte...jaja,det er fritt frem...
...da er det bedre å komme seg i seng i skjebelig tid og være mårrablid!!!...
...strand-dagen ble litt kortere i dag siden vi skulle inn til byen Kavala og myse,shoppe og spise middag...vi skulle ta bussen fra pensjonatet 17.00 og fikk stoler til å sitte på under druetaket av den eldre,hyggelige herren som eide huset ved buss-stoppet...

...i taket over stolene hang det masse drueklaser og jeg tok meg den frihet å lure til meg en liten,grønn drue...da spratt gamlefar opp og inn i huset og kom ut med en stor klase blå druer som vi fikk dele...vi samlet inn småpengene vi hadde og ville gi ham(det er jo dårlige tider i Hellas),men det var ikke snakk om å få betalt...

...gamlefar ble nesten fornærma...så det var bare å glemme det og nyte druene gratis...gamlekara koste seg nok med synet av alle de flotte damene på rekke og rad på terrassen sin...da bussen omsider kom 17.20 holdt vi nesten på å miste hele bussen...vi var opptatt med alt annet der på terrassen...

...da vi etter 40 minutt kom inn til Kavala delte vi oss i to grupper og tråla butikkene på jakt etter det store kuppet...erfaringen ble at det faktisk var ganske dyrt her...men vi jakta jo på salg-kuppene da...og noen fant noe,andre ikke...

...men jeg fant noe til meg sjøl og litt til Såfrøkna...og Trine fant ganske mye...Lena stakkars kom like tomhendt hjem igjen...butikker uten aircondition ble forlatt brennkvikt...vi har da svetta nok!!!...men Zara og Marks&Spencer gjorde vi noen kupp på...


...jeg fant denne blusen som jeg bare MÅTTE ha,det sa bare pang med engang...fra Marks&Spencer...

...klokka 21 skulle vi samles for å spise sammen og reiselederen hadde da funnet en restaurant som hadde noe for alle og enhver...driftig dame det der,gitt...hun hadde vært og fått fiskebehandling av føttene...de her småfiskene som spiser det du ikke vil ha på føttene...det var visst deilig...

...etter maten skulle vi hjem igjen og fordelte oss på to taxier...å død og pine...vi brukte 40 minutt på bussen til Kavala og 20 minutt hjem igjen...jeg var rett og slett livredd på hele turen...det gikk i 80-90 nesten hele veien enten det var 30 eller 50 i fartsgrense...

...det gikk så det kvein i svingene på blankpolert,varm asfalt...jeg var sikker på at dette kom til å ta livet av meg,ikke sykdommen jeg har...jeg har ikke vært så sint på lenge som jeg var på den turen...vi var livredde alle sammen...

...den andre taxien kjørte visst like fort...jaggu ikke rart at det står minnemausoleer over alt langs veiene og særlig i svingene...i en sving det var anbefalt hastighet 30 kjørte han i 80-90...helsikes taxisjåfør..han skulle bare visst hvilke skjebner han kjørte rundt på fra før...!!!!!...

...jeg var så sint da vi kom velberga fram(og det var IKKE sjåførens fortjeneste!!!) at han ikke fikk ett rødt øre av meg i tips...DET fortjente han ikke etter å ha drevet harselas med livene våre på den måten...freeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeees!!!!!...

...måtte ha meg et lite glass Baileys å roe meg ned på før jeg hoppet til sengs denne kvelden...det var høyst påkrevet...HUFF!!!!....




7 kommentarer:

  1. Dine koselig fortellinger fra Hellas turen :-)))
    Kjempelekker den blusen der du.

    Jammen er du nydelig Synnøve ♥

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Thile!
      Takk skal du ha for at du liker fortellingene mine!! Og ja,den blusen MÅTTE jeg bare ha!!
      Klem fra meg!!

      Slett
  2. Du er rund og god nå, ser frisk ut - ikke som en annen pasient med magert og blekt utseende. Stå på Synni, dette greier du av alle.
    Hilsen fra ikke lenger den slanke dama, men den MAGRE.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!
      Rund og god..hmmm...jeg kan ikke akkurat si jeg er så fornøyd med kroppen for tida..og det er den siste antihormonkuren som har skylda,den skiten!!
      Menformye og for lite er like gæli,ikke godt å si hva som er det beste...
      Klem fra meg!!

      Slett
  3. Hei fra Tenerife :-)
    Takk for artig reisebrev fra Hellas, antar du er hjemme igjen nå. Litt ekstra i kofferten ble det også på hjemturen, he he.
    Her går livet sin vante gang med sol og atter sol. Nå er det bare ca 2 uker igjen til vi må sette nesa mot Norge og jeg skal nå begynne å shoppe div sko og vesker, det er MYE lekkert her og jeg har sko- og veskedilla ;-) Mye lekre klær har jeg hengende i skapene her, men de egner seg best her i sola og varmen. Okey da, kanskje jeg finner noe mer, hi hi.
    Klem fra Trofast leser

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei på deg!!
      Kjekt at du liker reisebrevene mine!! Må jo bare si at jeg synes det høres deeeeeeilig ut å kunne bo så lenge i sol og varme...hadde jeg vært frisk tror jeg jammen at jeg ville heller satsa penger på hytte i syden enn hytte i Norge...ingen tvil..
      Ikke glem at det er noesom heter vektgrense når du skal hjem da...kunne høres ut som om det blir HEAVY når du skal hjem...hiih...
      Klem fra meg!

      Slett
    2. Hei igjen fra Tenerife!
      Det er godt for helsa å være så lenge i sol og varme, men MÅ passe på at jeg møter opp til kontrollene hjemme på sykehuset, men det er ikke før i oktober nå. Hjemme fryser jeg bestandig og har mye ekle senvirkninger, merker de her og, men ikke så ille.
      Har vært kreftsyk i to omganger, men krysser (brune)fingre og tær, jeg var kreftfri på siste kontroll, men legene kaller meg ikke frisk på noen år enda :-( Går det over vektgrensa etter 'svart belte i shopping', da får jeg bare punge ut, har gjort det før jeg, hi hi.
      Klem fra meg i sola ;-)

      Slett